צילום: ארגון המתמחים "מרשם"

אלפי מתמחים יתפטרו היום מבתי החולים: "אנחנו שבורים ומרוסקים"

יותר מ-2,000 מתמחים מתכוונים להגיש בשעה 14:00 מכתבי ההתפטרות במחאה על תנאי העסקתם • ד"ר עדינה לשנסקי, מתמחה בבי"ח שיבא בתל השומר: "אנחנו שבורים, מרוסקים ולא מסוגלים לעבוד" • שר הבריאות: "התחלנו בתהליך אמיתי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אם לא יימצא פתרון בשעות הקרובות, כ-2,600 מתמחים לרפואה יגישו היום (חמישי) בשעה 14:00 את התפטרותם במשרד הבריאות בתל אביב, זאת במחאה על תנאי העסקתם.

ד"ר אורי רוזן, אחד מראשי מחאת המתמחים, תקף אמש את שר הבריאות ניצן הורוביץ בריאיון למהדורה המרכזית של חדשות 12 והאשים אותו בכך שהמתווה שהוצג לקיצור שעות תורנות של המתמחים בבתי החולים בקושי ישפיע על המציאות בשטח.

"עבדנו יחד אבל לא פורסם שום מתווה", האשים ד"ר רוזן ופנה ישירות לשר הורוביץ: "עשית פניית פרסה וסיבוב על הגב שלנו. זה יגיע לפחות מ-10% מהמתמחים. אין דד-ליינים ובסוף אין בשורה. ברור לי שגם בלילה לא אישן טוב כי מחר נצטרך להסתכל למטופלים שלנו בעיניים. מאוד חבל".

שר הבריאות השיב: "אני שר הבריאות הראשון שמקצר את התורנויות. הפעם אנחנו עושים את זה – וזה קורה. זה הישג היסטורי ובשורה בלתי רגילה שאנחנו מתחילים במהלך אמיתי של קיצור תורנויות בבתי חולים. אנחנו מתחילים בפריפריה וממשיכים למרכז הארץ – ולכן אני לא מבין את הטעם בהתפטרות. אנחנו הולכים עם המתמחים יד ביד ורובם מברכים על הצעד הזה. אני מקבל הודעות תמיכה ממתמחים בכל הארץ".

ד"ר עדינה לשנסקי, מתמחה במחלקת הילדים בבית החולים שיבא בתל השומר, היא אחת מ-2,360 הרופאים המתמחים המתכוונים להגיש היום את התפטרותם במסגרת המחאה נגד המתווה לקיצור התורנויות, שאינו מספק לדעתם. גיא פלג וניסים משעל שוחחו עם ד"ר לשנסקי בתוכניתם ב-103FM.

"היום אנחנו מגישים מכתב התפטרות המוני שהחתמנו עליו למעלה מ-2,500 אנשים בלב כבד, לא האמנו שנגיע לסיטואציה הזאת. אני אישית כבר יומיים מסתובבת עם כאבי בטן ועם בחילה מהחשש, אף אחד לא רוצה להתפטר ולעזוב את המקצוע, אבל השנייה הגעתי לבי"ח לתורנות רביעית, כמעט ברצף, ביום חמישי, שבת, שני והיום. כל אחת 26 שעות, זה לא אנושי", פתחה ד"ר לשנסקי את דבריה.

"בסיום התורנות אני עייפה מאוד, עצבנתי מאוד, חסרת סבלנות. דבר ראשון שאני מאבדת בתורנות כזאת זה את הסבלנות, בהתחלה כלפי הצוות הסיעודי, לפעמים עונה בנביחות ומתביישת בעצמי. אין לי סבלנות למטופלים, אם הם צריכים את העזרה שלי הם צריכים את החמלה שלי, ולא נותרת בי חמלה כי אני כל כך עייפה ואני חוזרת הביתה בבושת פנים מההתנהגות שלי. פחד לעלות על ההגה", הוסיפה.

על הטענות של שר הבריאות הורוביץ, לפיהן המתווה המוצע הוא צעד בכיוון הנכון, השיבה: "ההתחלה הזאת טיפה בים. שייתנו חיזוק חיובי למחלקות הקורונה. המאבק הזה שהוא עשור שאנחנו מתריעים. יש ממשלה חדשה כל חצי שנה. אנחנו אומרים בואו נעשה את זה בשלבים, אבל בצורה שתהיה מעוגנת, שבפעימה הראשונה לא הגיוני להוציא מהמתווה את מחלקות הקורונה והמחלקות הפנימיות. לא הגיוני להתחיל עם עשרה בתי חולים, רק בפריפריה ולא בכירורגיות, בקושי 10 אחוז מהמתמחים. נכון שהקורונה כאן כנראה כדי להישאר, ונכון שעבור הקורונה הוספו תקצבים ומשאבים, אבל לא הגיוני להתעלם מהעובדים שמתמודדים יום יום עם הקורונה".

"אמרו שאסור לעשות מעל שש תורנויות בחודש, אף אחד לא אוכף את זה. אנחנו מברכים על הטיפה בים הזאת אבל הטיפה הזאת לא אפשרית. אם לצערי במדינת ישראל אין יציבות פוליטית, אם הממשלה נופלת מי מבטיח שזה יימשך לשאר המחלקות בשאר הארץ? הדרישה היא שבפעימה הראשונה זה יוכל לכל המחלקות הפנימיות והקורונה ברחבי הקורונה מתוך הבנה שהם אלה שבשנה וחצי האחרונות עבדו וממשיכים לעבוד הכי קשה ולהיאבק במגפה הזאת. ושזה יהיה מעוגן, כדי שאם חס וחלילה הממשלה תיפול שיהיה עדיין סוף ברור למתי 100 אחוז מהמתמחים במדינה לא יעבדו יותר 26 שעות. אלה הדרישות שלנו", המשיכה ד"ר לשנסקי.

על המשא ומתן מול משרד הבריאות הוסיפה: "הם לא מבינים את זה, הם אומרים שהדרישות לא הגיונית ולא סבירות. התפקיד שלך כשר בממשלה זה לדאוג לי, אם אתה אומר שזה לא הגיוני, אני כל יום עובדת בצורה לא הגיונית, אני לא אוכלת, לא שותה, פוגעת בבריאות שלי ושל המטופלים שלי. זה נשמע לי כמו טיפה בים להוסיף את מחלקות המיון ברחבי הארץ. אני לא מבינה למה להחריג את זה. אני שבורה ומאוכזבת".

על מהלך ההתפטרות אמרה: "קטסטרופה. זה בלב כבד. אף אחד מאיתנו לא רוצה להפקיר את מטופליו, אבל במחלקות שלמות החליטו שהם לא מסוגלים לחיות ככה יותר, ואם אצלנו מתמחה אחד מתפטר זה קטסטרופה. אני עושה בחודש 320 שעות, מתמחה אחד שמתפטר, זה הופך ל-350 שעות".

"אנחנו מדברים עם האוצר כל הזמן, מאז שפג ההיתר הקודם לפני שלושה חודשים אנחנו בשיחות יום יומיות עם האוצר, עם משרד הבריאות הגענו להסכם על מתווה אחר שאנחנו מגלים שזה לא מה שהם מציגים לפני יומיים היינו תחת הבנה שהולכים למתווה מעוגן חמש שנים קדימה עם מה שאנחנו מבקשים ופתאום הכול ירד מהפרק ואנחנו לא מבינים למה ואומרים שזה לא אפשרי. ואני אומרת: תהפכו את זה לאפשרי, אנחנו עם הגב לקיר, שבורים, מרוסקים ולא מסוגלים לעבוד ככה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא הבנתי למה אין משמרות יום ולילה מסודרות עד 12 שעות, מה התועלת לעשות 26 שעות ברצף?
מישהו יכול להסביר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture