Miriam Alster/FLASH90

ביקורת מתוך מערכת המשפט: "היה עדיף אם אהרן ברק היה מושך ידיו מהעניין"

המשנה לפרקליט המדינה לשעבר עו"ד נורית ליטמן, על ההתקדמות במגעים להסדר טיעון בתיקי נתניהו: "אם הוא יודה - תישמט הקרקע מטענת תפירת התיקים" • השר לשעבר משה בוגי יעלון תוקף: "נדמה לי שאהרן ברק חי ביקום אחר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על רקע הפרסומים בדבר עסקת טיעון שעשויה להיחתם עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, התראיין נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק , ואמר: "צריך להפסיק את הקרע בעם. נתניהו היה מגדולי המגינים על מערכת המשפט". עוד הוסיף וחשף כי נתניהו הוא שפנה אליו בבקשה ליזום שיחה עם היועמ"ש מנדלבליט, וטען "לא יכולתי להישאר אדיש".

בשיחה עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103fm, עורכת הדין נורית ליטמן, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה, הביעה את דעתה בעניין מעורבות אהרן ברק בנושא: "אני חושבת שהיה עדיף אם היה מושך את ידו מהעניין הזה. מקווה שמנדלבליט, שקיבל את שיחת הטלפון, זה גם מה שהוא הבהיר לו. אני נעתי באי נוחות כששמעתי את הידיעות על הפנייה הזאת".

עם זאת, הבהירה: "הסדר טיעון, גם בתיקי נתניהו, הוא לא מילה גסה. השאלה בעיניי היא איזה הסדר טיעון, מתי, מה השיקולים ששוקלים. אם היועמ"ש לחוץ בזמן, עדיף שהוא ישאיר את ההחלטה ליועמ"ש הבא. מטריד אותי אם העובדה שנותרו שבועיים לסוף הקדנציה מהווה שיקול. ההחלטה אם להגיע להסדר טיעון היא החלטה של התביעה הכללית ולא פרסונלית. למה נתניהו צריך למהר זה ברור. למה התביעה צריכה למהר? ממש לא ברור".

לדבריה, "השיקול בעד, זה לקיחת אחריות הוודאה של נאשם, של נתניהו במקרה זה, במעשים שלו. אם נתניהו בסופו של דבר יודה בעבירות, זה שומט את הקרקע מתחת לטענה של תפירת התיקים ושל 'לא היה כלום כי אין כלום'. אני מניחה שרה"מ לשעבר לא יגיד 'הודיתי בביהמ"ש סתם, זה שקרים'".

עו"ד ליטמן הוסיפה: "שיקול אחרת זה שאלת הסיכויים והסיכונים. התביעה להבנתי כיום במצב טוב ביהמ"ש, ועדיין גם כשהיא במצב טוב אחרי שמיעת העדים עד כה, צריכה לעשות שיקול של מה הסיכון לעומת הסיכוי. אני חושבת שהעובדה שאותו צוות פרקליטים שנמצא כל יום בביהמ"ש מול אותו בועז בן צור, שנושא ונותן עם מנדלבליט, ממודר מכל המו"מ – אותי זה מטריד. מבחינה מקצועית, הצוות הזה, קולו לא נשמע במו"מ. זה הצוות שיודע טוב מאוד להעריך את הסיכויים והסיכונים בהמשך ניהול התיק".

השר לשעבר משה בוגי יעלון אמר ל103 כי "תמיד יש מקום לשקול הסדר טיעון, במקרה הזה אני שולל את זה. זה לא יפתור את הבעיות שהצביעו עליהן, השסע בעם, המתח בין הרשות השופטת למבצעת. נתניהו שהרים את ידו על הרשות השופטת, יגיד שאין כלום ולא היה כלום, ושהוא נאלץ לחתום על הסדר טיעון בגלל הרדיפה הפוליטית".

בהמשך, הוסיף יעלון: "נותנים לנתניהו להימלט באופן שהוא יוכל לספר לתומכיו השוטים שהוא בסך הכל מחלץ את עצמו בגלל קונספירציה ופוטש". הוא תקף את מעורבותו של של נשיא בית המשפט העליון לשעבר ואמר כי הוא "חי ביקום אחר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture