מה עשו חברי הכנסת גפני ליצמן ודרעי בלשכת ראש העיר חיפה?

בראש אחד: כך השפיעה הדרמה המקומית בחיפה על מערכת היחסים בין שלושת ראשי המפלגות החרדיות • פגישת האחדות: אריה דרעי; יו"ר תנועת ש"ס, יעקב ליצמן; יו"ר סיעת אגודת ישראל, משה גפני; יו"ר סיעת 'דגל התורה', הגיעו אתמול ללשכתו של ראש עיריית חיפה, יונה יהב, וסיכמו אתו על הסכם קואליציוני.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שבועות ארוכים של מתח פוליטי הסתיימו בפגישת אחדות בלשכת ראש עיריית חיפה יונה יהב: אתמול (א') הגיעו שלושת יושבי הראש של המפלגות החרדיות – אריה דרעי; יו"ר תנועת ש"ס, יעקב ליצמן; יו"ר סיעת אגודת ישראל, משה גפני; יו"ר סיעת 'דגל התורה', ללשכתו של ראש עיריית חיפה, יונה יהב, וסיכמו אתו על הסכם קואליציוני על בסיס ההבנות שהושגו ערב הבחירות ככתבן וכלשונן.

קרא עוד:

[postim]

חודשים ארוכים של מתיחות בין הנציגים החרדים בעיר לפני הבחירות, כמעט והובילו לריצה עצמאית של כל אחת מהמפלגות. במוקד המחלוקת עמדה השאלה מי יוצב במקום הראשון של המפלגה המאוחדת, ומי יזכה בתפקיד הבכיר לאחר הבחירות. בסופו של משא ומתן מורט עצבים, הצליחו שלוש הסיעות לגבש רשימה משותפת בה במקום הראשון הוצב נציג 'דגל התורה, מיכי אלפר. אחריו הוצב נציג 'אגודת ישראל', אריה בליטנטל, ובשני המקומות הבאים הוצבו נציגי ש"ס.

ההסכם הפנימי בין הסיעות שעליו חתם גם ראש העיר, הבטיח סגנות בשכר לסיעה שתמכה באופן פומבי במועמדותו של יהב, ונוסף  על כך את תפקיד יו"ר המועצה הדתית לנציג ש"ס.

אלא שאחרי הבחירות הסתבכו העניינים: וארבע סיעות יחיד שהתאחדו לסיעה אחת לצורך המו"מ הקואליציוני דרשו מיהב מחצית קדנציה של סגנות בשכר. יהב, ניסה להתנער מההסכם מול סיעת שס"ג, וטען כי נציגי 'דגל התורה' ואלפר פעלו למען המועמד המתחרה במהלך הבחירות, מה שאומר שהוא פטור מקיום ההסכם הקואליציוני, יהב ביקש לפסול את מועמדותו של אלפר לסגנות והציע לתת לסיעה המאוחדת סגנות רק במחצית קדנציה שאותה יקבל נציג 'אגודת ישראל'.

גפני בבניין עיריית חיפה

יצוין כי בדגל התורה מכחישים נמרצות את טענותיו של יהב וטוענים כי נציגי הסיעה, כמו גם כל בוחריהם, הצביעו למען יהב בבחירות האחרונות. הוראה להצביע עבור יהב פורסמה גם בביטאון המפלגתי, וגדולי ישראל סמכו ידיהם על ההסכם שהתגבש בין ראש העיר לנציגי הסיעה בעיר.

>> מחיר האחדות

תחילה היו מי שחשבו שנציגי ש"ס ואגודת ישראל ייעתרו לדרישתו של יהב ויפקירו את נציג 'דגל התורה' לגורלו, אך במוצאי שבת ביקשו יו"ר ש"ס אריה דרעי וח"כ יעקב ליצמן לצרף לפגישתם עם ראש העיר גם את יו"ר סיעת 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, כדי להגיע לסיכומים המקובלים על כל חלקי הסיעה בעיר.

בסיכומה של פגישה התחייב יהב לקיים את ההסכם ככתבו וכלשונו ולהעניק לסיעה קדנציה שלמה של סגנות בשכר. ההסכם הפנימי בין הסיעות קובע כי נציג 'אגודת ישראל' הוא שיכהן ראשון בתפקיד, אך בשעת כתיבת השורות לא ברור אם אכן כך יקרה. גורמים בעיר אמרו אתמול ל'משפחה' כי ההחלטה מי יקבל ראשון את הסגנות נתונה לשיקול דעתו של אריה בליטנטל נציג אגודת ישראל בעיר.

יצוין כי העיר חיפה הייתה העיר היחידה שבה רצו שלוש הסיעות החרדיות במשותף, ואף ניהלו את העניינים אחרי הבחירות ביחד, כשכל ראשי הסיעות מתייצבים ביחד בלשכת ראש העיר כדי להבטיח את מימוש ההסכם הקואליציוני.

הפגישה המשולשת, שנערכה על רקע חילוקי דעות שעדיין שוררים בערים אחרות בארץ בין ראשי המפלגות הביאה אתמול להתבטאויות מפוייסות בין המפלגות ולמה שנדמה כנשיבתה של רוח טובה מעט יותר באוויר הטעון שהותירה אחריה מערכת הבחירות.

ראשי הסיעות הביעו סיפוק מההישגים שאליהם הגיעו בהסכם הקואליציוני. השלושה ניצלו את ההזדמנות לבקש מראש העיר לספק את צורכי התושבים החרדיים בעיר, וציינו כי בשנים האחרונות נהנית חיפה מהגירה חרדית חיובית כשזוגות צעירים רבים רואים בחיפה חלופת דיור זולה המאפשרת קיום אורח חיים חרדי במחיר שפוי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture