יחימוביץ': "אין מצב שלא אשתף פעולה עם אדם מוכשר כמו ליצמן"

מס' 2 במפלגת העבודה מבטיחה לשרים ה'חברתיים' שיתוף פעולה מלא בכל היוזמות שייטיבו עם אזרחי ישראל • ח"כ יחימוביץ' מעוניינת להתמנות ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, מה שיציב אותה בעמדה של שיתוף פעולה הדוק גם עם שר הכלכלה דרעי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לצד המאבק האופוזיציוני הנחוש להפלת הממשלה, מבטיחה בכירת מפלגת העבודה ח"כ שלי יחימוביץ' כי תתמוך באופן מלא בכל הרפורמות החברתיות שתקדם ממשלת הימין, וטוענת כי "מבחינת סדר יום חברתי וכלכלי, זו ממשלה הרבה פחות גרועה מקודמותיה".

בהודעה שהפתיעה את המערכת הפוליטית, מסבירה יחימוביץ' כי "אם אדם מוכשר כמו ליצמן אומר לי שאחת ממשימותיו העיקריות היא ביטוח סיעודי ממלכתי לכל – זו דרמה אדירה ואין מצב שלא אשתף אתו פעולה". יש לציין כי לשניים היסטוריה של שיתוף פעולה פרלמנטרי הדוק והערכה הדדית לאורך כל 9 שנותיה של יחימוביץ' בכנסת.

לדברי מס' 3 במפלגת האופוזיציה הראשית ומי שנחשבת כמועמדת העיקרית להתמודד מול יצחק הרצוג על ראשות מפלגת העבודה בתוך חודשים ספורים, בממשלה החדשה מכהנים שרים רבים אשר ייטיבו עם אזרחי ישראל.

קרא עוד:
[postim]

"חיים כץ ברווחה, גילה גמליאל בתיק חברתי, כחלון באוצר, גפני בכספים, שרי ש"ס – אנחנו עשויים למצוא עצמנו, ואפילו מחויבים בכך לציבור בישראל – מצביעים עבור יוזמות, רפורמות וחוקים שלהם, ולא להסתפק בהודעות תמיכה הצהרתיות".

הנושא הבוער ביותר מבחינתה של יחימוביץ' הוא תמלוגי הגז, אשר עלה שוב לסדר היום לאחרונה. לדבריה, יו"ר ועדת הכספים המיועד ח"כ משה גפני הבטיח לה שיתוף פעולה מלא בנושא, והוא מחזיק בהשקפת עולם זהה לשלה – לפיה מרווחי הגז אמורים ליהנות כלל אזרחי המדינה ולא קומץ טייקונים וחברות זרות.

הקרב על ראשות ועדת הכלכלה: יחימוביץ' נגד כבל

בתוך כך, החל הקרב בתוך מפלגת העבודה על ראשות ועדת הכלכלה. על התפקיד השני בחשיבותו באופוזיציה מתמודדים שניים: יחימוביץ וח"כ איתן כבל.

כבל היה אמור להחליף בתפקיד את היו"ר הקודם, ח"כ (לשעבר) אבישי ברוורמן, במחצית השנייה של כהונת הכנסת ה-19, אולם הכנסת התפזרה עוד לפני תום מחצית הקדנציה. יחימוביץ', לעומתו, רואה את עצמה מועמדת טבעית לתפקיד, כמס' 2 במפלגת העבודה וכח"כית המזוהה מאוד עם האג'נדה הכלכלית-חברתית, ובייחוד עם המאבק נגד הסכם הגז, הצפוי לעלות שוב לסדר היום בקרוב.

ככל הנראה ייאלץ יצחק הרצוג להתערב ולהידרש להכרעה קשה מאוד מבחינתו – השקעה ביחסים עם יחימוביץ', לה בסיס כוח חזק בקרב מתפקדי המפלגה ואשר עלולה לקרוא תיגר על מנהיגותו בתוך מספר חודשים, מול תגמול למקורבו כבל, אשר סייע רבות לבחירתו לראשות המפלגה ונמצא עמו ביחסים טובים מאוד.

לשיקול הפוליטי מצטרף גם שיקול ענייני: יחימוביץ' מחזיקה באג'נדה סוציאליסטית מובהקת ושמאלית מאוד בנושאי כלכלה, ואילו הרצוג מנסה ליצור למפלגתו תדמית של מפלגת מרכז-שמאל מתונה יותר. כך או כך, ההחלטה צריכה ליפול עד ליום שני שאחר שבועות, ובינתיים יש ניסיון להגיע להסכמות בין שני בכירי העבודה.

ועדת הכלכלה היא הוועדה הכלכלית השנייה בחשיבותה בכנסת, אחרי ועדת הכספים. באופן מסורתי נמסרת ראשות הוועדה בידי ח"כ מהאופוזיציה, ובידי יו"ר ועדת הכלכלה כלים פרלמנטריים משמעותיים מאוד לקידום השקפת עולמו החברתית-כלכלית.

(צילום: יונתן זינדל – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture