יו"ר הבית היהודי: "במשך 21 שנה נתנו לשמאל הזדמנות. עכשיו תורנו"

במהלך כנס הרצליה השיק אמש השר נפתלי בנט את תוכנית הריבונות שלו בחוברת מיוחדת שחולקה לבאי הכנס • הכיוון ברור: סיפוח גושי ההתנחלויות • יש עתיד והתנועה מאיימות בפרישה אם תקודם תוכנית הסיפוח • השר אריאל: "ממשלות ישראל התקיימו בעבר בלי מפלגת יש עתיד וימשיכו להתקיים גם בלעדיה".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יו"ר מפלגת הבית היהודי, השר נפתלי בנט, מצטרף רשמית ובאופן נרחב ומפורט אל המצדדים בסיפוח גושי ההתנחלויות.

אמש נאם השר בכנס הרצליה, שם הציג את משנתו בחוברת מיוחדת שהפיק, השקת התכנית המדינית לוותה בנאום נרחב ומפורט בו תקף באופן חריף את מדיניות השמאל ואת כניעת הרוח שבממשלה.

חוק המחבלים – שינוי כיוון

על רקע אישור חוק המחבלים והרעש הפוליטי שנלווה אליו, אמר השר כי "העולם, ומדינת ישראל בתוכו, מצוי בעידן של ערפול מוסרי. היום אנחנו נמצאים בתקופה: תקופת העיוורון.
נושאים מוסריים שפעם היו ברורים, היום הופכים להיות עמומים, גמישים ומעורפלים. תפקידה של מדינת ישראל הוא להציג קרן אור של אמת מוסרית בתקופה של עיוורון.

"האמת היא, למשל, שמדינה איננה צריכה להיכנע לטרוריסטים ולשחרר מחבלים. אף מדינה!" הדגיש השר בנט בשבוע שבו שחררה ארה"ב חמישה מחבלים תמורת השבתו של חייל אמריקאי חטוף. לדברי בנט "העולם כיבד פעם את מדינת ישראל שהייתה חלוצה בתחום המלחמה בטרור, וההתנגדות המוחלטת לשחרור מחבלים. היום, גם בעולם כולו, וגם בישראל – חלה נסיגה בעמידה הברורה בנושא הזה" אמר השר.

מדינת ישראל בשלושים השנים האחרונות נגררה למצב שבו היא משחררת מחבלים כל הזמן. קודם מחבל תמורת חייל, אחר כך מאות מחבלים תמורת חייל, אחר כך מחבלים תמורת גופה, עד שהגענו למצב שמשחררים מאות מחבלים-רוצחים תמורת שום דבר. גם כאן, נקלענו לעיוורון מוסרי. וכשיש עיוורון מוסרי, יש דרך אחת לטפל בו. להקרין אור. לקדם רעיונות מאירי עיוורון.

בנושא שחרור המחבלים – הבית היהודי ואיתו גורמים שונים בליכוד, הצהרנו שאנחנו נגד שחרור המחבלים והצבענו כנגדו. הציגו אותנו כקיצונים, כאנטי שלום, כמעט הייתי אומר כהזויים.
זה המשיך בכך שהבית היהודי החליט לעצור את הפעימה הרביעית והמיותרת של שחרור מחבלים ישראליים, ואף הודיע כי לא ישב בממשלה שתעשה זאת. נטלנו סיכון ממשי עם מוכנות לשלם מחיר פוליטי כבד. ברוך השם, הפעימה הזאת נעצרה.

זהו השלב שבו הרעיון התחיל להיות בשיח. השלב הבא היה כשהגשנו את הצעת החוק שתאפשר הטלת מאסר עולם ללא אפשרות חנינה על רוצחים כבדים. הצעת החוק כרגע בשלבי חקיקה מתקדמים, והיא עברה – לא בקלות – את הממשלה. וזה לא הכול – בימים האחרונים החל דיון בקבינט בנושא מסקנות וועדת שמגר, שעד כה העלו אבק במגירה, ומטרתן לעגן תפיסה ממשלתית בנושא שחרור מחבלים. וכך, צעד אחר צעד, אנחנו משנים את המציאות. מדינה שהתרגלה שמשחררים מחבלים כי "ככה זה", תתחיל להתרגל שזה "לא ככה".

תכנית הריבונות

בחלקו השני של נאומו התייצב השר בנט במחנה הימין המתעורר, והציג את האלטרנטיבה המדינית המתגבשת: "עם הקמתה של ממשלת חמא״ס-פתח, אנחנו חייבים להכיר באמת – תם עידן אוסלו. אמר בנט במרירות "אחרי 21 שנה שניסינו דרך אחת, דרך שכללה נסיגות, ויתורים, שחרורי מחבלים, התנתקות, היפרדות חד צדדי ודו צדדי – הגיע הזמן להודות שזה לא עובד"

קרא עוד:

[postim]

בעקבות דיווחים על הסכמתו של נתניהו ל"היפרדות" חד צדדית מיו"ש, אמר בנט כי "להעניק שם חדש "היפרדות" לרעיון ישן "התנתקות" לא יביא לתוצאה אחרת. מי שבורח מהטרור – הטרור רודף אחריו.

כאן הציג בנט בהרחבה את תכניתו המדינית הקרויה "תוכנית הריבונות".

על פי התוכנית, ישראל תתחיל ריבונות הדרגתית בשטחים הישראליים ביהודה ושומרון, שטחי C, שם חיים 400,000 ישראלים ורק כ70 אלף ערבים, תוך יצירת אוטונומיה משודרגת ביתרת השטח עם חופש תנועה מלא.

הצעד הראשון בתכנית הוא ״גוש עציון תחילה״. לדברי בנט "תוכנית גוש עציון תחילה” לא נועדה להעניש את הפלשתינים. היא גם אינה תגובה למהלכים החד צדדים של הפלשתינים. היא פשוט הדבר הנכון לעשות.

כאשר רעיונות אוסלו נכשלו פעם אחר פעם – ישראל צריכה לעשות מה שנכון בשבילה.

"השטחים שעליהם נחיל ריבונות בהמשך ייצרו רצף טריטוריאלי ישראלי וכוללים את בקעת הירדן, ים המלח, גוש נתב"ג, אריאל, מעלה אדומים וכל ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון.
החלק השני של התוכנית כולל הצעת אזרחות או תושבות ל70,000 התושבים הערבים החיים בשטחים הישראלים שעליהם נחיל‎ את הריבונות. במקום 1.7 מיליון ערביי ישראל, יהיו 1.77. זה הכל.

תבליט ישראל

החלת הריבונות תצמצם את השטח שבמחלוקת בינינו לבין הפלשתינים. בשאר השטחים – מה שמכונה שטחי A ו-B – תהיה עצמאות שלטונית, אוטונומיה משודרגת, על סטרואידים. הם כבר מנהלים את חייהם בעצמם. יש להם פרלמנט משלהם, מערכת חינוך משלהם, מערכות שלטון משלהם, ואפילו בחירות וכך יימשך. אין לנו עניין לנהל את חייהם עבורם.

בנוסף, נשדרג תשתיות וניצור רצף תחבורתי לשימוש כלל תושבים – יהודים ופלשתינים – החיים ביהודה ושומרון. חופש תנועה מלא.

אני יודע שהתוכנית לא מושלמת ולא מגשימה את החלום האוטופי שהושק בלחיצת היד בין יצחק רבין ליאסר ערפאת לפני 21 שנה בגן הוורדים בבית הלבן". אמר בנט באירוניה "זוהי תוכנית ללא בלונים באוויר, אבל עם חיבור לקרקע. היא מעניקה לפלשתינים עצמאות שלטונית ושגשוג כלכלי ובאותו זמן נותן לנו, למדינת ישראל,ריבונות, יציבות בטחונית ושמירה על ארץ מולדתנו.

"השמאל תוקף את התכנית. "זה יקר, העולם לא יקבל, יש בזה חורים", אומרים לי. ואני אומר לשמאל הישראלי במלוא הכבוד: כבר 21 שנה שממשלות ישראל אימצו את העמדות שלכם, והגענו למבוי סתום. חוץ מלתקוף את תכנית הריבונות, מה אתם מציעים?! במשך 21 שנה נתנו לכן הזדמנות. עכשיו תורנו". דברי בנט.

מפת תכנית ההרגעה

מחריפה המחלוקת בממשלה

השרה הגב' לבני שכבר הביעה את התנגדותה לתוכנית הסיפוח באומרה כי "אם יהיה סיפוח – לא תהיה ממשלה", שבה על המנטרה השמאלנית הקבועה כי יש לקדם את המו"מ מול הגורם הרשמי – אש״ף שבו "אין לחמאס דריסת רגל". המדיניות שלנו צריכה להיות ברית עם המתונים, ופעולה ביחד עם העולם נגד חמאס. זו הדרך ואין בילתה", דברי השרה שכנראה לא התעדכנה בברית הפת"ח-חמאס.

לבני חזרה על איומיה בדבר פרישה אפשרית מהקואליציה אם ינסו המרכיבים הימניים לקדם את תוכניות הסיפוח, ואמרה כי "הממשלה הזאת לא מורכבת רק מימין קיצוני ולא תוכל להתקיים בלי התנועה ויש עתיד שמאמינות בהסדר ובפתרון הציוני של שתי מדינות. אני לא אתן לימין הקיצוני והמשיחי להשתלט על השיח, לקבוע עובדות בשטח ולחסל את הציונות ואת המדינה היהודית והדמוקרטית".

השר לפיד שנאם אף הוא בכנס, הציג מנגד תכנית התנתקות מקיפה והזויה, תכניתו המדינית כוללת הפרדות מהפלסטינים ועצירת הבניה בהתנחלויות תוך קביעת גבולות ברורים.

יו"ר יש עתיד הגיב על הצעת "גורמי הימין הקיצוני הדוחפים אותנו לעבר רעיונות הזויים של סיפוח שיובילו אותנו אל האסון הקרוי מדינה דו לאומית" כלשונו, ואיים כי אם יהיה נסיון לספח אפילו ישוב אחד באופן חד-צדדי בכל הסדר מדיני עתידי עם הפלסטינים, מפלגתו יש עתיד לא רק תפרוש מהממשלה אלא גם תביא להפלתה, כלשונו.

הגיע הזמן שישראל תחליט מהם גבולותיה. אנחנו יכולים לשנות את ההיסטוריה, אבל לא את הגיאוגרפיה. השטח אינו עומד להשתנות. אין שום סיבה להמשיך להתחמק מהצורך לשרטט את גבולותיה העתידיים של מדינת ישראל. אנחנו זקוקים למפה קונקרטית וצופה פני עתיד, שתגדיר לנו מהם בדיוק גושי ההתיישבות, איפה עלינו להקפיא את הבניה ואיפה אפשר לתגבר אותה. לפיד הציג בפני ראה"מ דרישה לפרסם את מפת גבולות הקבע של ישראל כפי שהוא רואה אותה.

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל אמר בעקבות הנאומים כי המציאות המדינית היום מחייבת לקבל את תוכנית הסיפוח כפי שהציגה סיעת הבית היהודי. "אני מקווה שכך אכן נגיע גם אם התוצאה היא בלתי נמנעת" אמר השר, והוסיף "ממשלות ישראל התקיימו בעבר בלי מפלגת יש עתיד וימשיכו להתקיים גם בלעדיה".

גורמים בלשכת ראש הממשלה נתניהו אמרו בתגובה לנאום השר לפיד ואיומיו באפשרות הפלת הממשלה כי כל אדם בעל ניסיון מדיני יודע שאין עושים ויתורים ללא תמורה, במיוחד מול ממשלה שחבר בה ארגון טרור שרוצה להשמיד את ישראל, ולדבריהם ההתנקות מעזה הראתה מהן תוצאותיה של נסיגה חד-צדדית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture