פלאש 90

אבנר נתניהו: "אני בהלם" • בקואליציה נזכרו לדרוש ועדת בדיקה לריגול

"איש במשטרה לא מוטרד מהפרסומים, אנחנו בשקיפות מלאה. להפסיק בלפגוע בשוטרים", אמר דובר המשטרה בתגובה לחשיפת היקף הריגול • בקואליציה נזכרו לדרוש הקמת ועדה שתבדוק את סערת הריגול אחרי שהצביעו נגד הצעות האופוזיציה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דובר המשטרה אלי לוי אמר הבוקר (שני) בריאיון ב-103FM בהתייחסות לחשיפת היקף הריגול המשטרתי ללא צו אחרי שורה של בכירים כי "נעשה עוול לשוטרים. בוא ניתן לוועדה לעשות את שלה".

"אנחנו פתוחים לכל בדיקה בשקיפות מלאה, די לעשות עוול למשטרה, אלה אנשים עתירי זכויות. עד כה לא נפל פגם בעבודת המשטרה, אם שוטר עבר עבירה הוא יעמוד לדין. כל מה שנעשה עד רגע זה, נעשה על פי חוק".

"אני מכיר מקרוב את עבודת המשטרה", המשיך אלי לוי, "אנחנו שקופים בצורה המלאה ביותר, איש במשטרה לא מוטרד מהפרסומים, אנחנו בשקיפות מלאה. בבקשה להפסיק בלפגוע בשוטרים. בוא ניתן לוועדה לעשות את שלה. אני פה מרגע זה בשביל להיות השכפ"ץ של השוטרים".

בנו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, אבנר אמר לאחר הפרסום כי "אשכרה זה קרה גם לי. באמת שאני בהלם. מסתבר שאין שום חשיבות לשטויות האלה, 'כן מעורב בפוליטיקה, לא מעורב', וזה יקרה גם לכם".

שרת הפנים איילת שקד כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "‏אם הדברים נכונים מדובר ברעידת אדמה, במעשים שמתאימים למשטרים אפלים במאה הקודמת שאסור שנהיה דומים להם. חדירה המונית לפרטיות של אנשים רבים זו הפקרות שחייבת להיפסק היום. נדרשת ועדת חקירה חיצונית, לא למטרות האלה קנתה המשטרה את התוכנות הללו. לכנסת ולציבור כולו מגיעות תשובות, היום".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר כי "אלשיך ויתר המעורבים במשטרה ובפרקליטות צריכים להיעצר עוד היום ולהיחקר על ידי תובע חיצוני ובלתי תלוי עם סמכויות נרחבות. במקביל חייבת לקום ועדת חקירה ממלכתית כדי להבין איך דבר כזה קורה ומה נדרש לעשות כדי למנוע הישנותו בעתיד. משטרת ישראל ופרקליטות המדינה נדרשות לניקוי אורוות יסודי".

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט גלעד קריב (העבודה) פנה אל השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ולשר המשפטים גדעון סער בדרישה להקים לאלתר ועדת בדיקה ממשלתית בראשות שופט בדימוס, כדי לחקור את הפרשה על כל היבטיה, ולגבש המלצות מהירות.

"יש להקים לאלתר ועדת בדיקה ממשלתית בהתאם לסעיף 8א' לחוק הממשלה", אמר קריב. "לא ניתן להסתפק בצוות בדיקה פנימי של משרד המשפטים, בין השאר מכיוון שיש לבחון גם את הפיקוח על פעולת המשטרה. העמדת שופט בדימוס בראשות ועדת הבדיקה תאפשר על פי החוק להעניק לוועדה סמכויות של ועדת חקירה ממלכתית – זהו הצעד הנדרש בעת הזו".

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג כתבה בחשבון הטוויטר: "המשך החשיפות לגבי תוכנות הרוגלה לא משאירות מקום לספק: מדובר ברעידת אדמה שמצריכה לא פחות מוועדת חקירה ממלכתית. המחשבה שמדינה דמוקרטית מרגלת אחרי אזרחיה כאחרונת הדיקטטורות מדירה שינה. אין מקום לשום תירוץ או פלפול. ועדת חקירה".

מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שי באב"ד, שנכלל ברשימת השמות, התייחס לדיווח הבוקר בגל"צ: "שמעתי על זה, עדיין לא ראיתי את הדברים. לא חשדתי (שעוקבים אחריי), אין לי מושג, שמץ של מושג. אני חושב שאם הדבר הזה אכן קרה, זה יום עצוב לדמוקרטיה הישראלית, אני חושב שזו פגיעה מאוד חמורה בזכויות הפרט. זה לא נעשה על ידיעתי, אף אחד לא פנה אליי"

ח"כ איתו גינזבורג: "יום קשה לדמוקרטיה. היכולת של המשטרה לעקוב אחרי כל אדם בלי שיש ראיה לעבירת פשע ובלי צו שופט היא מחרידה. רק ועדת חקירה בלתי תלויה תגלה מה היה שם, ואולי תחזיר את האמון במשטרה. עד אז, המפכ"ל צריך להיכנס עוד היום לחדר המסווג בחטיבת הסיגינט, ולנתק מהחשמל את המחשב שעליו מותקנת התוכנה".

חברי כנסת ושרים נוספים מהקואליציה נזכרו לפתע לקרוא הבוקר להקמת ועדת חקירה או בדיקה לפרשה, למרות שכאשר מדובר היה בריגול רק בתיקי נתניהו, הם התנגדו להצעה דומה שעלתה מטעם האופוזיציה.

מרמי לוי עד אבנר נתניהו: המשטרה ריגלה בלי צו אחרי שורת בכירים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture