Olivier Fitoussi/Flash90

רופאים מגבים את פרופ' מטות מול משרד הבריאות: "הקריאה לשינוי – הגיונית"

"ההתקפה לא במקום, משרד הבריאות צריך להתמודד": רופאים בכירים מגבים את פרופ' עידית מטות שקראה לשינוי בבדיקות הקורונה • "המדיניות הנוכחית איננה משנה את פני המגפה בישראל ומנגד מסבה נזק כלכלי, חינוכי ונפשי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פרופ' עידית מטות מבית החולים איכילוב ופרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור שיגרו מכתבים ובהם קריאות להפסיק את הבידוד למי שאינו חווה תסמינים ולשנות את מדיניות הבדיקות. בהסתדרות הרפואית חזרו בהם והבהירו כי מדובר בדעתו הפרטית של פרופ' לוין, ואילו פרופ' מטות הותקפה על ידי משרד הבריאות.

כעת, שורה של רופאים בכירים מביעים תמיכה בפרופ' מטות. ד"ר גיא חושן, מנהל מחלקה פנימית בבית החולים איכילוב אומר הבוקר ל-N12: "אני חושב שזה לגיטימי להביע דעה המנוגדת למדיניות משרד הבריאות. התגובה הקשה של משרד הבריאות רק אמורה לגרום לנו לחשוב שוב האם המדיניות הנוכחית היא נכונה".

"ההתנהלות הזו עשויה להשפיע על הרופאים, הן באיכילוב והן ביתר בתי החולים. זה בהחלט אתגר למשרד הבריאות כשגוף רשמי מטיל ספק בהחלטותיו אבל זו המציאות במדינה דמוקרטית ומשרד הבריאות צריך להתמודד עם זה בצורה עניינית ולא לקטול ולמתוח ביקורת גורפת".

ד"ר אבי מזרחי, מנהל מחלקה פנימית ולשעבר מנהל מחלקת הקורונה באסף הרופא הצטרף לדבריה של מטות: "אני מסכים במאה אחוז עם דבריה של פרופ' מטות. היד הקלה על ההדק בבדיקות ובבידודים חייבת להיפסק. המדיניות הנוכחית איננה משנה את פני המגפה בישראל ומנגד מסבה נזק כלכלי, חינוכי ונפשי. המתקפות האישיות של משרד הבריאות על רופאים שמביעים את דעתם הן פסולות. לרופא יש זכות להגיד את דעתו המקצועית ואף חובתו לעשות זאת".

ד"ר אסנת לבציון-קורח, מנכ"לית בית החולים אסף הרופא: "זה לגיטימי מבחינת פרופ' מטות להגיד את דעתה, השימוש במילים קשות כנגדה אינו במקום. פרופ' מטות היא רופאה מסורה ומקצועית שלא אמרה דברים שהם משוללי היגיון. מספר החיוביים כיום גבוה והקריאה לשינוי במדיניות הבדיקות הגיונית לאור המצב הקיים".

לדבריה של ד"ר לבציון-קורח המצב במחלקות מדאיג: "בתי החולים מפוצצים וקשישים סיעודיים רבים נמצאים באשפוז וממתינים למיטה פנויה במוסדות גריאטריים. אני לא תומכת בהטלת סגר אבל ודאי שצריך לפעול כדי לעצור התקהלויות המוניות ולא להמשיך בשגרה כתמול שלשום. לשמחתנו המחלה כרגע איננה קשה אך זה לא אומר כלום לגבי הווריאנט הבא ולכן צריך לפעול בין הטיפות".

בתגובה לאירועים, שוגר הבוקר מכתב חדש לראש הממשלה נפתלי בנט שעליו חתומים האיגוד הישראלי למחלות זיהומיות ועמותת 'מדעת': "אנו קוראים לממשלת ישראל לפעול למען שמירה על בריאותנו הפיזית והנפשית, לא להיכנע ולא לחדול מהדאגה לבריאות הציבור", נכתב.

פרופ' גליה רהב מבית החולים שיבא תל-השומר היא אחת החתומות על המכתב: "המלצות לשינוי מדיניות בדיקות ובידודים או שחרור מוקדם מבידוד הן המלצות מסוכנות וחסרות אחריות. אין לנו את הפריבילגיה לטמון את הראש בחול ולקוות שהכל יהיה בסדר. בעתיד אופטימי לאחר שהמחלה תהפוך לפחות קטלנית – סביר שיהיה שינוי במדיניות הבדיקות אולם כעת זה לא הזמן לעצום עיניים ולהתעלם מהמציאות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אף אחד לא עונה על הטענה העיקרית שלה. מספר החולים קשה אינו מדד כאשר כל חולה קשה שנמצא בבית חולים כתוצאה מתאונת דרכים, מחלת לב, או סרטן ויש לו קורונה. נספר כחולה קשה בקורונה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture