פלאש 90

נערכים לל"ג בעומר הבא: חשש ממחסור באוטובוסים בשל הרמדאן

הפקת לקחים לאחר הילולת הרשב"י בוועדה לפניות הציבור: במהלך הדיון עלה כי בשנה הבאה ההילולא תחול להבדיל ברמדאן מה שיוביל להפחתה בכמות הנהגים. אייכלר: "יש צורך בהפקת לקחים לקראת השנה הבאה, מה שימנע בעיות בהילולא"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הוועדה לפניות הציבור קיימה דיון הפקת לקחים על הילולת הרשב"י במירון בשנת תשע"ח בה לקחו חלק כ-5000 שוטרים וכוחות ביטחון, ועל פי ההערכות השתתפו בה כ-400,000 אלף אנשים. יו"ר הועדה ח"כ אייכלר פתח את הדיון בדברי תודה לכל הגורמים שהשתתפו בדיון. יוסף שווינגר מנכ"ל המקומות הקדושים, מנכ"ל המשרד לשירותי דת מר עודד פלוס, נציגי המשטרה, התחבורה והמשרדים השונים.

בהמשך הציג את הטענות שהגיעו לוועדה: "השנה, בפעם הראשונה, שולבה רכבת ישראל בהסעת המתפללים המרכז לכרמיאל. למרות היוזמה המבורכת לא היה קו ישיר בין תל אביב לכרמיאל ולא היה תגבור כלשהו. כמו כן לא הייתה מכירת כרטיסים מוקדמת לרכבת. מישהו במשרד החליט על שלא לבצע את החלטת הכנסת לתגבר כל הלילה את הרכבת".

אייכלר הציג גם טענות על צפיפות נוראה באוטובוסים, מעבר ליכולת התכולה של האוטובוסים. כמו"כ, תוקף "כרטיס יומי", לא אפשר חזרה בלילה וההיפך. "כרטיס חופשי-ארצי ב-60 ₪, לא ניתן היה לשימוש בקו מירון בני ברק ובקו מירושלים למירון – הקווים הכי מבוקשים.

בהמשך התייחס יו"ר הוועדה להכנות ללקחים נוספים: "בכל הישיבות שנערכו עלה הצורך בהסדרת ייעודי הקרקע להכשרת חניוני קבע. יש להשקיע משאבים בפיתוח תשתיתי של חניונים אלו, אשר ישמשו לטווח ארוך לטובת משתמשי התחבורה הציבורית שמגיעים למקום, ללא צורך בהשקעות זמניות מידי שנה כפי שנעשה עד כה. הכשרת קרקעות תאפשר גם הקצאה למתחמים לקהילות שאין להם היכן לקיים את ההילולא, כמו למשל אלפים מחסידי המשפיע רבי אלימלך בידרמן שמתחננים למקום משלהם לחגוג יחד עם רבם".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס הודה לכל העוסקים במלאכה והביע ביקורת על רכבת הלילה שלא פעלה: "עשיתם עבודה נפלאה. היו שלטי הכוונות מצוינים ופעלתם כראוי. ההחמצה הגדולה ביותר מבחינתי היא שהרכבת לא פעלה בלילה. במקום שאנשים יצטרכו ללכת בשיא החום, הדבר הכי טוב היה אילו הייתה רכבת בלילה. מישהו מנע את זה".

ח"כ ינון אזולאי אמר: "רואים שעובדים לשפר את דרכי הגישה למירון עם מנכ"ל משרד הדתות יחד עם השר הרב דרעי שמשקיע משאבים רבים בנושא. תודה לארגונים השונים – מד"א, זק"א ועזר מציון על פעילותם הרבה. מבחינתי הדבר החשוב ביותר הוא לתקן את התחבורה הציבורית מכל הארץ אל ההר".

יוסף שווינגר מנכ"ל המשרד לשירותי דת דיווח: "הרחבנו השנה את משטחי ההדלקה ואנחנו נסמן אותם לשנים הבאות. יש הרבה שיפורים שקידמנו בציר העלייה כדי לא להפריע להילולא. נעשות עבודות במתחם עצמו. אנחנו רוצים לשפר את הדברים הזמניים ולהפוך אותם לדברים קבועים. יש היום מתכנן שיעשה תב"ע לכל האזור וזה ישנה את המצב שם".

רפ"ק מיכה טובול ראש ענף רישוי ואבטחה במשטרת ישראל המופקד בין היתר על ההילולא במירון, אשר מסיים בימים אלו את תפקידו הנוכחי אמר: "מבחינתי באופן אישי האירוע היה סיום של חמש שנים על ההר. חמש שנים מרתקות. כל העבודה הקשה בשעות לא שעות השתלמה, וזה היה שווה כל רגע. הפקנו לקחים ובדקנו תחקורים משנים קודמות כולל שיתוף פעולה עם משרדי ממשלה, גופי ביטחון וחצרות החסידים. אנחנו מעריכים שבשנה הבאה יהיו יותר אזרחים שיגיעו למירון". בהמשך התייחס לכשלים שהיו בעזרת הנשים, ולדברים הנמצאים כרגע בחקירת מח"ש על תלונות נגד אלימות שוטרים וגז פלפל שהותז במקום. לטענתו לא התיזו גז על מתפללים או מתפללות.

בסיום דבריו, הודה לו יו"ר הוועדה על תפקידו במשך חמש שנים, ובירך אותו בהצלחה בהמשך דרכו. במקביל בירך את המפקד הנכנס רפ"ק שמוליק פיאמנטה להצלחה בתפקידו רב האחריות.

דן לנדאו סמנכ"ל הרגולציה בחברת רכבת ישראל  סיפר כי הוראה כתובה ממשרד התחבורה לא אפשרה לרכבת לפעול בלילות. "אנחנו חברה ממשלתית מבצעת. היו כ-14 אלף איש במהלך היממה כולה. אני שמעתי בזמן אמת את ההחלטה שלא נפעל בלילה. אולי זה קשור לכמות הנוסעים הגדולה שיוצאת בבת אחת מהרכבת במעבר אל האוטובוסים. קיבלנו הוראה להפעיל את הרכבת כי אין מקום בהר לעליה מאסיבית".
 
נציגי מפעילות התחבורה שלקחו חלק בהסעת מאות אלפי החוגגים דיווחו על פעילות שיא והגיבו לדברי הנהלת הרכבת: "אם משרד התחבורה היה מורה לאסוף נוסעים מהרכבת בלילה – היינו יכולים לבצע את המשימה". הנציגים הביעו את חששם מכך שבשנה הבאה העלייה להר תהיה בתוך חודש הרמדאן דבר שיביא להפחתה משמעותית בכמות נהגי האוטובוסים. 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מצוין ! לל"ג בעומר ע"ט אל תעשו כמו השנה שהלחיצו את הציבור חודשיים שלש לפני ל"ג בעומר, תתחילו שנה לפני….

על מה הדאגות??? איפה האמונה בביאת המשיח?
אחכה לו בכל יום שיבוא…………………..

מסכים עם כל מילה של 'חסידישער'
שנה אחרי שנה מלחיצים יותר יותר, ומשכנעים למה קשה להגיע למירון בל"ג בעומר

מקווים באמת שמשיח יגיע ונוכל לגנוז את כל התכניות, אגב אני לא מאמין שלא הלכת היום לעבודה כי אולי משיח יגיע… חובת ההשתדלות קיימת!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture