ח"כ מקלב : "ההצלחה של אירועי ל"ג בעומר במירון השנה הייתה בהבנה ובאכפתיות של כלל הכוחות"

הדברים נאמרו בדיון מיוחד בכנסת לסיכום הפעילות המבצעית המקיפה בהילולת רשב"י במירון בל"ג בעומר, אשר הסתיימה ללא אירועים חריגים ובהצלחה רבה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

באולם ועדת המדע בכנסת נערכה אתמול ישיבת סיכום לפעילות המבצעית המקיפה בהילולת רשב"י במירון בל"ג בעומר, אשר הסתיימה ללא אירועים חריגים ובהצלחה רבה. הישיבה נערכה ביוזמת ח"כ אורי מקלב והשתתפו בה חברי כנסת ונציגי המשרד לשירותי דת, המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, משרד התיירות, משרד התחבורה וחברות התחבורה הציבורית, נציגי משטרת מחוז הצפון ומשטרת התנועה, מד"א, איחוד הצלה, מכבי אש וגורמים נוספים.

את הדיון פתח ח"כ אורי מקלב ששימש כיו"ר הישיבה. הוא סקר את אירועי ל"ג בעומר במירון כפי שהוא רואה אותם, והודה לכלל גורמי משרדי הממשלה והגופים הרבים אשר נטלו חלק משמעותי ואיכותי בשיתוף הפעולה ביניהם תוך סנכרון הפעילות שהביא לתוצאות המבורכות. "אירועי ל"ג בעומר במירון עברו השנה בהצלחה, לאור התכנון המבצעי המקיף, החשיבה המקדימה והחידושים שנקטו הכוחות השנה", אמר ח"כ אורי מקלב וציין כי "האירועים השנה בא היו מכוננים ביחסים שבין המשטרה לציבור. הייתה כאן הכשרת לבבות. שיתוף הפעולה עם כלל הגורמים וראשי הקהילות השונות, שלעיתים יש עמם חוסר הבנות, ראויות לציון", הוסיף ח"כ מקלב.

קרא עוד:
[postim]

עם זאת ציין ח"כ אורי מקלב כי "איננו עומדים במקום ולא נכנסים לשאננות. איננו רק טופחים על השכם, אלא גם נערכים לאירועים בשנה הבאה". ח"כ אורי מקלב קרא למשטרה ולמשרד התחבורה להרחיב בשנה הבאה את פעילות החניונים לרכבים פרטיים, להגדלת מספר הנסיעות של האוטובוסים ולהביא להוזלת המחירים מהחניונים למירון, על מנת שהתחבורה תהיה זמניה וקלה יותר.

דרישה: תקציב ייעודי שירכז את כל פעילות ל"ג בעומר במירון

חברי הכנסת המשתתפים בדיון דרשו ממשרדי הממשלה והרשויות המוסמכות להקצות תקציב ייעודי לאירועי ל"ג בעומר במירון ולמנות גורם שירכז את כל הפעילות במקום וינהל את זרועות הביצוע השונות. במהלך הדיון אמרו הנוכחים כי הכתף הקרה שוועד המושב נתן לאירועים, העיב על הפעילות המוצלחת. "כשהדרך חשוכה ואין בה תאורה, הבעיה לרוב אינה של המשטרה או כשל בהיערכות אלא של ועד המושב. תקלות מים וביוב בוודאי אינם באחריות המשטרה אלא באחריות ועד המושב", ציינו. עוד דרשה הוועדה מהמשטרה לחקור את הפסקת המים שהייתה בציון ונמשכה כשלוש שעות בערב ל"ג בעומר, כאשר אלפים רבים נותרו ללא מים בחום העז. "לא ייתכן שזה יהיה יחס ועד המושב לאירועים, כאשר יש בכך משום חוסר הכרת הטוב לציבור שמפרנס אותם בכך שבא להתארח אצלם במשך כל השנה", הוסיפו.

סגן השר לשירותי דת היוצא, ח"כ אלי בן דהן, ציין כי "המשרד, באמצעות המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, שיפר מאוד את נושאי הבטיחות וההגעה לציון, השהות והחזרה של הבאים להילולת הרשב"י במירון. אני מקווה שהשר החדש יקים את החברה לפיתוח אתר הרשב"י שתקבל אחראיות על כל הנעשה במתחם לאורך השנה כולה ובייחוד בל"ג בעומר".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס אמר כי "כל הגופים כולם נערכו בהתאם והסיקו את מסקנות השנים האחרונות והתוצאה הנפלאה הורגשה על ידי כל אחד ואחד מהמתפללים. התחבורה עבדה בצורה מסודרת ומדויקת והסנכרון בין המשטרה למשרד התחבורה הביא לתוצאה הרצויה. עם זאת, למרות הצלחת האירוע יש כמה דברים שכדאי כבר עתה לשים אליהם כמו הרחבת רחבות ההדלקה והתקנת ברזיות וספסלים במעלה הדרך". כן בירך ח"כ מוזס את פתיחת דרך נחל מירון, והציע להרחיב את השימוש בחניון בשנה הבאה.

ח"כ ישראל אייכלר שיבח את פעילות כל הגורמים אar היה בממשק בארגון האירוע וביקש להעתיק את הצלחת חניון צבעון לעוד חניונים דוגמתה באזור מירון לרווחת המבקשים לעלות ברכבם הפרטי. עוד ביקש לבדוק האם אכן היו השתתפו מספר גדול יותר של חוגגים בשנה זו, או שהציבור הגיע בתחבורה ציבורית על חשבון הרכב הפרטי.

כן שיבח את אנשי משרד התחבורה על הפעלת הקוים מביתר עילית ומודיעין עילית וביקש להכפיל ולשלש את הנסיעות כפי הצורך בשנים הבאות.

"השנה חלה עלייה של 20-25 אחוז במספר המגיעים להילולא במירון"

מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, יוסף שווינגר, הצטרף לדבריו של יו"ר הישיבה ח"כ אורי מקלב שקרא להעניק סמכויות לגורם אחד שינהל את האירוע מתחילתו ועד סופו. "בהיעדר גורם אחראי כל אחד מהגורמים השותפים כאן עושה את מלאכתו על הצד הטוב ביותר, אבל לא בהכרח בסנכרון עם שאר הכוחות. גורם מרכז יסנכרן את המידע וייעל את השירות", הוסיף.

שלמה רוזנשטיין מאגף תח"צ משרד התחבורה ציין כי "נעשתה היערכות מקסימלית, הן מבחינה תחבורתית, הן מבחינת החניונים והן בתמחור. ההיערכות ההיקפית הוכיחה את עצמה לטוב".

נצ"מ יוסי חמו, קצין אג"מ במחוז הצפוני של המשטרה ציין כי "כמי שאחראי על תפקוד האירוע, אני יכול לומר בבטחה שעברנו את האירועים בשלום. על פי הנתונים שריכזנו, השנה חלה עלייה של 20-25 אחוז במספר המגיעים להילולא במירון. ההכנות הסיזיפיות שלנו ושל כלל הגורמים החלה חודשים ארוכים לפני ל"ג בעומר, וההיערכות המוקדמת – כולל הישיבה הקודמת שכינס ח"כ מקלב קודם ל"ג בעומר  – הוכיחה את עצמה. אנו כמשטרה נפיק גם כעת את הלקחים הנדרשים לקראת השנה הבאה".

רפ"ק ארז עמר מאגף התנועה של המשטרה הציג את פעילות אגף התנועה של המשטרה שפעל בצורה מקצועית יוצאת דופן ושיבח את שיתוף הפעולה עם הכוחות הנוספים והדגיש את השיפורים שנעשו השנה בהם דגלול וחלוקת האזורים, התקנת מערכות תאורה, שילוט וכריזה בכל ההר – מה שלא היה בעבר והקל על פעילות המשטרה. "המשטרה גילתה פתיחות מרבית והתחשבות למען הבאים, ואנו שמחים שגם התושבים והאורחים שיתפו איתנו פעולה כדי שהפגיעה במרקם החיים הרגיל תהיה במינימום הנדרש", הוסיף.

מקלב: הכבוד, "האכפתיות והשותפות, היו הסמל של ל"ג בעומר במירון השנה"

גיל מושקוביץ ראש אגף המבצעים במד"א ציין את הפעילות המקיפה והטיפול באלו אשר נזקקו לסיוע רפואי כמו"כ שיבח את הסנכרון עם כל גופי ההצלה ובהן המשטרה, צבא, פיקוד העורף, איחוד הצלה וארגוני ההצלה החרדים.

דוד קריספיל, מנהל אגף המבצעים ב"איחוד הצלה", סיפר על פרויקט השילוט וההכוונה שמוביל 'איחוד הצלה' מזה מספר שנים ואומץ השנה גם על ידי המשטרה. עוד עדכן כי כוחות איחוד הצלה טיפלו במהלך האירועים במאות חוגגים שנזקקו לטיפול רפואי והם טופלו על ידי מאות חובשים, עשרות פראמדיקים, שישה רופאים ושני מרפאות שפעלו בשלוש משמרות ביממה – החל מבוקר יום רביעי ועד מוצאי שבת.

את הדיון סיכם ח"כ אורי מקלב שהודה למשתתפים וציין כי "המשטרה וגם אחרון השוטרים בשרשרת הבינו את חשיבות האירוע, שלא מדובר כאן באירוע סתמי של הפרת סדר אלא באנשים שבאים להתפלל בשלום ומעוניינים לשוב בשלום. הכבוד, האכפתיות והשותפות, היו הסמל של ל"ג בעומר במירון השנה. הפעילות השנה הוכיחה את עצמה כאשר ראינו גידול משמעותי במספר העולים למירון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture