בעקבות ההסלמה: בשומרון נערכים לקליטת אלפים תושבים מהדרום

המועצה אזורית שומרון נערכת לקליטת אלפי מפונים מאזור הדרום המופגז. הוקם מוקד אירוח הפועל 24 שעות. מדובר בתוכנית מתואמת עם הצבא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המועצה האזורית שומרון נערכת בשעות אלו לקליטת אלפי מפונים מאזור הדרום המופגז. ראש המועצה גרשון מסיקה, הודיע לשר להגנת העורף אבי דיכטר, כי המועצה ערוכה לקלוט כל מי שיזדקק לכך.

קרא עוד:

[postim]

המועצה ערוכה על בסיס תוכנית שהוכנה במועצת שומרון לפני כשלוש שנים, ותורגלה במהלך תרגיל העורף הארצי בקיץ. בתרגיל הוכח שהמועצה האזורית שומרון מסוגלת לקלוט ביישובי ובמאחזי השומרון עשרות אלפי מפונים, במצב חירום של הפגזת עורף מדינת ישראל בטילים.

"תושבי השומרון ישמחו לארח ולקבל בחיבוק ובאהבה כל אזרח מפונה", אמר מסיקה והוסיף, "בעבר כבר אירחו תושבי השומרון בבתיהם תושבי ערים מופגזות במלחמת המפרץ, במלחמת לבנון השניה ובמבצע 'עופרת יצוקה'. נשמח לעשות זאת גם עכשיו".

את מבצע האירוח מארגנים מנהלת היחידה האסטרטגית במועצה בשיתוף האגף לשירותים חברתיים, מתנ"ס שומרון ומנהלת פרוייקט הביקורים "שומרון – נעים להכיר" של מועצת השומרון.

באגף הבטחון במועצה הקימו חמ"ל לריכוז המבצע. במועצה האזורית שומרון נפתח חמ"ל לקליטה ושידוך בין מפונים מהצפון למשפחות ובתי ספר שדה בשומרון, שיפעל מעתה 24 שעות ביממה. מספר הטלפון של החמ"ל: 1-700-700-106.

כזכור, לפני שנתיים אימץ פיקוד העורף את תכנית המועצה האזורית שומרון לקליטה ואירוח של עשרות אלפי מפונים מאזורי הארץ השונים ביהודה ושומרון במצב של התקפת טילים גדולה על העורף. התכנית הוכנה ע"י היחידה האסטרטגית ואגף הבטחון במועצה האזורית שומרון, בהתבסס על הניסיון שהצטבר בישובי השומרון בשנים האחרונות, אשר כבר התרגלו לארח תושבים שנמלטים מבתיהם המופגזים בזמן מלחמה אל השומרון. במלחמת המפרץ (תושבי תל אביב והמרכז), במלחמת לבנון השנייה (תושבי הצפון) ובמבצע "עופרת יצוקה" (תושבי הדרום).

לאחר קבלת תכנית האירוח המפורטת מראש מועצת שומרון גרשון מסיקה, חיבר אלוף פיקוד העורף דאז יאיר גולן מסמך שהופץ לבכירי המטכ"ל ומשרד הביטחון, בו מפורטת תכנית לקליטת אזרחים רבים מאזורים מופגזים בארץ בשעת חירום – אל "אזורים פחות מאויימים", כלשון המסמך. כעת נערכים בישובי המועצה לארח את האזרחים שיפונו מערי, מושבי וקיבוצי הדרום.

בתוך כך, ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול את מנהלי אגף החינוך ואגף הרווחה בעיריית בית שמש, להיערך לקבלת ילדים ומשפחות שיגיעו לתקופה זו מערי הדרום.

"במבצעים הצבאיים הקודמים שהיו, אירחו במוסדות החינוך בבית שמש, מאות רבות של תלמידים מערי הדרום, ולכך לא מן הנמנע כי שוב בית שמש תקלוט את ילדי הדרום, ולכך יש להיערך מראש, לתכנן כראוי את מבצע הקליטה, ולהעניק לילדי הדרום יחס מושלם וסביבת לימודים תומכת", אמר ראש עיריית בית שמש.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture