מאות כונני הצלה גוש דן ומתנדבי זק"א באבטחת אירועי ל"ג בעומר במירון

בארגון הצלה גוש דן וזק"א מסכמים בסיפוק רב את אבטחת אירוע ל"ג בעומר בהר מירון לשם עלו מאות אלפי יהודים לחגוג בהילולת הרשב"י • הצלם אברימי ברגר מגיש גלריית תמונות מפעילותם המאומצת של מתנדבי הארגונים • צפו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מתנדבי הצלה גוש דן וזק''א במירון תשע''ה (8) מאות מתנדבי ארגון הצלה גוש דן המשמשים ככונני וחובשי מד"א מסכמים בסיפוק רב את מערך אבטחת אירוע ל"ג בעומר בהר מירון.

ימים רבים לפני ל"ג בעומר החלו במד"א בהכשרת אתרי הפיקוד והשלמתה של ההיערכות לקראת מבצע אבטחת מאות האלפים בל"ג בעומר במירון. במסגרת ההיערכות סיירו במירון בכירי שרשרת הפיקוד של מד"א ובכירי מרחב ירדן יחד עם ראשי ונציגי ארגון הצלה גוש דן הצלה הפועלים עם מד"א על מנת להשלים את תכנון המבצע המורכב לאבטחת מאות אלפי המתפללים.

במד"א הוקצו מאות אמבולנסים למבצע האבטחה, בהם ניידות טיפול נמרץ, טרקטורונים, אופנועים ומאות חובשים, ביניהם כונני מד"א המתנדבים בארגון הצלה גוש דן, שיצטרפו לאבטח את המתפללים.

בכל מהלך היממה בלטו חובשי מד"א ומתנדבי הצלה גוש דן בכל נקודה באתר, במטרה להציל חיי אדם ולהגיש סיוע רפואי. עשרות המתנדבים צויידו בערכות החייאה ומוקמו בתוככי הקהל.

כוחות מד"א והצלה גוש גן טיפלו בלמעלה מ-400 מקרים. המקרים הבולטים אליהם הוזעקו הכוחות הם ברובם התעלפויות בשל צפיפות הקהל באזור הציון ורחבות הריקודים סביבו. כמו כן טופלו אף מתפללים שנכוו כתוצאה ממדורות ברחבי ההר, כמו גם פציעות וחתכים שונים.

הכוחות מוקמו אף במערת הציון על מנת להעניק סעד רפואי במקום. מגן דוד אדום העמיד 2 מרפאות לטיפול רפואי ראשוני בסמיכות לציון הרשב"י, על מנת שניתן יהיה לטפל במקרי החירום, ובמקרה הצורך יפנו את הנזקקים להמשך טיפול בבית החולים.

למקרה הצורך, מסוק מד"א הובא אף הוא לצפון על מנת שניתן יהיה להפעילו במידה ויצטרכו. מנחת מיוחד הוכשר בתוככי היישוב כדי שניתן יהיה להנחית את המסוק.

את מבצע האבטחה המורכב ניהלו מפקדי מד"א המורכב מתוככי החפ"ק המשוכלל של מד"א, המצויד במיטב הציוד הטכנולוגי לניהול מבצעים מורכבים וגדולים.

צמרת הפיקוד של מד"א במירון, כללו את מנהל אגף המבצעים במד"א מגן גיל מושקוביץ, מנהלת מרחב ירדן בארגון בפיקודו של אלי פרץ, מג"מ יפתח לוי-מנהל כוננים ארצי. יו"ר צוות הצלה אברהם רייכמן, יו"ר הצלה גוש דן אושי שלומוביץ, יו"ר הצלה פתח תקווה ישראל גודלבסקי,יו"ר הצלה מירון צביקה לבל, יו"ר הצלה לכיש איציק קוזולובסקי, יו"ר הצלה יבניאל אברהם בן חמו וכן נציגים בכירים ומרכזים מארגוני ההצלה כפר חב"ד, הצלה בית שמש, הצלה רחובות והצלה עפולה.

כמו"כ ארגון זק"א שהשלים מראש את היערכותו נטל חלק באבטחת מבצע ל"ג בעומר במירון.

במסגרת פעילות זק"א הופעל מוקד 1220 לאיתור נעדרים וילדים אובדים לאורך כל ההילולא ולילדים העולים למירון חולקו אלפי 'תגי זיהוי' כדי להקל על איתור מהיר של ההורים כמו"כ חילקו אנשי זק"א כ-30,000 בקבוקי מים במעלה ההר.

הארגון הפעיל כבכל שנה יפעיל ארגון זק"א את המוקד הייחודי לאיתור נעדרים וילדים אובדים בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל, וארגון 'חסדי שבתאי'.

המוקד מוקם במרכז מעלה ההר סמוך למוסדות 'חסד לאברהם – סקולען'. במקרים מיוחדים אף נשלחו 'טרקטורוני זק"א' לאיתור ההורים ע"י הכרזה במערכת הכריזה המיוחדת של הטרקטורונים.

המוקד היוחד הופעל החל מיום שלישי בבוקר לפני ל"ג בעומר עד מוצאי שבת, בפיקודו של מפקד זק"א צפון ורב משטרת ישראל מחוז צפון, הרב אנשל פרידמן.

כאמור, ארגון זק"א חילק כ- 30,000 בקבוקי מים במעלה ההר, וזאת כלקח משנים שעברו, בעת שאלפי איש נתקעו בדרכים בחום הלוהט ללא מי שתייה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture