Tomer Neuberg/Flash90

הרמטכ"ל לשעבר: "יש פה מהלך שנמצא על הקצה של בגידה במדינה"

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ על פתיחת ועדת החקירה לפרשת הצוללות: "זה מתחיל מבעיות ערכיות ויכול להיות שזה יסתיים בנושא פלילי שלא היה כמותו" • דן הראל, סגן הרמטכ"ל לשעבר: "כשראש הממשלה דרש לקנות צוללת נוספת - סירבתי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בגידה במדינה? הרמטכ"ל לשעבר אומר היום (שני) ברקע הגשת ההצעה אתמול על ידי שר הביטחון בני גנץ להקמת וועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות – זאת לאחר שהתקבל בתחילת החודש אישור עקרוני משר המשפטים גדעון סער למהלך. הנושא כעת מונח על שולחנו של ראש הממשלה נפתלי בנט, שנמצא בוועידת האקלים בגלזגו, ולכשיחזור ייאלץ להכריע בסוגיה שעד כה ניסה להתחמק ממנה.

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm, והסביר את חשיבות החקירה. חלוץ הסביר כי על וועדת החקירה הממלכתית לחקור את "תהליך עקיפת כל הכללים לחוקי הרכש על ידי רה"מ לשעבר, הנאשם נתניהו, בכל הנוגע לצוללות 789; ועסקת מכירת הצוללות או ההרשאה למכירת צוללות מתקדמות למדינה שלישית". לדעתו, "זה מתחיל מבעיות ערכיות ויכול להיות שמסתיים בנושא פלילי שלא היה כמותו".

על אף שהנושא נבחן במשטרה, הרמטכ"ל לשעבר הבהיר: "המשטרה אמרה שצריך לבדוק את זה לעומק כי אין לה את הכלים לבדוק את התהליכים עצמם. מי עקף ואכף אותם, ולמה נעקפו ולא נאכפו, ולמה הפקיע הנאשם מרחוב בלפור לשעבר את כל הכלים שהיו בידי האנשים המוסמכים לבצע את התהליך, ולקח אותם לעצמו ושם את אנשי שלומו מסביבתו הקרובה?".

עוד הוסיף וטען: "נטוותה כאן קנוניה שהמוביל זה בצע כסף, נקודה", וחידד: "אף אחד לא בגד במדינה בכוונת מכוון מלכתחילה, בצע הכסף הוביל לזה. יש פה מהלך, על הקצה של מה שקרוי בגידה בביטחון המדינה. על סף סיכון מהותי לביטחונה שלד מדינת ישראל". בהמשך, סייג: "אני לא אוהב להשתמש במילה בגידה כי היא שמורה למשהו אחר בעיניי".

כמו כן, חלוץ קרא לחקור את היועמ"ש מנדלבליט, "הוא לא צריך לצאת מן העניין הזה מבלי להיבדק מה היו שיקוליו בשחרורו של ח"כ נתניהו מהנושא. צריך לבדוק את התנהלות היועמ"ש לכל אורך הדרך. למה? כי גם אני מתקשה להסביר את זה (את השינוי בעמדתו) זולת דבר אחד – העתירה לבג"ץ ופסיקתו של השופט עמית".

בשיחה עם אריה אלדד ובן כספית ב-103fm, אלוף (במיל') וסגן הרמטכ"ל לשעבר דן הראל הביע את דעתו בנושא. "ניקח צעד אחורה – פרשת הצוללות היא שם כולל לשבע פרשות שונות, ואני הייתי מעורב ב-3.5 מהן", פתח הראל והסביר: "יש את פרשת ספינות השטח, פרשת הספינות נגד הצוללות שלא רצינו וניסו להכריח אותנו לקנות, פרשת הצוללות 789 שהחמצתי כי בדיוק גמרתי להיות סגן הרמטכ"ל וחצי פרשת גישור הצוללות הגרמניות למצרים. להבנתי, כדאי שיחקרו את הנושא. אילולא יוזמת העמותה לאיכות השלטון, שביצעה תחקיר במשך שנתיים וחצי, נפגשו גם איתי הרבה מאוד פעמים כדי לברר מה היה וקישרו את כל החוטים – אין סיכוי שמישהו היה מבין שיש פה משהו מאוד רחב יריעה".

בהמשך, טען סגן הרמטכ"ל לשעבר כי "רצוי להגיד מילה טובה גם לשר הביטחון וגם שר המשפטים – למרות שהנטייה בדרג הפוליטי היא בדרך כלל לא להקים וועדות חקירה, הם הסכימו ללכת עם זה קדימה. לכאורה, זו פרשת השחיתות הגדולה ביותר בתולדות מדינת ישראל, שמסכנת את בטחון המדינה".

על מעורבותו של היועץ המשפטי לממשלה באירוע, אמר: "נושא הפרשה מורכב מאוד, כי לא מדובר פה פשוט במי קיבל מעטפות של כסף – מדובר פה על ביטחון מדינת ישראל, ועל כך שמנסים להכריח את מערכת הביטחון. היועץ המשפטי לממשלה השתכנע ואמר שראש הממשלה הקודם לא מעורב ולא חשוד בזה, בכלל לא הייתה חקירה. אני חושב שחריגה כל כך בוטה מהנהלים, ניהול משא ומתן במשרד ראש הממשלה עם מספנה ישירות בלי לערב את משרד הביטחון, החלטות שמונחתות על מערכת הביטחון וכו' – מן הראוי שלא המשטרה, אלא ועדת חקירה ממלכתית, צריכה להיכנס לסבך העניין".

לסיכום, חשף הראל כי "כשראש הממשלה דפק על השולחן ושאל אותי, 'דן, למה אתה לא קונה צוללת נוספת?', אמרתי לו שאני לא קונה, והסברתי לו למה. זו הייתה השיחה הכי מוזרה שהייתה לי עם ראש ממשלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עוד רמטכל עלוב. כל אנשי הצבא כולכם שמאל בגלל שאתם יודעים שזה יקדם אותכם. אתם חצופים. ותרומתכם למדינה עבודה בעיניים את קודם תרמתם לעצמכם. השינאה עיוורה אותכם. הפרקליטות הייתה קופצת ראש על הצוללות לו היה משהו. וכלום רואים איך תיק 4000 גווע ומיתמוגג. אתם ערב רב.

כשהמשטרה קובעת שאין חשד, לא מקובל עליהם.
כשהיועמש קובע שאין חשר, אומרים שצריך לחקור אותו. השינאה שלהם לנתניהו אוטמת להם את כל החושים. מעניין מה יגידו על השופטים אם יקבעו שנתניהו זכאי?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture