Avshalom Sassoni/Flash90

אחרי תורות הענק: מי יוכל לבצע בדיקת קורונה ביתית ולצאת מבידוד?

העומסים הכבדים במתחמי בדיקות הקורונה הביאו לשינוי בהנחיות, וכעת הם כוללים אפשרות לעריכת בדיקת אנטיגן ביתית - אך הוא יהיה על חשבון הנבדק • במקביל, בני 60 ומעלה ואנשים בסיכון, גם אם הם מחוסנים, יבצעו בדיקת PCR

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות העומסים הכבדים ותורי הענק במתחמי בדיקות הקורונה בימים האחרונים, שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרדו הודיעו בצהריים (רביעי) על שינויים במתווה הבדיקות למי שנחשפו לחולה מאומת. לפי המתווה החדש, בני פחות מ-60 ללא מחלות רקע שבאו במגע עם מאומת יידרשו לבצע בדיקת אנטיגן בלבד.

מחוסנים יוכלו לבצע בדיקה ביתית, ולא מחוסנים יצטרכו בדיקת אנטיגן מוסדית. בני 60 ומעלה וחברים בקבוצות סיכון, כולל מחוסנים, יידרשו לבצע בדיקת PCR. שר הבריאות הסביר: "ההתאמות נעשו על-פי מיטב שיקול הדעת המקצועי, והעיקרון המנחה הוא הגנה מיוחדת על הקבוצות שבסיכון גבוה יותר לחלות במחלה קשה".

"השימוש בבדיקה הביתית פשוט, יעיל וזמין. עשינו את זה עם הילדים, עכשיו נעשה את זה לעצמנו. יעשו בדיקה עצמית בבית ולא יצטרכו להיבדק בתחנות הבדיקה. זה יחסוך להמון אנשים את ההמתנה בתורים וייתן מענה לעומסים בעמדות הבדיקה. אנחנו נתרגל בימים הקרובים לבדוק את עצמנו". מי שיבחר בבדיקה ביתית, יחסוך את זמן ההמתנה אך ישלם על כך מכיסו.

המתווה החדש

מחוסנים או מחלימים:

בני 60 ומעלה ואנשים בסיכון: יבצעו בדיקת PCR. אם קיבלו תוצאה שלילית, יהיו פטורים מבידוד. אם קיבלו תוצאה חיובית, עליהם לשהות בבידוד במשך 10 ימים, עד שיקבלו אישור רופא – ואז לא יצטרכו לעבור שוב בדיקת קורונה.

כלל האוכלוסייה: יבצעו בדיקת אנטיגן ביתית או בדיקת אנטיגן מפוקחת. אם קיבלו תוצאה שלילית, יהיו פטורים מבידוד. אם קיבלו תוצאה חיובית, (במקרה ותוצאה חיובית התקבלה מבדיקת אנטיגן ביתית, תבוצע בדיקת אנטיגן מפוקחת) ישהו בבידוד במשך 10 ימים, וישוחררו רק באישור רופא, בלי צורך בבדיקה נוספת.

כמו כן, אדם מחוסן או מחלים, המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע שאומת לקורונה, ישהה בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מפוקחת שתבוצע החל מהיום האחרון לבידוד של החולה בו הוא מטפל.

חשוב להדגיש, מי שחוסן בחיסון אחד בלבד, אינו מוגן ועל כן נחשב כלא מחוסן/לא מחלים במקרה של חשיפה למאומת ואינו פטור מבידוד.

לא מחוסנים ולא מחלימים:

בני 60 ומעלה ואנשים בסיכון: יבצעו בדיקת PCR. אם קיבלו תוצאה שלילית, ישהו בבידוד במשך 7 ימים. שחרור בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה ביום האחרון לבידוד. אם קיבלו תוצאה חיובית, ישהו בבידוד במשך 10 ימים. שחרור רק באישור רופא בלי צורך בבדיקה נוספת.

כלל האוכלוסייה: יבצעו בדיקת אנטיגן מפוקחת. אם קיבלו תוצאה שלילית, ישהו בבידוד במשך 7 ימים. שחרור בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מפוקחת שבוצעה ביום האחרון לבידוד. אם קיבלו תוצאה חיובית, ישהו בבידוד במשך 10 ימים. שחרור רק באישור רופא, בלי צורך בבדיקה נוספת.

כמו כן, אדם שלא חוסן ולא החלים, המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע שאומת לקורונה, יכנס לאחר סיום הטיפול, לבידוד, למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקה אנטיגן מפוקחת שתבוצע ביום ה-7.

המתווה החדש ייכנס לתוקף ביום שישי הקרוב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture