ראש מערכת ה'חץ': "הדלקנו את הנר החמישי בחלל" • צפו בתיעוד

מנהלת 'חומה' יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים ביצעו הבוקר ניסוי יירוט מוצלח ראשון של מיירט "חץ 3" • ראש מינהלת "חומה" במפא"ת, יאיר רמתי: "הפגיעה הייתה נהדרת, בול בפוני. זה הישג יוצא דופן שעולה גם על הציפיות שלנו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

מינהלת "חומה" במפא"ת, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDAׂׂׂ), ביצעו הבוקר ניסוי יירוט מוצלח ראשון של מיירט "חץ 3", טיל חדשני המיועד ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. הניסוי בוצע משדה הניסויים במרכז הארץ, בהובלת התעשייה האווירית ובהשתתפות חיל האוויר.​

​לאחר שיגור המטרה גילה אותה מערך המכ"מים של מערכת החץ, העביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר ניתח אותה וביצע תכנון מלא ליירטה. עם השלמת התכנון שוגר מיירט "חץ 3" לעבר המטרה.

מיירט "חץ 3" ביצע את כל שלבי הטיסה על פי התכנון, והשמיד את המטרה. היירוט עצמו התבצע בחלל. בשל שיקולי בטיחות הנובעים מיירוט טיל בגובה רב, נעשה בניסוי זה שימוש במטרה דלת רסיסים, שנישאה על גבי טיל מטרה ממשפחת האנקורים.

"הפגיעה הייתה נהדרת, הישג יוצא דופן שעולה גם על הציפיות שלנו", סיכם את הניסוי ראש מינהלת "חומה" יאיר רמתי. "זה היה ניסוי מושלם. שיגרנו מטרה עם הרבה אובייקטים בחלל, והוא תפס את המטרה שרצינו, את המטרה דלת הרסיסים הנכונה. הוא ראה אותה מרחוק, ראה אותה בבירור, פגע בול בפוני. הניסוי הזה הוא ציון דרך בפרויקט, והוא פותח את השער לשלב הבא".

קרא עוד:
[postim]

בניסוי השתתפו נציגי ה-MDA האמריקני והתעשיות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק. הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק ומיירטי ה"חץ" הינו מפעל מל"מ של התעשייה האווירית, אשר פועל בשיתוף חברת אלתא – חטיבה וחברה בת של התעשייה האווירית, האחראית על מערך הגילוי המכ"מי. חברת אלישרא מבית אלביט מערכות פיתחה את מערכת ניהול הירי וחברת רפאל פיתחה את טיל המטרה. חברת בואינג שותפה לתע"א/מל"מ בפיתוח וייצור "חץ 3".

מערכת חץ היא מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב שכבתית, שאת פיתוחו מוביל משרד הביטחון מינהלת "חומה". מערך ההגנה הרב שכבתית מתבסס על 4 שכבות הגנה: מערכת 'כיפת ברזל' (מבצעית), מערכת "שרביט קסמים" (בשלבים סופיים לפני פריסה מבצעית), מערכת "חץ 2" (מבצעית) ומיירט "חץ 3" (בפיתוח). הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה כנגד איומים קיימים ועתידיים בזירה. יודגש כי מדובר בניסוי נוסף ומתוכנן בתהליך הפיתוח.

בעתיד צפויים ניסויי יירוט נוספים עם מיירט "חץ 3", המהווה את שכבת ההגנה העליונה של מדינת ישראל, עד להפיכתה למבצעית.

יירוט חץ 3

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "הניסוי מהווה עדות נוספת ליכולות הביטחוניות והטכנולוגיות המתקדמות של ישראל ולהיערכות שלנו להגנה על מדינתנו מפני כל איום".

שר הביטחון בוגי יעלון, אמר היום: "הניסוי המוצלח שבוצע הבוקר בטיל החץ 3 הוא הוכחה נוספת ליכולות המרשימות ופורצות הדרך של התעשיות הביטחוניות בישראל ועובדיהן".

"הצלחת הניסוי היום היא שלב נוסף ביכולת של מדינת ישראל ומערכת הביטחון להבטיח את עוצמתנו, לצד יכולות התקפיות מרשימות ומגוונות", אמר יעלון והודה לארצות הברית, ששותפה לפרויקט ותומכת בו. "היחסים הביטחוניים עם ארצות הברית בראשות הנשיא ברק אובמה, אשר מוביל את המשך חיזוק עוצמתה הביטחונית של ישראל ביחד עם מזכיר ההגנה אשטון קרטר, הם אבן פינה בביטחון הלאומי שלנו, והשותפות לפיתוח טיל החץ זו רק דוגמא אחת מרבות".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture