גבול עזה. Abed Rahim Khatib/Flash90

למעלה מחצי מיליארד שקלים נתרמו ע"י מדינות זרות לארגוני שמאל בישראל

מאות מיליוני שקלים קיבלו בעשור האחרון ארגוני שמאל קיצוניים שפעלו נגד ישראל, על ידי מדינות זרות מהעולם. את הדו''ח הכינו בארגון "אם תרצו", שבדק כמה בדיוק קיבל כל אחד מארגוני השמאל הרדיקליים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

דו"ח "אם תרצו" שפורסם הבוקר (ראשון), מראה כיצד מדינות זרות תרמו במהלך עשר השנים האחרונות מאות מיליוני שקלים לארגוני שמאל רדיקליים בישראל – ארגונים שפועלים לקעקע את זכות קיומה של ישראל בעיני העולם. כך דווח ב'ישראל היום'.

מניתוח הנתונים בדו"ח של 'אם תרצו' עולה כי הסכום המלא ש'תרמו' מדינות זרות לארגוני השמאל שפועלים נגד ישראל הוא מעל לחצי מיליארד שקלים – ובמהלך עשר השנים האחרונות קיבלו ארגונים אלה סכום של 548 מיליון שקלים. הארגון שקיבל הכי הרבה כספים – הוא ארגון השמאל "בצלם" שקורא לעולם לחקור את חיילי צה"ל.

לאחר מבצע "צוק איתן" בעזה, פנו בארגון בצלם לאו"ם בדרישה להקים ועדת חקירה בינלאומית סביב ה'פשעים' שעשתה ישראל בעזה, כביכול לא נלחמו שם נגד מחבלים רוצחי תינוקות. מהדו"ח עולה כי הארגון הזה קיבל יותר מ-62 מיליון שקלים. לפני כשלוש שנים השיקו בארגון קמפיין הקורא לחיילי צה"ל שלא לירות במתפרעים העזתים על הגבול, התפרעות שנהרג במהלכה רק השנה בראל חדריה שמואלי הי"ד.

עוד עולה מהדו"ח, כי "המוקד להגנת הפרט", ארגון שמאל הפועל בין היתר נגד הריסת בתי מחבלים, קיבל יותר מ-37 מיליון שקלים. רק לאחרונה עתר הארגון נגד הריסת ביתו של המחבל פהדי אבו שחידם, רוצחו של אליהו קיי ז"ל.

"האגודה לזכויות האזרח" קיבלה, על פי הדו"ח, 23 מיליון שקלים, וארגון "יש דין" קיבל 48 מיליון שקלים. ארגון "זוכרות", הפועל על פי הגדרתו "לקדם את זכות השיבה" ומימושה, קיבל על פי נתוני הדו"ח שמונה מיליון שקלים.

ארגון "עדאלה", אשר סיפק הגנה משפטית למרגל עזמי בשארה, דרש לבטל את חוק השבות ולהפוך את מדינת ישראל לדו-לאומית – קיבל על פי הדו"ח 23 מיליון שקלים. התנועה "שלום עכשיו", העומדת, בין היתר, מאחורי ההפגנות בשייח ג'ראח, קיבלה 17 מיליון שקלים על פי הדו"ח, ואילו ארגון "שוברים שתיקה" קיבל 32 מיליון שקלים.

אלון שוורצר, ראש אגף מחקר ומדיניות בתנועת "אם תרצו", מסר בתגובה: "בעשור האחרון, ממשלות זרות הפכו את ארגוני התעמולה הפוסט-ציוניים לחוד החנית שלהם במאבק נגד זהותה הציונית של מדינת ישראל. מקבלי ההחלטות מוכרחים להבין כי תופעת המימון האדיר על ידי ממשלות זרות היא סכנה אמיתית להמשך קיומה של ישראל. אף מדינה נורמטיבית לא היתה מוכנה לאפשר לארגונים הפועלים בשטחה להיות ממומנים על ידי ממשלות זרות, תוך קידום השתמטות וסרבנות בצבא העם, קריאה להעמדה לדין בינלאומי של חייליו, לחץ בינלאומי, החרמה של תוצרת המדינה ופעילות לביטול אופייה".

מ"שלום עכשיו" מסרו בתגובה: "אנו גאים בכל שקל שקיבלנו מידידות ישראל בעולם עבור פעילותנו למען האינטרס הישראלי, סיום הכיבוש ושלום עם הפלשתינים. במקום לפרסם 'דוחות' הנשענים על מידע שקוף שנגיש לכל אדם עם רשת אינטרנט, אנו מציעים לתנועת 'אם תרצו' לפרסם פעם אחת את רשימת התורמים המפוקפקת שלה".

מארגון "בצלם" נמסר: "שמחים ש'ישראל היום' ו'אם תרצו' התחילו לעקוב אחר דיווחי בצלם לרשם העמותות, ממליצים לעקוב גם אחרי הדיווחים שלנו על הפרות זכויות אדם. בעניין הכספים – יש לינק לתרומות באתר בצלם, נשמח לסיוע הציבור במימון הפרויקט הזה ורבים אחרים".

מארגון "יש דין" נמסר בתגובה: "אנו גאים בכל שקל שקיבלנו ממדינות דמוקרטיות שתומכות בקידום זכויות אדם, ואף מפרסמים זאת באתר שלנו. אנחנו מזמינים את 'ישראל היום' לפרסם לשם שינוי את הפעילויות החשובות שנעשות עם התרומות הללו". מארגון "זוכרות" נמסר: "התרומות מדווחות לרשם העמותות כחוק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture