יתד נאמן מזהיר: ההתגרות תביא להסלמה

העיתון "יתד נאמן" מביא הבוקר את דבר גדולי ישראל על האיסור לעלות בהר וסכנת ההתגרות והחשש מכך להסלמה לאחר פירסום בכלי התקשורת על מעשי התגרות ופרובוקציה חמורים של יהודים בהר הבית.קיראו ותבינו:

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חשש להסלמה ביטחונית לקראת חג הפסח הבעל"ט

פרובוקציה חמורה תוך חילול הקודש: "טקס חתונה" חשאי נערך לבני זוג יהודים בהר הבית

מרנן גדולי ישראל זצוק"ל ויבלחט"א כבר עוררו במכתב חמור ונחרץ: "המעט לנו פרצות הדור הנוראות, אשר עוד יבואו להוסיף שבר על שבר על ישראל לחטוא בשאט נפש בעוון הטומאה על הר הבית ומקום המקדש, ה"י.

פרובוקציה חמורה תוך חילול הקודש וחילול שם שמים: תחת מעטה סודיות נערך "טקס חתונה" לבני זוג יהודים בהר הבית, מקום אשר העלייה אליו נאסרה על-ידי כל גדולי ישראל זצוק"ל ויבלחט"א, בעוון איסור חמור של כרת, רח"ל. האירוע המדובר המצטרף לשרשרת פעילויות שמנסים לקדם ארגונים הזויים במטרה לפתות ולהכשיל יהודים בעלייה להר הבית, מעורר חשש כבד מפני הסלמה ביטחונית, בפרט לקראת חג הפסח הבעל"ט, כאשר המצב הביטחוני באזור רגיש במיוחד.

"טקס החתונה" החשאי, פורסם על-ידי אחת הקבוצות ההזויות הפועלות במקום, אשר דאגה לקיומו. 'הרב' והעדים נפגשו עם בני הזוג בכניסה להר, כאשר תוך כדי הליכה לאורך ההיקף המזרחי של ההר, בעת שהמבקרים עוקבים שהמשטרה אינה מבחינה בנעשה, עלו בני הזוג להר וערכו את "טקס החתונה" הפרובוקטיבי.

בארגון כתבו, כי "חופה בפועל בהר הבית היא אירוע חד פעמי בהיסטוריה, מאז חורבן הבית לפני 2,000 שנה", ואמרו כי קיומו של הטקס מהווה "הישג גדול נוכח האפליה האנטי-יהודית של הוואקף והמשטרה, שדוחה כל ביטוי יהודי באתר הקדוש".

מדובר כאמור באירוע חריג מאוד במתחם בו פועלת המשטרה כל העת לבלימת ההסתה ולהרגעת הרוחות, הן במעצר מתפרעים או פרובוקטורים והן במעצר קומץ יהודים הזויים המנסים לעלות להר הבית, בניגוד להלכה ולדעת כל גדולי ישראל ובניגוד לכללים.

"לא נשתנה ההלכה והאיסור בתוקפו"

יצוין כי בעקבות הצטרפות קבוצות קטנות של אנשים המארגנים עליה להר הבית, פורסם פסק הלכה על-ידי כל גדולי ישראל בחודש אדר תשע"ג, לאחר שכבר פורסם פסק הלכה נחרץ בשנת תשכ"ז, על-ידי כל גדולי ישראל דאז, ובו נכתב כי האיסור לעלות להר הבית בתוקפו ואין להתפתות חלילה לארגונים שונים ומשונים המבקשים להכשיל את הרבים בעוון חמור זה של עליה להר הבית בניגוד להלכה. קבוצות אלו אף מעיזות להרים יד כנגד פסק ההלכה בטענה שכביכול אינו בתוקפו ולערער על הפעולות הנעשות למניעת העלייה של יהודים להר הבית. יודגש כי רבינו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, התריע פעמים רבות והביע כאבו על המכשלה החמורה והנוראה בעלייה להר הבית, ואמר כי חובה למנוע בכל דרך ואף להעמיד שומרים לדאוג שיהודים לא יעלו ח"ו להר הבית ובכך לעבור על איסור חמור של כרת, רח"ל.

במכתבם של מרנן גדולי ישראל זצוק"ל ויבלחט"א, מחודש אדר תשע"ג, זעקו והתריעו בכאב רב: "היות ובאחרונה קמו אנשים המעודדים להיכנס להר הבית, למרות האיסור שכתבו קמאי בשנת תשכ"ז שבל יהין איש ואשה להיכנס לכל שטח הר הבית בלי הבדל דרך איזה שער נכנסים בו. הרינו מבקשים בזה לחזק ולהוסיף על איסור זה ולומר שלא נשתנה ההלכה, והאיסור בתוקפו עד שיזכנו הקב"ה לגאולה שלימה ולבניין בית מקדשנו. אחינו בני ישראל הישמרו מעלות בהר ונגוע בקצהו!

"המעט מעט לנו פרצות הדור הנוראות, אשר עוד יבואו להוסיף שבר על שבר על ישראל לחטוא בשאט נפש, בעוון הטומאה על הר הבית ומקום המקדש, ד' ישמרנו. ואך ורק אל הכותל המערבי ייגשו לשאת רינה ותפילה עד ביאת הגואל בב"א. מוסיפים מרנן ורבנן שליט"א". 

ואל רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג ר' שמואל רבינוביץ שליט"א, מציינים מרנן ורבנן שליט"א, במכתבם, כי ימשיך "במלאכת הקודש להזהיר על כך מבלי מורא חלילה מאותם אנשים המכשילים את הרבים בעוון חמור זה. ולקדש שם שמים ברבים בפעולותיו הכבירות בזה, ובכלל בזיכוי הרבים אשר הוא פועל בזה כל כך. לקרב לב בנים לאבינו שבשמיים".

מרנן ורבנן מסיימים את מכתבם, ש"בזכות זה יזכנו הקב"ה לתשועתו המהירה, להחיש גאולתנו השלימה, ונשמח לחזות בנועם ד' ולבקר בהיכלו, ולעובדו בלבב שלם במהרה בימינו אמן".

על המכתב חתמו מרנן ורבנן גדולי ישראל ובראשם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א, מרן הגר"ש ואזנר זצוק"ל, מרן הגאב"ד הגר"נ קרליץ  שליט"א, מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א, מרן הגר"ג אדלשטיין שליט"א, הגאון הגדול רב"ד פוברסקי שליט"א, כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א, כ"ק האדמו"ר מצאנז שליט"א, הגאון הגדול רבי שלום כהן שליט"א, הגאון רבי זונדל קרויזר זצוק"ל, הגאון רבי אביגדור נבנצאל שליט"א, הגאון רבי אשר וייס שליט"א, ועוד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture