שלוש יממות תמימות לאחר הסופה הקצרה שגרמה נזקים עצומים לרשת החשמל הארצית, בעיקר באזור השרון, מודיעה חברת החשמל כי הצליחה לתקן את כל התקלות ולסיים את חיבורם מחדש של כל מאות אלפי הבתים שנותקו מחשמל.
"במהלך הלילה בוצעו עבודות תשתית מקיפות באזור השרון באמצעות עובדים מכל המחוזות של חברת החשמל", נמסר בהודעת החברה הבוקר. "בעקבות העבודות חוברו רוב רובם של לקוחות החברה לחשמל, למעט מקרים בודדים, בהם אנו מטפלים ודואגים לחיבורם המלא במהרה".
כזכור, ביום ראשון בבוקר נותקו מזרם החשמל חלקים נרחבים בערים חדרה, רחובות, רמלה, לוד, תל אביב, הרצליה, רמת גן, בני ברק, חולון, רעננה, פתח תקווה, רחובות, חדרה, עפולה, כפר סבא, הוד השרון ורמת השרון, בנוסף ליישובים רבים נוספים באזור גוש דן והשרון. גם בירושלים דווח על תקלות בחלק מהשכונות.
קרא עוד:
[postim]
מוקד 103 של חברת החשמל, שדווקא ביום כזה היה אמור להיות מתוגבר ולתת מענה מהיר ויעיל לפניות הרבות, קרס אף הוא. תושבים שניסו להתקשר ולברר מתי יחזור החשמל לזרום, נתקלו שוב ושוב במענה אוטומטי המדווח על עומס רב על מוקדי השירות, ללא כל אפשרות להשאיר הודעה. גם אתר החברה לא היה פעיל בחלק משעות היום.
(צילומים: יוסי וייס - חברת החשמל)
רק בחצות ליל שני – כ-16 שעות לאחר תחילת התקלות – החלו עובדי החברה לעבוד במתכונת חירום, לאחר הוראה מבית הדין לעבודה. למרות העבודה המאומצת, אלפים רבים של בתים נותרו מנותקים למשך יומיים ואף שלושה ימים, כשאת עיקר הסבל חווים תושבי השרון – בערים רעננה, רמת השרון, הרצליה וכפר סבא ובעשרות היישובים בסביבתם.
בעקבות המחדל החמור שלווה בהתנהלות פושעת מצד העובדים, שיגרו ראשי הערים בשרון מכתב בהול לראש הממשלה, בו הם דורשים ממנו להתערב באופן אישי במשבר החמור ובנוסף להקים ועדת חקירה שתבחן את התנהלות חברת החשמל.
במכתב החריף תהו ראשי הערים: “איפה משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים ולמה לא נשמע קולו של השר הממונה על המשרד? למה שוב ושוב אזרחי מדינת ישראל הם המשלמים את המחיר הכבד על אוזלת יד זו, שיותר מוועדת בדיקה אחת ויותר מדו”ח מבקר אחד כבר התריעו עליה?".