מתקפה סייבר איראנית נגד שורה של אתרים ישראלים; פרטים נחשפו

מתקפת סייבר איראנית נגד שורה של אתרים ישראלים; פרטים נחשפו

קבוצת ההאקרים "Black Shadow" הצהירה כי הצליחה לחדור לשרתי חברת "Cyberserve" הישראלית ואף חשפה מידע על נתוניה של אחת מחברות האוטובוסים הגדולות בישראל • עוד נפרצו: תאגיד השידור הישראלי - כאן, מפעל הפיס ועוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קבוצת ההאקרים Black Shadow שמזוהה עם איראן פרצה לחברת שרתים גדולה והשביתה כך אתרים ישראליים רבים. ההאקרים החלו להדליף פרטים. "שלום שוב, יש לנו חדשות בשבילך", כתבו בהודעה שהפיצו ברשתות החברתיות. "ככל הנראה לא הצלחת להתחבר לאתרים רבים היום".

בהמשך ההודעה הסבירו ההאקרים: "חברת Cyberserve ולקוחותיהם נפגעו מאיתנו. אתם רוצה לדעת מה עם דאטה? כמו תמיד – יש לנו הרבה מזה. אם אינך רוצה שהנתונים שלך ידלפו על ידינו, צור איתנו קשר בהקדם".

ההאקרים הפיצו מסמכים של חברת התחבורה הציבורית "קווים", הפעילה גם בערים חרדיות.  במסמך שחשפו ההאקרים ניתן למצוא את שמותיהם המלאים של הלקוחות, את כתובת המגורים המדויקת שלהם וכן גם את כתובת המייל ומספר הטלפון האישי שלהם.

לצד הנתונים הללו צורפו במסמך האקסל הענק הערות על חלק מהאנשים. על אחת מהם נרשם כי היא "גברת מאוכזבת", על אחרת "נוסעת מאוכזבת מאוד" ועל אדם נוסף נכתב: "חרש!". על אחד הלקוחות נכתב כי הוא "צ'רקסי". ללקוח אחר צורף מה שנראה כמו הערה המסכמת את תלונתו לשירות הלקוחות: "אי הופעת אוטובוס מבאר יעקב לשוהם קו 23 מספר תחנה 33149 קו 23".

חברת Cyberserve נותנת שירותי פיתוח אפליקציות ותחזוק אתרים לכמה מהחברות החזקות בשוק, בהם: תאגיד השידור הישראלי כאן, לשכת עורכי הדין, האגודה למלחמה בסרטן, מפעל הפיס, חברת האוטובוסים דן, חברת חוצה ישראל, מכון מור ועוד.

במערך הסייבר הלאומי התייחסו למתקפה על חברת האתרים CyberServe: "בשנה האחרונה התרענו לחברה מספר פעמים על היותה חשופה לתקיפה. כמו כן, למערך תוכנית מיוחדת להענקת 'תו חוסן' לחברות אחסון אתרים אשר יעמדו בסטנדרטים של הגנה".

"חברות שיצטרפו לתוכנית ויעמדו בסטנדרטים שהציב המערך יצמצמו את הסיכוי להיפגע ממתקפת סייבר", הוסיפו במערך. "בנוסף, המערך המליץ לחברה שנפגעה ליידע את לקוחותיה על הדלף. לאזרחים אשר פרטי הטלפון והדוא"ל שלהם דלפו, מומלץ לגלות עירנות רבה יותר להודעות דוא"ל ולמסרונים חשודים, להחליף סיסמה ולהטמיע אימות דו שלבי בכל האפליקציות כגון הרשתות החברתיות ואפליקציית הבנק".

חברת התחבורה "קווים", אחת הלקוחות של חברת Cyberserve, הגיבה לפריצה: "חוקרים באופן מלא ומפורט את האירוע ומתחייבים לספק מידע מלא ושקוף ללקוחות. החברה נמצאת בקשר רציף עם משרד התחבורה ותיידע את כנדרש את הרשות להגנת הפרטיות על המידע האמור. ראוי לציין כי מבדיקה מקצועית שנערכה על ידי החברה לא נמצאה כל אינדיקציה לניסיונות תקיפה כלשהם נגד מערכותיה הפנימיות, ואין כל חשש לפגיעה ברציפות שירותי התחבורה שמציעה החברה".

ד"ר הראל מנשרי, ראש תחום סייבר במכון הטכנולוגי חולון, וממקימי מערך הסייבר בשב"כ, אמר כי "קבוצת ההאקרים Black Shadow הוא שם כיסוי לקבוצת תקיפה איראנית, הפועלת בכסות פלילית שהצליחה להשתלט על מערכות חברת שירותי האינטרנט Cyberserve, ובדרך זו להשבית אתרי אינטרנט של ארגונים ישראליים שונים אשר מקבלים ממנה אישור".

לדבריו, "בדומה לאירוע התקיפה על שריביט וק.ל.ס – גם הפעם מנסים התוקפים האיראניים להפעיל השפעה תודעתית תוך שהם פונים לנתקפים בהצעה 'להחזיר' כביכול את הנתונים שנגנבו על ידם בתמורה לכופר". הוא ציין כי איראן פועלת מתוך "ראייה אסטרטגית", באמצעות מערכי הסייבר של משמרות המהפכה ושל משרד המודיעין בטהרן, במטרה לפגוע במערכות תשתית (מים, אנרגיה וכדומה), וכן במגזר הפיננסי של ישראל – וכדי לאסוף מודיעין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture