המסיתים משמאל משתוללים: תמונת נתניהו עם חבל תלייה

בעוד השמאל מרבה להאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהסתה שהובילה לרצח רבין, יש מי שמסית בצורה מזעזעת העלולה להביא לרצח של ראש ממשלה נוסף, והכל בשם ה"אומנות" ו"חופש הביטוי" • סיפור של צביעות, אומנות, הסתה וניצול ציני של הדמוקרטיה בישראל

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ימים בודדים בלבד לאחר שתושבי מדינת תל אביב צהלו בעת הפלת "המיצג האמנותי" בדמות פסלו של בנימין נתניהו צבוע בזהב בכיכר רבין, שוב יש אומן בשמאל המביע את התנגדותו לראש הממשלה בדמות מיצג מזעזע אשר משום מה, יש המתעקשים לראות בכך "אומנות".

כמה אירוניה יש בדבר, כאשר דווקא ראש הממשלה בנימין נתניהו, אותו מרבים בשמאל להאשים בהסתה שהובילה לרצח רבין, בשל ארון קבורה אותה נשאו מספר מפגינים בעצרת בו השתתף, דווקא הוא, הפך להיות האיש נגדו מסיתים הכי הרבה במדינת ישראל, והפעם בקריאה ישירה לרצח.

המדובר בתמונה שהעלה גולש לרשת החברתית עם הכיתוב הבא: "זה מה שמוצג נכון לאתמול בלילה בבצלאל – אקדמיה לאמנות ולעיצוב בירושלים. זה מוצג כאמנות, כן? החליפו את השם ואת התמונה ושימו במקום נציג שמאל וזה יוצג בהתיישבות. זה יוצג כהסתה, כן? עלובים".

WhatsApp Image 2016-12-12 at 16.43.15

חשבתם שהאקדמיה תגנה את המיצג העלוב? טעיתם. הנה תגובת בצלאל: "האקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים היא מרחב מוגן לחופש הביטוי בישראל, ומאפשרת לסטודנטים שיח חופשי, ביקורתי ויצירתי במגוון הנושאים המעסיקים אותם". לדברי המוסד, "עדיין לא ברור, ואנו מבררים, האם מדובר בתרגיל במסגרת קורס או בהתבטאות אישית של סטודנט. בכל מקרה מדובר בביטוי פנימי במסגרתה של האקדמיה, כחלק משיח מתמשך בנושאי עיצוב, אמנות ותרבות, לרבות בשאלות של גבולות".

"העבודה, על פניה, מתכתבת עם כמה דימויים מוכרים ובעלי משמעות ומשקל, לרבות זיכרון כרזות ההסתה נגד רבין, והכרזה המפורסמת של הנשיא אובמה עם הכיתוב 'הופ'. התרגיל, מוצלח יותר או פחות, הוא חלק משיח מקצועי, תלוי על קיר פנימי במדרגות האקדמיה, ואינו מוצג באופן ציבורי או פומבי, אין בו משום הסתה פוליטית וכך הוא צריך להישפט".

איגוד הסטודנטים בבצלאל התייחס גם הוא לאירוע, ומסר כי "מדובר בעבודה פרטית של סטודנט אשר בחר להביע עצמו בצינורותיו האישיים. איגוד הסטודנטים בבצלאל לא מכיר או שותף לעבודה הנ"ל. אנו כמובן לא מחזקים מסרים הקוראים לאלימות ולהסתה מכל סוג שהיא ואף מתנגדים לכך. עם זאת, כמוסד לעיצוב אנו מאמינים בחופש הביטוי והאומנות, ובעד מתן ביטוי לכל קשת הדעות, בגבולות החוק".

גינויים במערכת הפוליטית:

שרת התרבות מירי רגב אמרה בתגובה: "חופש האמנות אינו חופש להסתה! זה החל בפסל בכיכר העיר ועכשיו הגיע חבל התלייה. זהו כישרון אמנותי להסית ולרצוח. אם זו היתה תמונה של בוז'י, כבר היו עצורים. אני קוראת לשר החינוך נפתלי בנט ואומרת: הגיע הזמן שגם אתה תציב את הגבול בין אמנות להסתה ותעצור את התקציבים ל"בצלאל".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג מסר: ""אני מגנה בתוקף את התמונה של ראש הממשלה, בה מוצגת דמותו עם חבל תליה. חופש הביטוי הוא חשוב והכרחי, אך אין מקום לעשות בו שימוש על מנת להסית לפגיעה במנהיגי ציבור מימין או שמאל. דווקא בימים אלה של התלהמות אנו מחויבים לאחריות. זו אינה דרכנו, את נתניהו נחליף באמצעים דמוקרטיים בלבד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אגב, זה גם בצבעים אדומים….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture