ח"כ מקלב: "טרטור ההורים בבירוקרטיה לדרגת הזכאות במעונות הינו דרקוני ולא אנושי"

את הדברים אמר יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, במסגרת דיון שקיים בוועדה בנוגע לייעול הליך הרישום למעונות יום במשרד הכלכלה • הורים מתלוננים: "משנה לשנה הבירוקרטיה מחריפה, וכל פקיד מורשה לדרוש מסמכים ככל העולה על רוחו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בראשות ח"כ אורי מקלב, קיימה סדרת דיונים בנוגע לזמינות שירותי משרדי הממשלה לאזרח בעידן הדיגיטלי, ובכלל זה המערכת לקביעת דרגות במעונות ובמשפחותיהם של משרד הכלכלה.

"כאשר הממשלה הכריזה על פרויקט 'ממשל זמין' היא הבינה בצורך שבהתאמת שירותי משרדי הממשלה לאזרח הפשוט באמצעים הדיגיטליים הזמינים שהוא מכיר ופועל על פיהם", אמר ח"כ מקלב בפתח הישיבה, "אבל למרות ההבטחה על הזמינות היא לא תמיד זמינה, ולעיתים גם המדיניות והבירוקרטיה ראויים לתיקון".

בתום הדיון הכללי נערך באולם ועדת המדע והטכנולוגיה דיון בנוגע לייעול הליך הרישום למעונות יום במשרד הכלכלה. "הרישום למעונות עבר רפורמה והוא נעשה במרכז אחד לייעל ולרכז את העבודה, אבל עדיין המצב ברישום רחוק מלהיות טוב בייחוד בכל הקשור לקביעת דרגות הזכאות להורים", ציין ח"כ מקלב.

קרא עוד:
[postim]

לדברי שמעון ברונר מאגף המעונות במשרד הכלכלה, בכל הקשור לרישום המקוון נרשמה השנה עלייה חדה והרישום בו עומד כבר על למעלה מ-70%, בעוד שבשנה שעברה הרישום המקוון עמד על כ-30% בלבד. הגב' מירי מישקובסקי, מנהלת תחום יישומים במשרד הכלכלה, ציינה כי זמן הטיפול ברישום המקוון קצר בשבוע ימים מאשר ברישום בדרכים אחרות.

"אלפי הורים נמצאים במצב של אי ודאות"

מרכז הדיון, כאמור, עסק בביורוקרטיה אותה נאלצים ההורים לעבור לצורך קביעת דרגת הזכאות שלהם. בעניין זה ציינו במשרד הכלכלה כי הרישום המקוון מונע תקלות הנובעות מהשימוש בניירת ובפקס. הורה מירושלים תהה מדוע הוא נאלץ לשלוח שומת מס ותעודת עוסק מורשה מידי שנה ועל כל ילד בנפרד. אליהו קמינסקי, הורה מאלעד, סיפר כי "משנה לשנה הבירוקרטיה מחריפה, וכל פקיד מורשה לדרוש מסמכים ככל העולה על רוחו". מנהלת מעון מבית שמש סיפרה כי "אלפים של הורים נמצאים במצב של אי ודאות. רק כעת שוחחתי עם אם שכבר בתחילת השנה הגישה בקשה אך רק השבוע אושרה לה הזכאות. הורים מחכים שבוע, חודש וממתינים לתשובה – אך המוקד אינו חוזר אליהם".

"אלו עדויות שאינן נוחות. האם אלו מקרים פרטיים חריגים המשליכים על הכלל?", תהה יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב ועל כך השיבה הגב' איטה עטיה, מנהלת אגף מעונות יום במשרד הכלכלה כי "למוקד אין אינטרס לעכב את ההורים בבירוקרטיה. המוקדנים עושים בסך הכל עבודה טכנית ואין להם שום שיקול דעת".

הגב' גולדה קינג, נציגת 'בית יעקב', ומנהלת מעון 'טף מרים' ציינה כי "הממשק באתר הרישום בנוי היטב מבחינה טכנולוגית, אבל בכל הקשור לקביעת הדרגות וההתנהלות מול המוקד, הורים אינם יודעים מה לעשות. התחושה של ההורים היא שמסתכלים עליהם כעל רמאים, כל עוד לא הוכח אחרת. במוקד 'טלאול' יש חוסר אנושיות. משיחות שלי עם נציגות שירות הבנתי שיש הוראה להקטין את הדרגות, משום שאם הדרגה שנקבע אינה מתאימה – מי שמשלם על כך מחיר זו החברה 'טלאול', ולכן יש להם אינטרס שלא לאשר דרגות בקלות. מה גם שמי שמערער על הדרגה מבטלים לו אותה".

מנהלת אגף מעונות יום, הגב' איטה עטיה דחתה את הטענה מכל וכל ואמרה כי "אין דבר כזה שמבטלים דרגה למי שמערער. היו מקרים של דרגות שהוענקו בהתערבות שאינה נדרשת והמשטרה חוקרת זאת".

"יש לשנות את גישת המערכת כלפי נשים עובדות"

נושא נוסף שעלה בדיון הוא פסילת הדרגה לנשים השבות לעבודתן לאחר חופשת הלידה, כאשר אם היא חוזרת לעבודה באמצע החודש או שנוצר מצב של 'חוסר רציפות', שוב עומדים בפני האם קשיים בירוקרטיים רבים. על כך השיבה הגב' עטיה כי "כל יולדת מקבלת דרגה זמנית לחודש שאחרי שובה מחופשת הלידה, עד להסדרת הדרגה".

את הדיון סיכם יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב שאמר כי "במוקד הרישום וקביעת דרגות הזכאות למעונות קיימת גישה לא אנושית, דרקונית ולא מתחשבת. אנו מאוד מקווים שהקשיים הבירוקרטים הללו לא נועדו כדי למנוע מאנשים לממש את זכאותם. גם בנוגע לקשיים לעובדות השבות מחופשת לידה אפנה לשר הכלכלה ולמנכ"ל המשרד בנושא שכן לא יתכן שיש צורך בהליכים הללו רק משום שיש חשש שיהיו כמה עובדות שלא ישובו לעבודתן לאחר חופשת הלידה. יש לשנות את גישת המערכת כלפי נשים עובדות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture