Yonatan Sindel/Flash90

כפייה חילונית: בית המשפט אסר על קיום מופע מוזיקלי בהפרדה

בית המשפט המחוזי בנצרת אסר לקיים אירוע בעפולה בהפרדה בין נשים וגברים שיועד לציבור החרדי במהלכו יופיע הזמר מוטי שטיינמץ. גפני: "פסיקה מרושעת". בכיר בעיריית עפולה: "כנראה שהסלוגן 'חיה ותן לחיות' הוא חד צדדי וצבוע"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית המשפט המחוזי בנצרת פסק כי הוא אוסר על עיריית עפולה לקיים מופע מוזיקלי שתוכנן להתקיים ביום רביעי השבוע, בהשתתפות הזמרים מוטי שטיינמץ וחיים ישראל, שיועד לציבור חרדי המתגורר בעיר. יצוין כי מדובר בפעילויות הנערכות לטובת המגזר החרדי המתגורר בעיר, לצד אין ספור אירועים אחרים שנערכים לציבור החילוני.

"לאחר ששקלתי את טיעוני הצדדים מכאן ומכאן, ונוכח הסכמת המשיבות כי אין מקום לביצוע הפרדה מגדרית, אני אוסר על ביצוע הפרדה מגדרית על רקע של מין, גזע או כל מגדר אחר במהלך האירוע. כל אחד מבאי האירוע יהיה רשאי לפי שיקול דעתו לשהות בכל מקום באירוע, ונאסר בזאת על מי מן הסדרנים או המאבטחים, או כל גורם מארגן אחר באירוע, לבצע פעולה כלשהי של הפרדה על רקע מגדרי", כותב השופט יונתן אברהם.

עוד הוא מוסיף בפסק הדין, "כן אני מורה למאבטחי וסדרני המשיבות למנוע כל נסיון שנועד לבצע הפרדה מגדרית, לסכל כל נסיון להציב שלטים המורים על הפרדה כאמור או מחסומים או אמצעי כריזה וכיו"ב, ולערב את משטרת ישראל הנוכחת במקום בכל מקרה שגורם כלשהוא ינסה לבצע הפרדה כאמור. אין באמור לעיל כדי למנוע מכל אדם בקהל החפץ מרצונו החופשי לשהות במקום מסוים באזור האירוע, כדי לשהות בו"

"המשיבות תודענה עד מחר בשעה 16:00 למארגני/מפיקי האירוע ולספק השירותים שהוזכר בפרוטוקול הישיבה וכן לאומן המופיע (מוטי שטיינמץ, ח.ב.) , את תוכנו של פסק דין זה ואת האיסור לפיו לפעול בשטח האירוע לצורך הפרדה מגדרית. כן תפעלנה המשיבות להסרת התנאי המגדרי מכל הפרסומים באותם אמצעי פרסום שננקטו על ידן לפרסום האירוע".

השופט פוסק עוד כי, "אני מורה למשטרת ישראל שנציגיה יהיו נוכחים באבטחת האירוע, לסייע לכל מי הפונה אליה בטענה או תלונה כי מתבצעת הפרדה מגדרית, למנוע הפרדה שכזו ולהרחיק ממקום האירוע כל אדם העוסק בהפרדה מגדרית בשעת האירוע".

בסיום מחליט השופט לפסוק על עיריית עפולה תשלום הוצאות לשדולה שהגישה את העתירה, "אשר להוצאות, נוכח העובדה כי עיריית עפולה נתבקשה מבעוד מועד ע"י העותרות לבצע פעולות למניעת ההפרדה המגדרית, ולא טרחה להשיב לעותרות כי תבצע את הפעולות הנ"ל כפי שדורש החוק, הרי שהגשת העתירה הייתה מוצדקת ונעשתה בלית ברירה. על כן זכאיות העותרות להוצאות העתירה. .בהתחשב בעובדה כי הדיון שהתקיים היה קצר וכן באגרה ששולמה, אני מחייב את המשיבות לשלם לעותרות הוצאות משפט בסכום כולל של 5,000".

"פסיקה מרושעת"

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני אמר בתגובה להחלטת בית המשפט על האירוע לציבור החרדי בעפולה: "הפסיקה של השופט היא פסיקה מרושעת, שמתאימה לט' באב – יום החורבן, ותגרום להרבה מאד אנשים ובני נוער לא להשתתף באירוע. אני קורא לכל המשתתפים, שלא לפגוע האחד בשני, ומתוך רצון והסכמה כל אחד ישמור על מקומו הוא".

סגן השר מאיר פרוש בתגובה לפסיקת בית המשפט המחוזי בנצרת: "החלטת בית המשפט בנצרת בעיצומו של יום תשעה באב, מגלמת בתוכה את כל הקשור לשנאת חינם שהביאה לחורבן הבית והינה אנטי דמוקרטית – אנו נפעל להגבלת כוחו של בית המשפט בישראל".

שר התחבורה וחבר הקבינט ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה לפסיקת בית המשפט: "מדובר בפסק דין חמור ומקומם שמצטרף לשרשרת של פסיקות שהופכות את בית המשפט למי שמציב את עצמו נגד היהדות והציבור הדתי, ומבקש לכפות עליהם את ערכיו המעוותים ולהעביר אותם חינוך מחדש. ביטול האירוע בעפולה הוא גזל כבשת הרש של הציבור הדתי בעיר, שמבקש להנות מעט מהמרחב הציבורי ותקציביו באופן שתואם את ערכיו ואת השקפת עולמו. ספרו לנו עוד על כפיה דתית".

"הלוואי ויכולתי לצפות מראש הממשלה לצאת להגנתו של הציבור הדתי ולקרוא את היועץ המשפטי לממשלה, שאנשיו מובילים את הכפיה החילונית הפונדמנטליסטית הזו, לסדר. אבל הוא עסוק בלחפש כעת את המנדטים שלהם ואין לו זמן לטפל במצוקותיהם. אני קורא לכלל המפלגות הדתיות להודיע כעת לראש הממשלה כי יתנו את כניסתם לממשלתו אחרי הבחירות בביצוע תיקוני החקיקה הנדרשים כדי לשים סוף לכפיה החילונית הזו ולאפשר לציבור הדתי לחיות על פי אמונתו", כך סמוטריץ.

חה"כ ינון אזולאי מש"ס אמר בתגובה להחלטת ביהמ"ש: "ביהמ"ש בפסיקתו שוב הוכיח כמה הוא מפלה ומונע משנאה כלפי המגזר החרדי. דווקא ביום ט' באב בחר השופט לתת יד לאותם קבוצות שמטרתם לגרום לקרע בעם. קביעת ביהמ"ש היא אות קלון לדמוקרטיה וכפייה אנטי חרדית מובהקת".

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר, "עצם העניין שנקבע דיון בנושא ביום תשעה באב, מעציב עד מאוד. במקום לאחד ולגרום לאהבת חינם, מוציאים דרך לפלג ולגרום לאיבה. מה אכפת שיש לשומרי המסורת אירוע בהפרדה המיועד למי שחפץ בכך. קורא לשופטים ללמוד מידידי ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ איך מאחדים בין כל הקהילות והעדות בעיר מבלי לפגוע באחר".

ח"כ ישראל אייכלר: "החלטת בית המשפט בעיצומו של צום תשעה באב, לאסור על קיום אירוע נפרד מרצון בצניעות, עבור יהודים כשרים בעפולה, מזעזעת. היא מזכירה לכולנו כי אנו עדיין שרויים בגלות בידי מחריבי היהדות, בתוך ארץ קדשינו ותפארתנו. שוב מוכיחים השופטים כי הם אויבי חופש הדת, ושוללי חירות האדם לבלות בצניעות כרצונו הדמוקרטי".

"זהו שלב נוסף בהפיכת מדינת ישראל לדיקטטורה אנטישמית שבה אסור ליהודי לשמוח כהלכה, בניגוד כל מופעי התועבה המשולמים מכספי מיסינו. הם כופים על עם התורה, לנהוג לפי התרבות הרעה של המישטר הפרוץ והאנטי יהודי. הכל לפי רוח התקופה לדכא את שומרי התורה וההלכה היהודית".

"עם ישראל צם היום באבלו על חורבן בית המקדש. יחד עם זאת אנו מאמינים שנראה בקרוב את גאולת ישראל. הקב"ה יגאלנו מן הגלות בין הגויים ומידי זדים המדכאים את יהדות התורה. עלינו לדרוש בכל תוקף לעגן בחוקי המדינה, את הזכות לשמור על דת קדשנו כהלכתה.
כדאי שנזכור כי רק משיח צדקנו יבא ויגאלנו מידי כל שונאינו ויבנה בית מקדשנו בגאולה השלימה", לשון ההודעה של אייכלר.

ח"כ יעקב טסלר: "מצער לראות שוב ושוב את התערבותם הבוטה והחצופה של השופטים על אורח חייו של הציבור החרדי בארץ, ההחלטה היא עוד ניסיון שלא יצליח של השופטים לכפות את השקפת עולמם על הציבור החרדי. אנו מצפים מביהמ"ש לדאוג לזכויות המיעוט ולא לרמוס אותם, לציבור החרדי מלוא הזכות והלגיטימציה להחליט לעצמו על אופי האירועים עבורו. לא תיהיה לנו ברירה אלא להציב גבולות לביהמ"ש באמצעות חוק שיגביל את השופטים מלהתנהג כבעלי המדינה תוך רמיסה גסה של צייבורים שלמים".

ח"כ יצחק פינדרוס בתגובה להחלטת ביהמ"ש המחוזי בנצרת: "קיבלנו תזכורת בתשעה באב על גודל החורבן. הכפיה החילונית עוברת כל גבול בהתערבות באורח חייו של הציבור החרדי בארץ ישראל. היום כולם מבינים את הצורך בחקיקה שתגביל את התערבותו של בית המשפט, ומיד בתחילת הכנסת הבאה נעמוד על כך".

מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "מתוך 360 אירועי קיץ שאורגנו לחודשים יולי אוגוסט, ביקשנו להפיק אירוע אחד ענק שמיועד לציבור החרדי שיוכל להינות בהתאם לאורח חייו. צר לנו שבית המשפט אסר זאת, אך נכבד את החלטה. ראש העיר מר אבי אלקבץ ימשיך לפעול להרבות אהבת חינם בין כלל תושבי העיר, ויספק לכלל המגזרים את השירותים המגיעים להם".

בכיר בעיריית עפולה הוסיף כי, "צר לנו שגורמים מחוץ לעיר בחרו להתערב ולפגוע במרקם החיים העדין בין תושבי העיר. רצינו לפעול לטובת האוכלוסיה החרדית כפי שאנחנו פועלים לטובת כלל האוכלוסיות בעיר. שדולת הנשים בחרה מתוך פרובוקציה ושיקולים זרים להגיש עתירה קנטרנית כנגד האירוע והביאה למרבה הצער דווקא לפגיעה באלפי נשים שלא יכולות להנות מאירוע תרבותי".

"לחברות השדולה בטח אין כל קשר לאירוע ואף אישה שהייתה מעוניינת להגיע לאירוע לא מרגישה מיוצגת על ידי השדולה. כנראה שהסלוגן 'חיה ותן לחיות' הוא חד צדדי וצבוע. לחרדים מגיע כמו כולם להנות מאירועי תרבות וחבל שיש מי שזה מפריע לו", כך הגורם הבכיר בעירייה.

העירייה: "ביטול ההפרדה יהיה בבחינת 'בא לברך ויצא מקלל' ונראה כי זו כוונת הפונים"

כזכור, "שדולת הנשים בישראל" עתרה בשבוע שעבר לבית המשפט לעניינים מנהליים בנצרת בדרישה לבטל את ההפרדה באירוע כשלעתירה הצטרפה גם חברת מועצת מ'יש עתיד' בעפולה, נגה שרון. "העתירה הוגשה לאחר שנחשף כי עיריית עפולה העניקה חסות לאירוע המוזיקלי שיכלול גם הפנינג, מתנפחים ופעילויות פנאי נוספות ויתקיים בהפרדה מלאה בין גברים לנשים", אמרו בשדולה שהגישה את העתירה הקנטרנית.

היועץ המשפטי של עיריית עפולה עו"ד רותם ארנרייך דחה את טענות השדולה ומסר כי, "בראש ובראשונה מצרה עיריית עפולה על כך כי קיומו של אירוע לציבור יקר ומיוחד, אירוע יחיד מתוך 360 אירועי קיץ לציבור הרחב על שלל גווניו (%2.0 מכלל האירועים הכלליים בעיר!), גורר תגובה כה נזעמת עד כדי חוסר הבנה חוסר רגישות ובעיקר חוסר סובלנות".

"העירייה דוחה את טענותיה של העמותה וטענותיו של כל גורם אחר בדבר הפליה פסולה, ולדידה מדובר בקיום חיוני של הפרדה, שכן אי ההפרדה תמנע מהציבור שאליו מיועדת ההופעה את האפשרות לצפות בהופעה ותביא לביטולה. למעשה, ההפרדה כאמור הינה חיונית, אינה מהווה הפליה, אינה פוגע בשיוויון ואין בה בכדי להפלות את ציבור הנשים בעיר ובכלל, אלא לכבד את מאפייניה של הקהילה החרדית בעיר".

"כפי שצויין לעיל, מתוך כ-360 אירועי תרבות בעיר עפולה, רק בתקופת הקיץ, מדובר באירוע בודד, בתשלום, המיועד לקהל מוגדר, בעל דרישות ישיבה מיוחדות, הן מצידה של הקהילה והן מצידו של האמן, אשר מסרב לקיים את ההופעה בישיבה משותפת. ודוק, מדובר באמן מאד פופולארי בקרב אוכלוסיית היעד של האירוע", ממשיך עו"ד ארנרייך לנמק.

יועמ"ש העירייה תוקף את השדולה וכותב, "עם כל הכבוד לעמדתם של הפונות והפונים חלקם מטעמים חסרי תום לב ולאו דווקא מתוך דאגה שלומה של הדמוקרטיה, קבלת עמדתם במקרה הנדון תפגע באותו קהל בעל דרישות מיוחדות ובעצם תפלה אותו על פני קהלים אחרים ותמנע ממנו את האפשרות ליהנות ממופע תרבות, שכן לולא קיומה של דרישת ההפרדה ידיר הקהל רגליו מהאירוע. ביטול ההפרדה יהיה בבחינת "בא לברך ויצא מקלל" ונראה כי זו כוונת הפונים ולא כוונה תמת לב לשבת באירוע המדובר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
22 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גיוואלד

ה' ירחם.
לאן הגעו
we want mashiach now!!!!

בקיץ הקרוב יש הרבה מופעים בהפרדה.
שדולת הנשים, יאללה לעבודה….

לפני בוא המשיח הנסיון יהיה גדול מאוד. אם אצל אליהו הנביא ירדה האש לצד הקדושה. היום נראה כביכול שהאש יורדת לצד הטומאה.
הכול ניסיון להחזיק חזק אחי היקרים.

מוטי שטיינמץ
לך תופיע!!!
ותבקש בתחילת האירוע הפרדה.
אם לא קום וצא
כמו שמ. ב. ד. עשה עם הסיגרייה.
ככה לפחות לא תפסיד כסף, וגם תנצח את בית המשפט.
אם עיקש תתעקש

מי בכלל שואל את הרשעים הללו . תעשו הפרדה . לא רוצים את הנשים או הגברים שרוצים להיות יחד במעורב וחיכוך אסור. שלא שיגיעו למקום שבו ישנם יהודים טובים שכן רוצים צניעות . ושהם יעשו להם מופע מוזיקאלי יחד עם נשות הכותל ועם כל המשתתפים במצעד הגאווה

השטן במיטבו !!! בתור אשה אני יכולה רק להתבייש ולבכות על אותן נשים שמשתמשות בעוצמה שלהן להרוס ברישעות את המרקם היפה הקיים בין המגזרים בעיר עפולה !! הציבור החרדי אינו כופה את אופי הבילוי של הציבור שאינו דתי. ןהשופטים שאמורים להיות הכי נייטרלים אינם מתביישים לצאת בפסק כה סוביקטיבי ! אפשר רק ללמד עליהם זכות שיתכן שאינם יהודים או יהודים למחצה! ה ישלח להם רפואה שלמה וישנו את פסיקתם למענינו ולטובתנו !!!!!!
,
,

,
,

מי שעוד לא הבין אנחנו במלחמה על יהדותינו צאו מהאדישות לכו להשפיע בכל דרך אפשרית

חוצפה ומזעזעעעעעעעע

אין כזה דבר כפייה חילונית

מדינת ההלכה החילונית. זה רק יוסיף דלק בידי ציבורי יראי השם להתנגד לכפייה המרושעת הזאת בשם ערכי הדת החילונית.
עוד הוכחה לרצון העז של המדינה לגרום לנו להפוך להיות כמוהם. שטופי תועבה וזימה. סוסים וחמורים

יותר טוב. איפה כתוב שבזמן החורבן מותר לקיים מופעים ועוד עם כלי שיר. ההפך עיינו שוע סימן תקס

הגיע הזמן למרי אזרחי!
חרדים! אל תשלמו יותר מיסים…

צדו צעדינו וכו' ה' ירחם.

אנטישמיות

אז הנה אני אישה ואני ממש לא מבינה מה הקשר בין הדרת נשים ובין הדאגה של המרשעת הזו שהציבור החרדי יהיה מעורבב???
בתור אישה חרדית זה הכי ברור לבקש הפרדה אז מי את אישה סוררת שתבואי ותבטלי לנשות הציבור החרדי שמירה על אורך חייהם ויחד עם זאת הנאה מארועים מותרים??!!
אבל זה ממש הסוף רגעים אחרונים לפני בוא המשיח והרע-משתולל וניראה "כאילו" מצליח והנה אוטוטו יצא הצדק לאור והאמת תתגלה בתפארתה אמן!

מה לעשות שמדובר במיגזר חרדי מעניין אם זה היה למיגזר הערבי או הדרוזי

ככל שיותר חרדקי"ם יתגייסו לצבא למשטרה "וישתלבו" במדינה הציונית יהיה יותר גרוע, כי המחניף לרשעים נופל בידם!

אוי אוי לאן הגענו????

הכל לטובה….. גם באירוע מופרד יש הרבה תקלות ומיכשולות…. לכן ודאי שעדיף להימנע מאירועים שכאלה… ולכן מפי השם יצא הדבר… שנמנע החילול השם הגדול של האירוע… לכן צריךעש להודות להשם ולא להתבכיין פה שלא יתקיים האירוע….

רשעים מתוך 360 אירועים 1
ל ח ר ד י ם
אנטישמיות

השם ירחם עלינו ואיגאל אותנו מהר…. אמן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture