בעמוד הרשמי: הסתה אנטי-חרדית בחסות המשטרה

המשטרה לא עוצרת באדום: אחרי שהוזהרה על ידי JDN כי היא מקצינה בדיווחיה נגד החרדים בעמוד הרשמי שלה ברשת החברתית פייסבוק, הדוברות ממשיכה לעשות ככל העולה על רוחה

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

המשטרה לא עוצרת באדום: אחרי שהוזהרה על ידי JDN כי היא מקצינה בדיווחיה נגד החרדים בעמוד הרשמי שלה ברשת החברתית פייסבוק, הדוברות ממשיכה לעשות ככל העולה על רוחה.

אתר JDN עוקב מזה יומיים בדאגה אחרי הדיווחים השוטפים וכבר הפנתה את תשומת ליבה של המשטרה בנוגע להסתה הפרועה וללגיטימציה של משטרת ישראל בדיווחיה.

עוד בנושא:

[postim]

זה התחיל כאשר פרסמה תגובה בערוץ 2 כי האלימות בבית שמש נובעת מהסתה מפורשת שנאמרה על ידי כ"ק האדמו"ר מתולדות אהרן בעיר לקהל חסידיו. המשטרה התבססה כנראה על דיווח באתר חדשות חרדי, שהוטעה ופרסם דברים כוזבים.

משטרת ישראל לא טרחה לבדוק את אמיתות הדברים והפנתה את האצבע המאשימה כלפי האדמו"ר, שלא אמר את הדברים שיוחסו לו בתקשורת.

מגמתיות בדיווחי המשטרה

לאחר מכן דיווחנו על מגמתיות בדיווחים של דוברות המשטרה, שעסקו במשך יום שלם רק בדיווחים הקשורים לחרדים, למרות שבמדינת ישראל הנאורה מתרחשים מאות מקרים חמורים מאלה מדי יום ביומו. דוברות המשטרה משתפת פעולה עם התקשורת ופועלת על פי תכתיביה. זאת, גילינו מאוחר יותר, גם הדעה הרווחת בקרב הגולשים, וככל הנראה גם בקרב עם ישראל כולו.

אמש, שעות ארוכות לפני ההפגנה המתוכננת בבית שמש נגד הדרת הנשים במרחב הציבורי, המשטרה פרסמה הודעה הזויה לחלוטין. כתב JDN תמה האם מדובר בהפגנה של האחים המוסלמים הצפויה להיערך בבית שמש, אך הבין לאחר מכן כי המשטרה מבקשת, בסך הכל, להפחיד את הציבור מפני החרדים לדבר ה'.

למרות פנייתנו למשטרה, הדוברות, כאמור, ממשיכה לעשות ככל העולה על רוחה. העמוד הרשמי של המשטרה ממשיך להוות כר נרחב ופורה להסתה פרועה ולהחדרת שנאה נגד החרדים.

אחרי ההודעה המסורתית "בוקר טוב לכולם", פרסמה המשטרה את ההודעה הבאה: "אדם חרדי נעצר לפני זמן קצר לאחר שקרא 'פרוצה' לעבר חיילת באוטובוס אגד בקו 49, שנסע בשדרות אשכול בירושלים. כוח משטרה הוזעק למקום וכאמור עצר אותו לחקירה".

לפני שנציג בפניכם את ההודעה הרשמית הבאה של משטרת ישראל, נשתף אתכם במקצת מן התגובות של הגולשים החילונים:

עו"ד אלון קריטי: "נו באמת, מה עילת המעצר? אני מסכים שאין מוסריות בהתבטאות הזו, אבל גם אין עילת מעצר. לכן דעתי היא שמדובר במעצר שווא, ובוודאי שאין ולא היה כל צורך לפרסם זאת בעמוד הרשמי שלכם, הגיע הזמן שהשוטרים יעבדו על פי חוק ולא על פי טרנד תקשורתי".

ארז: "השתגענו לגמרי? האם עכשיו המשטרה התחילה לעצור כל מי שמקלל?".

עמית: "זה בערך כמו: צוות ימ"מ הוזעק למחוק גרפיטי של תג מחיר. קצת רצינות! על כל קללה יזעיקו ניידת? צריך לעשות סגר של יס"מ על כל מגרש כדורגל/כדורסל ועל כל שוק ממוצע במדינה".

יובל: "שאני אבין. במקרים של תקיפה אתם ממאנים להגיע ובמקרים של אלימות מילולית אתם שולחים 'כוח משטרתי'? מה לעזאזל קורה איתכם? משטרת ישראל, אתם מסיתים בצורה יומיומית פה בעמוד שלכם נגד ציבור מסוים. שאתחיל לחייג 100 כל פעם שמישהו מקלל ברחוב? איך יהיה לכם זמן לרדוף אחרי גנבים?".

אלי: "מה זה? הודעה רצינית או הודעה של פורים?".

דורון: "לא הבנתי בגין איזו עברה בדיוק הוא נעצר".

נתי: "ניתן כבר לומר שמשטרת ישראל ממגרת את הפשיעה?".

גיל: "האמת שלמרות שאני מאוד נגד ההתנהגות הזו של החרדים, באיזו עילה עצרתם אותו לחקירה? האם קללות הן מחוץ לחוק? ואם כן, מדוע אין אכיפה לעניין הזה בארץ? אי אפשר לעשות איפה ואיפה".

אלון: "אני רוצה לראות מישהו שיתקשר עכשיו למשטרה ויאמר להם שמגדפים אותו ברגע זה ויבקש שיבואו לעצור את המגדף/מקלל. הם יבואו תוך דקות. נכון?".

אלעד: "משטרה בשקל, עושים את העבודה ההפוכה, במקום שתעצרו את ההסתה שיש כלפי החרדים אתם עוצרים חרדים, כמו שאמרתי – מדינת משטרה, שמאל קיצוני!".

נראה שהמצב מצוין? דקות ארוכות עמלנו כדי לקצור בין עשרות ומאות התגובות המסיתות, מספר תגובות שפויות וריאליות, של אנשים שחושבים ולא מאפשרים לתקשורת, ולמשטרה, לשטוף להם את הראש נגד הציבור החרדי.

ובחזרה לדוברות המשטרה: שעות אחרי פרסום התגובה הקודמת, לאחר שלא נמצא נושא אחר לעסוק בו במדינת ישראל, המשטרה פרסמה הודעה נוספת, כדלהלן:

"בהמשך למעצר החרדי שקילל חיילת באוטובוס: העצור, גבר בן 44, דרש מהחיילת שהתיישבה בקדמת האוטובוס לעבר לחלקו האחורי. החיילת סירבה ובתגובה הוא החל לגדף אותה. פקח של אגד שנסע באוטובוס הזעיק את המשטרה, שכאמור עצרה את החשוד לחקירה".

מהמשטרה נמסר בתגובה לפניית JDN, כי "עמוד הפייסבוק הרשמי של משטרת ישראל בפייסבוק מספק לגולשיו מגוון רחב של תוכן חדשותי מתוך הארגון, מחוצה לו בנושאים פלילים וחברה. הדיווחים על האירועים בבית שמש היו מידתיים ובהתאם למציאות התקשורתית בישראל נכון לאתמול.

"יש לזכור כי פייסבוק הינה רשת חברתית, ופלטפורמה להבעת דעות של גולשים. הפוסטים שמפורסמים על ידי הגולשים נבדקים ובמידה ויש פוסטים שעוברים על חוקי ונהלי הפייסבוק – הם נגרעים מהאתר".

גולש JDN היטיב להמחיש את המצב ההזוי במייל ששיגר למערכת: "בית המשפט גזר 6 מאסרי עולם על גבר חילוני ממוצא רוסי על רצח משפחת אשורנקו".

משטרת ישראל פייסבוק

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture