משרד הבריאות: הרקמות שנשארו במכון ייקברו החל מהחודש הבא

משרד הבריאות הודיע כי 8,000 הרקמות שהושארו במכון לרפואה משפטית באבו כביר יובאו לקבורה החל מהחודש הבא • תאריך היעד: 20 במאי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב

משרד הבריאות הציג היום (א') תכנית להטמנת רקמות המתים שנשארו במכון לרפואה משפטית באבו כביר ללא ידיעת המשפחות.

כזכור, תחקיר 'ידיעות אחרונות' חשף כי במכון לרפואה משפטית באבו כביר מוחזקים רקמות של אלפי מתים וזאת ללא ידיעת המשפחות. חשיפת הממצאים עוררה מהומה רבתית וביקורת עזה הוטחה לעבר המכון ומנהליו.

קרא עוד:

[postim]

"משחררים מחבלים עבור חלקי גופות, וכאן מתגלגלות 8,200 חלקי גופות"

חבר הכנסת אורי מקלב שיזם בזמנו דיון בועדת החוקה של הכנסת אמר, כי לא ייתכן מצב שבו "עבור חלקי גופות אנו מסכנים את חיינו ואף משחררים מחבלים רבים וכאן למעלה מ- 8,200 חלקי גופות מתגלגלות במכון".

"אנשי הצלה וזק"א מוסרים את נפשם בכדי להביא לקבר ישראל חלקי גופות" אמר ח"כ מקלב ותהה; מדוע, ולבקשתו של מי מהגופים, נשמרות הרקמות לאורך שנים רבות? "לא יעלה על הדעת שכל גופה שנבדקת, לוקחים ממנה איברים. מהו המסר לעולם שאנחנו מדברים על ערכים של כבוד המת?"

בדיון הועלה גם התזמון הדוחה של החתמת המשפחות על 'וויתור על איברים מן הגופה של יקירם', כביכול, כאשר הם נתונים בסערת רגשות ואינם יודעים על מה חתמו כלל. "גם חתימת המשפחה על הסכמה הוא לא דבר סביר, משום בעת שהמת מוטל לפניהם אין להם אפשרות לקרוא את האותיות הקטנות. משרד המשפטים משהה זמן רב את הנהלים למכון והדבר גורם למצב הזה".

"אסור להשאיר שום חלק שאינו מובא לקבורה – בלי התחכמויות והיתרים מדומים"

כזכור, בד"צ העדה החרדית בראשות הגאב"ד רבי יצחק טוביה וייס שליט"א, פירסמו לפני כשבועיים, פסק דין חמור נגד כוונת המכון לרפואה משפטית באבו כביר, להשאיר בידיהם חתיכות בשר בהיתר כביכול, שזה פחות משיעור כזית.

בפסק דין הבד"צ נאמר: "אסור להשאיר שום חלק ולו הקטן ביותר שאינו מובא לקבורה, ואסור לשום בר ישראל ירא אלוקים לתת יד לחרפה זו. צריך לעשות ככל הצורך כדי שיבואו הנפטרים לקבורה בשלימות ובחלקת קבורתם, בלי התחכמויות והיתרים מדומים".

דגימה מיקרוסקופית

כאמור, היום הגיעה הפרשה לסיומה, לאחר שהושגה הסכמה על כך שניתן להסתפק מבחינה ראייתית בדגימה מיקרוסקופית ובכך לאפשר את הטמנת הדגימה המקורית של הנפטר. באחרונה גובשה תוכנית מיוחדת של משרד הבריאות שמטרתה הקמת מאגר מיוחד של שמות הנפטרים ובמסגרתה יוכלו לקבל בני המשפחות שיקיריהן עברו ניתוח אחרי המוות בין השנים 2000-2011 מידע בדבר הליך ההטמנה.

במסיבת עיתונאים שקיימו היום נציגי משרד הבראיות אמר עו"ד מאיר ברודר מהלשכה המשפטית במשרד, כי "משנת 2002, במסגרת טופסי הסכמה, התאפשר למשפחות לבחור היכן תהיה ההטמנה. משפחות שביקשו הטמנה בקבר כללי – בקשתן תכובד והחל מה-20 במאי, תחל ההטמנה. משפחות שלא הביעו עמדה מפני שלא ניתנה להן האופציה לבחור את המקום, או שלא חתמו על טופס ההסכמה, או לחלופין כאלה שחתמו אבל בשעתם הקשה לא בחרו כל חלופה, להם אנו מציעים לפנות למוקד כאשר נוסח המודעה אומר שאם לא יעשו זאת, ההטמנה תהיה בקבר כללי".

המשפחות יישאו בעלות הקבורה

"לגביי משפחות שביקשו קבורה בקבר המנוח. אנו רוצים שהם יפנו למוקד כי ללא התיאום איתם לא נוכל להביא להטמנה בקבר המנוח. ברצוננו להסביר להם את המשמעויות וההשלכות לכך, הן הלוגיסטיות שכרוכות לעיתים בשבירת המצבה, את ההיבטים הפסיכולוגיים של קבורה מחדש, את ההשלכות מבחינה הלכתית והן את ההוצאות הכלכליות, בהן יישאו המשפחות".

המוקד של משרד הבריאות יפעל במשך ארבעה ימים ויאויש בין היתר על ידי פסיכולוגים, גורמים סוציאליים, גורמים הלכתיים מכל הדתות ורופאים משפטיים מטעם המכון. עו"ד ברודר הוסיף כי מדובר על למעלה מ-8,000 מקרים, כאשר רובם מזוהים. בתדרוך הודגש כי במסגרת התוכנית תהיה התייחסות לכלל הדתות, כאשר הקבורה לא תתבצע באותו הקבר וכי לכל דת יימצא מקום קבורה משלה.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו, אמר היום: "המשפחות הן שעומדות לנגד עינינו, המטרה היא שיהיה זה תהליך שקוף, רגיש וברור אך גם מאוד מהיר שייעשה יחד איתם בכדי לסיים זאת בדרך הנאותה ביותר ולתת תחושה טובה לאותן משפחות ולהביא את הכבוד הראוי לאותם נפטרים".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עקב הפרסום התקשרתי לברר אם נלקחו איברים מגופתו של בני ונענתי בחיוב .נשלח אלי טופס שהייתי אמורה למלא ולחתום על שקר שכביכול אישרתי שאבריו יוטמנו בקבר כללי ושכעת רוצה אני להעבים לקבר המנוח מה שלא היה ולא נברא..אני לתומי התקשרתי לברר כלל לא היה בידיעתי שנלקחו ממנו דגימות….לאחר ברור נודע לי ששליחת הטופס לא היה אמור להגיע אלי כלל ושאיבריו של בני עדיין במכון ושאף נקבע מועת לקבורתם כל זאת ללא ידיעתי…אני חושדת שחלק מאיבריו אכן הוטמנו ללא ידיעתי בקבר כללי ומה שנותר נמצא במכון אך מאחר והם לא פעלו על פי חוק וטמנו מבלי שיהיה להם היתר ירדו מהנושא ורוצים שאתעלם מטיבו של טופס שאני מאמינה שהסגיר את מעלליהם ומנסים להשתיק אותי בתואנה שמה שנותר מבני נמצא במכון …קשה לי מאד ברגע זה ואני עדיין לא יודעת איך לפעול .פניתי לעזרתו של עורך דין ואני מקווה שיהיה לזה סוף…..הכאב על אובדן של בן קיים תמיד אך מה שקרה לי ברגע שנודע לי מה שנודע אין לתאר במילים אני שבורה ושוב הפסקתי לתפקד כאילו עכשיו זה קרה החזירו אותי 7 שנים אחורה לרגע הנורא בחיי.

לתאם עם המשפחות כדי שאיברי יקיריהם יקברו בקבר המנוח? ואתם מאיימים שאם לא יפנו אליכם הם יקברו בקבר כללי…מפנייתכם זו על הציבור להבין שהמשפחות מודעים לכך ובכן אני אחת מאותם אמהות שעלתה על מעלליכם בנושא שהרי לא ידעתי כלל שאיברי בני נלקחו ונלקחו ללא רשות איך יכולתי לדעת שאתם מחזיקים בהם שהרי לא הסכמתי לכך לולא המקרה של דודו טופז שהעלה בי חשד לא הייתי מתקשרת כלל לברר…אתם רצחתם את בני בשנית ואף רוצים להאשים אותי במעלליכם . היום אני אמורה לקבור את בני בשנית הפצעים שבמילא לא הגלידו שותתים יותר ויותר ועל כך אנני סולחת פגעתם בנבכי נשמתי ומאז אני לא מוצאת מנוח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture