David Cohen/Flash90

לקראת ל"ג בעומר תשפ"ב: המשטרה דורשת חקיקה להגבלת המשתתפים

מסמך פנימי שהועבר לידי חברי וועדת החקירה לאסון מירון על ידי המשטרה מציג כי היא נערכת כבר מעכשיו לל"ג בעומר הקרוב שיחול בעוד כשבעה חודשים. במכתב דורשת המשטרה למנות מנהל אירוע וגורם מדיני שיאשר את הבטיחות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

כחצי שנה לאחר האסון הקשה והנורא שהתרחש בליל ל"ג בעומר בהר מירון ולאחר שהוקמה וועדת חקירה ממלכתית לחקר האסון במשטרה הגישו מסמך פנימי עם תנאים נוקשים מאוד לגבי ההילולא הבאה שתיערך בל"ג בעומר הקרוב בעוד פחות משישה חודשים.

על פי המסמך שנחשף ב'ווינט' המשטרה דורשת בין היתר: מינוי מנהל אירוע, גורם מדיני שיאשר את תוכנית הבטיחות, הסדרת התשתיות וחקיקה שתגביל את מספר המשתתפים.

הדרישות הנוקשות הללו, שחושפת בין היתר את המחדלים שהיו בהר מירון עד היום נכתבו במסמך פנימי שהוציאה ראש אגף מבצעים במשטרה, ניצב סיגל בר צבי, לחברי ועדת החקירה הממלכתית לחקר האסון.

בוועדת החקירה הממלכתית, שצפויה לעבוד עוד תקופה ארוכה, נתנו את דעתם לעובדה שבזמן הקרוב אמורה המשטרה להיערך לקראת הילולה נוספת. יו"ר הוועדה, נשיאת בית המשפט העליון לשעבר מרים נאור, אמרה כי דוח ביניים להיערכות הנדרשת לקראת החגיגות במאי 2022 יתפרסם מטעם הוועדה.

בעקבות זאת היא ביקשה מכל הגופים הנוגעים בדבר להתייחס להיערכות – ובהם משרדי הממשלה השונים, משטרת ישראל, כבאות והצלה, מרכז המקומות הקדושים וועדת החמישה. במכתב ביקשה הוועדה לקבל הודעות עדכון, כולל מסמכים, לגבי ההכנות הנעשות על ידם בטווח המיידי עד להילולת ל"ג בעומר תשפ"ב.

בדיוק מהסיבה הזו במשטרה כבר גיבשו טיוטה ראשונית של דרישות לקראת ההילולא הקרובה. "בעקבות האירוע הטרגי והקשה במירון השנה ובהמשך לעמדתה של משטרת ישראל לאורך השנים, היערכותה של משטרת ישראל להילולת מירון הקרובה מותנית בהסדרת תחומים קריטיים – אשר אינם לפתחה של משטרת ישראל", נכתב לוועדה.

"בין תחומים אלה, המחייבים הסדרה כתנאי לקיום ההילולה וכבסיס הכרחי להיערכות המשטרתית, ניתן למנות את החובה למנות מנהל או מארגן לאירוע", נכתב במסמך מטעם המשטרה. מדרישה זו עולה כי עד כה התנהלה המשטרה בהילולות מירון ללא ניהול מוסדר ומוסמך.

לפי המשטרה, עוד תחומים המחייבים הסדרה הם "סוגיית הבטיחות על נגזרותיה, אישור תוכנית הבטיחות שתועבר על ידי גורם מדינתי מוסמך וכן הסדרת התשתיות באתר בהתאמה למתכונת שתיקבע".

עוד נכתב במכתב המשטרה כי "ככל שהמלצות הוועדה יכללו קביעת מנגנון של הגבלת קהל מוקדמת, עמדת המשטרה שמנגנון זה – שיש בו כדי שינוי המצב שנהג בהילולה מזה עשרות שנים, ואף פגיעה בחופש הפולחן וחופש התנועה של אלפי אנשים המבקשים להשתתף באירוע – צריך להיות מוסדר בחקיקה".

בכדי למנוע מנשיאה באחריות בעתיד, במידה שהדברים ישתבשו, כתבו גורמי המשטרה בסוף הדברים כי "למועד פרסום המלצות הוועדה בסוגיות האמורות, ובפרט למועד אישורן ויישומן, עשויה להיות השלכה ישירה על יכולתה של משטרת ישראל להיערך במועד לקיומה של ההילולה, לרבות לעניין עצם האפשרות לקיים את ההילולה בכל מתכונת שלא תהיה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture