David Cohen/Flash90

"14 אקסים!" הפראמדיק הראשון בזירה מתאר: שכבתי ליד ילד מחוסר הכרה

"לבקש מפרמדיק להפסיק לבצע פעולות החייאה על ילד כי יש ילד אחר שאני יכול להציל - יש לי צמרמורת רק מלהגיד את זה ולחשוב שעשיתי את זה" • הפראמדיק הראשון שהיה בזירה, משחזר את הרגעים הקשים של האסון הנוראי באתרא קדישא מירון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשיחה של פרמדיק מד"א עם המוקדנית נשמעים הרגעים הראשונים של 'אסון מירון'. הפרמדיק צעק לעבר המוקדנית להביא כוחות רבים למקום, מאחר ומספר ההרוגים עולה בכל רגע: "תעיפו אותם למעלה כבר, קדימה תעיפו אותם למעלה".

הפרמדיק עומרי גורגה, סיפר באולפן ynet על הרגע שבו הבין את גודל האירוע. "בזמן שאני נע בין החפ"ק לבין המרפאות אני מבין שיש מישהו שזקוק ללוח גב וטיפול נגד כאבים. כשאני מגיע לנקודה אני בעצם מזהה שמבצעים החייאה לילד בן 12. אני מתכופף כדי לנסות ולסייע אני רואה מבין הרגליים של ההמונים שמבצעים עוד החייאה מימיני. אני מרים את עצמי ורואה שגם מקדימה מבצעים החייאה, וגם מאחורה. פה הבנתי שאני נמצא באירוע אחר, כי אני רואה אנשים שמבצעים עליהם פעולות מצילות חיים כשאין עליהם דימומים או חבלות חיצוניות ואני לא מבין לקראת מה אני בא".

לדבריו, "הכוחות שלנו היו פרוסים פה בצורה מטורפת במתחם וכולם התחילו להתנקז אליי כמו נמלים שחוזרות לקן. כוחות עצומים של מד"א, חובשים ופרמדיקים שבאו לתת יד. התחלנו לפלס את דרכנו דרך ההמון, ממש לפלס את עצמנו עד שהגענו לכל פצוע ופצוע. לאט לאט אנחנו מבינים שמדובר בעוד זירה ועוד זירה, שלוש זירות מורכבות עם קושי רב להגיע".

הוא מתאר: "לקחת ארבעה אנשים שירימו אלונקה ופשוט לפלס את הדרך עם אדם חמישי שמסלק את ההמונים. פינינו למרפאה והוצאנו מהגל הזה את כל מי שיכולנו לסייע לו. זה לא נגמר תוך דקה ולא תוך שתי דקות ולא תוך 20 דקות, זה פשוט לא הפסיק לזרום".

"אותי הפילו על הרצפה, שכבתי ליד ילד מחוסר הכרה. עד שקמתי והבנתי מה קרה – הבנתי שפשוט דורסים אותי. כמו סכר מים שנפתח בבת אחת, אין לי דרך לתאר את זה. אתה פשוט הודף אנשים כדי להגיע למטופלים, להציל עוד ילד, עוד מבוגר, עוד משפחה".

"לבקש מפרמדיק להפסיק לבצע פעולות החייאה על ילד כי יש ילד אחר שאני יכול להציל – יש לי צמרמורת רק מלהגיד את זה ולחשוב שעשיתי את זה. אבל לא הייתה לי ברירה עם הכלים והמשאבים שהיו לי. אלה ההחלטות שהיינו צריכים לקבל. החלטות נוראיות אבל זה חלק מהתפקיד, לא יכולתי לעשות את זה אחרת".

יוסף חי אמסלם, תושב צפת שנפצע באסון, הציל ביום חמישי את פנחס, ילד בן 11. בראיון לאתר ynet סיפר: "לאחר שנפלתי במהומה שהייתה שם הצלחתי לעמוד על הרגליים וניסיתי להוציא אנשים. ניסיתי כמה פעמים, לא הלך. קלטתי פרצוף של ילד בין כל מאות האנשים והחלטתי שאני ניגש אליו. התחלתי להוציא אותו עד כמה שניתן, את הראש, את הידיים, ובאיזשהו שלב אמרתי לו – קדימה תמשיך, בוא תעזור לי לעזור לך. פה זה נעצר, שאני מנסה למשוך אותו בידיים, הוא מושיט את הידיים שלו, אני עושה בכוח ולא הולך. לא הולך".

"חשבתי שאיבדתי אותו, חס ושלום. ברגע שראיתי שהוא לא מגיב, ולא עוזר לי לעזור לו, אז פה כבר נפלתי לסוג של התמוטטות והתעוררתי בבית החולים. היה לי חשוב כל הזמן, במשך כל היומיים האלה, לדעת מה קורה עם הילד. זה היה חשוב לי. בשבת מישהו קישר בינינו ואמר שיכול להיות שזה הילד. בשבת ירדתי ואיך שירדתי אליו הוא ישר זיהה אותי ואני זיהיתי אותו, המפגש היה ממש מרגש. מאוד מאוד מרגש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

😭😭😭😭😭אני בוכהההה איזה אסון נוראאאאא😭😭😭

עצוב עצוב עצוב, רק בוכה ובוכה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture