Yonatan Sindel/Flash90

אלשיך מגיב לראשונה על פרשת הריגול: "לתמונה שפורסמה אין אחיזה במציאות"

לאחר ששמו נקשר בפרשה, המפכ"ל לשעבר התייחס לפרסומים על אודות שימוש שעשתה לכאורה המשטרה בתוכנות ריגול נגד אזרחים • "אילו הפרסום היה נכון - אכן זהו זעזוע עמוק לדמוקרטיה" • אלשיך הבטיח: "אעשה הכל לסייע למשטרה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר ששמו נקשר לפרשת הריגול המשטרתי כמי שבתקופתו השתמשה המשטרה לכאורה בתוכנות מתקדמות כדי לרגל אחר ראשי עיריות, פעילים פוליטיים ומנכ"לים של משרדים ממשלתיים, מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, פרסם הערב (רביעי) התייחסות ראשונה לפרשה ודחה את הטענות לשימוש לא ראוי של המשטרה בכלים שהיו ברשותה.

אלשיך פתח את דבריו ואמר: "למרות עשרות רבות של פניות מכלי התקשורת אליי ואל עמיתיי ששירתו לצידי, נמנענו מלהגיב עד כה, מתוך אחריות וממלכתיות הנובעות משתי סיבות עיקריות – הראשונה: בשל קישור שבוצע בין פרסומי 'כלכליסט' לפרסומים אחרים הנוגעים למשפט מתנהל, החלטנו שלמרות המתקפה החזיתית עליי ועל עמיתיי, ראוי שנישאר משרתי ציבור כפי שנהגנו במשך עשרות שנים של שירות ביטחוני, ולהימנע מלזהם את ההליך המשפטי. בחרנו להשאיר את הזירה ליועמ"ש, לפרקליטות, למשטרה ולרשות לניירות ערך – הגם שזה מתסכל מאוד במישור האישי. הסיבה השנייה: הקושי להתמודד מול טענות כלליות שהן בגדר עננה ללא ראיות, אך גם ללא קצה חוט לבדיקה".

"עם זאת, שלשום בבוקר נחשפנו לכותרות דרמטיות שלפיהן לכאורה משטרת ישראל בכלל, ובראשותי בפרט, התעלמה מכל דין והפכה פעילות שאמורה להיות ממוקדת ומפוקחת לפלטפורמה ל'פישינג' חסר שליטה. חבריי הקרובים, כמו רבים מאזרחי ישראל, נדהמו מהפרסומים הרבים ופנו אליי לקבלת תשובות. כאן חלה נקודת המפנה מבחינתי", הוסיף אלשיך.

המפכ"ל לשעבר טען כי "למרות שכבר למעלה משלוש שנים אני מחוץ למשטרת ישראל, כמי שהכיר את המערכת מקרוב לא היה לי ספק שהתמונה שפורסמה אין לה אחיזה במציאות". לדבריו, "זאת ועוד, נוכח העובדה שסוף-סוף היו שמות בגוף הפרסום, ידעתי לומר כמי שמכיר את המערכות הטכנולוגיות הרלוונטיות, שמרגע זה, ניתן לאמת או לשלול ולקבל תמונה עובדתית ברורה. אילו הפרסום היה נכון – אכן זהו זעזוע עמוק לדמוקרטיה, לא פחות מכך!".

אלשיך התייחס לממצאי הבדיקה המשטרתית, ולדבריו, הוא לא הופתע מהם: "הממצאים הוכיחו כי לרשימה שורבבו שמותיהם של אנשים תמימים שמשטרת ישראל לא חשדה בהם מעולם בשום פעילות פלילית ולא פוקחו על ידי משטרת ישראל – לא רק בכלי האיסוף שפותח ב-NSO, אלא גם לא בכל כלי איסוף כלשהו, כלים שבמדינה דמוקרטית מחויבים באישור ובצו שופט. גם אלה ששמם הופיע ברשימה ואכן נחשדו בעבירות שחייבו פיקוח מכל סוג שהוא, נבחנו והתברר כי כלי החקירה השונים הופעלו מולם כחוק, על פי צו שופט ועל פי כל דין".

"לצערי", הוא הוסיף, "ראיתי באיזה זלזול התקבלו ממצאי בדיקות המשטרה על ידי חלק מהגורמים. כמי שמכיר מקרוב את הבודקים שעסקו הפעם במלאכה, לא רק שאינני מזלזל בהם – אני משוכנע שהם בדקו בידיים נקיות ככל האפשר. ראיתי אותם בעבר בפעולה נגד עבריינים ואני סומך עליהם, גם כאשר מוטלת על כתפיהם האחריות להחזרת אמון הציבור במערכת אכיפת החוק".

"כמי שהוביל במשטרה ערכים וכלים של שקיפות, ריסון הכוח ומידתיות, כגון מבדקים ממוחשבים כתנאי לקידום, בדיקות פוליגרף לבכירים ועוד, אני מברך אישית על קריאת המשטרה לכל בודק חיצוני שיקבע – והכול כדי לתקן את הנזק ולהחזיר את אמון הציבור במשטרה ובשלטון החוק מהר ככל האפשר. הנזק העצום שנגרם למערכת אכיפת החוק מחייב תשובות ברורות ומקיפות יותר מכל הגופים והאנשים הנוגעים בדבר. בכוונתי להציג את עמדתי באופן מעמיק ומקיף. אולם, העת לכך תגיע כשאשתכנע כי אין בכך כדי לגרום חלילה נזק להליך משפטי, או הליך בדיקה".

את דבריו סיים המפכ"ל לשעבר בפנייה לשוטרים: "מחזק את ידיהם. אמשיך להיות שגריר למשטרה, משטרה שלא בטובתה נחבטה ללא הרף, נמנע ממנה מפכ"ל מכהן לאורך יותר משנתיים, תקציביה קוצצו ללא רחם כבר ב-2019 ערב ה"אין תקציב מדינה" ועוד. אין לנו משטרה אחרת. אעשה ככל יכולתי לסייע למשטרה לעמוד מחדש על רגליה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נכון, כי באמת התמונה הרבה יותר גרועה.
והבעיה היא שעכשיו הם עלולים להספיק להסתיר זאת. 'מחיקת ראיות והכחשת האשמות' יוצא לדרך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture