"נזק ביטחוני חמור": מלחמת הגרסאות בין הפרקליטות לאולמרט

הפרקליטות פרסמה הודעה בה נאמר כי דליפתם של החומרים שנמצאו בחיפוש ב'ידיעות ספרים' עלולה לגרום לנזק בטחוני חמור, וכי "אולמרט פעל באורח שלא יעלה על הדעת". מטעמו של אולמרט נמסר: "שי ניצן מפיץ דברי הבל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פרשת המסמכים המסווגים: הפרקליטות פרסמה הערב (א') הודעה ובה היא מתייחסת לחיפוש שביצעה המשטרה ביום חמישי בהוצאת "ידיעות ספרים" ומדגישה כי החיפוש בוצע על פי חוק לאחר דיון.

"בדיון זה עלה הצורך לתפוס את החומר הרלוונטי כחלק מפעולות הבדיקה, וכן עלתה החשיבות שבתפיסתו, לאור הערכת גורמי הביטחון שהשתתפו בדיון, כי קיים חשש שדליפתו עלולה לגרום לנזק ביטחוני חמור".

מהפרקליטות נמסר בנוסף כי "במסגרת הבדיקה ביקשה המשטרה מבית משפט צו שיאפשר לה לתפוס במשרדי הוצאת הספרים של 'ידיעות אחרונות' חומר הנוגע לספר האמור. בקשה זו הוגשה בעקבות דיון שבו נבחנו פעולות הבדיקה הנדרשות לבירור הדברים. בהתאם לכך ניתן צו כמבוקש. מכוח צו זה, ובשיתוף פעולה עם נציג הוצאת הספרים, נתפסו חומרי מחשב המכילים את פרקי הספר, וזאת על מנת להוציא מהם את החומרים הרלוונטיים בלבד, שכן לא ניתן היה להפיק את מלוא החומר הרלוונטי בו במקום".

כמו כן מקורות בכירים בפרקליטות אמרו הערב כי "ה'בדיקה' המשטרתית עוסקת באיתור חומרים שיצאו בניגוד לכל כללי אבטחה מינימליים שלא לדבר על כך שהם הגיעו לבית סוהר שאינו מאוכלס בל"ו צדיקים.

לדבריהם "אולמרט פעל בחומרים הסודיים הן בתוך בית הכלא והן בפעולת מקורביו בטיפול בהם מחוץ לכתלי הכלא באורח שלא יעלה על הדעת".

הגורמים הבכירים בפרקליטות הוסיפו ואמרו: "היה לנו ברור שמדובר בצעד רגיש של חיפוש בהוצאת ספרים עם כל המשמעויות הציבוריות הכרוכות בכך, אך באיזונים שאנחנו שוקלים, צרכי ביטחון המדינה לתפוס חומרים סודיים, עלו על הצעד החריג ומראית העין של חיפוש במקום כה רגיש לדמוקרטיה".

במקביל מועצת העיתונות דרשה מהיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ומפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, לספק הסברים לגבי נחיצות הפשיטה על הוצאת הספרים של "ידיעות אחרונות", והחרמת כתבי-יד נוספים בנושאים פוליטיים ומדיניים: "אנו קוראים לגורמי אכיפת החוק שלא לנהוג בקלות-דעת בנושאים מסוג זה, ולא להפוך את מדינת ישראל למקום שבו פשיטות משטרה על מערכות עיתונים – כולל בתי הוצאה לאור העוסקים בתכנים עיתונאיים – מתבצעות כמהלך שבשגרה".

"חיפוש תוכן והחרמתו במערכת של כלי תקשורת על כל ענפיו, זהו תקדים מסוכן לחופש העיתונות וחופש הביטוי, ויש לסלקם מן המציאות הנוהגת בדמוקרטיה הישראלית", נכתב בהודעת מועצת העיתונות.

צוות ההגנה של אולמרט מסר בתגובה: "צר לנו שפרקליט המדינה שי ניצן מסתתר מאחורי כינויים כאלה ואחרים כדי להפיץ דברי הבל ורעות רוח שאין להם כל בסיס, ועל הדרך רומס ומפר את החיסיון שהוטל על ידי ועדת השחרורים באשר לדיון הוועדה היום. אנו מצדנו נותרים מחויבים לחיסיון הדיון ולכן נימנע מלפרט עד כמה מופרכת אמירתו של ניצן. נדגיש שוב אהוד אולמרט לא עשה דבר שיש בו לפגוע בביטחון ופעל לפי כל הכללים הנהוגים".

מוקדם יותר ועדת השחרורים דחתה את ההכרעה על קיצור המאסר של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ל-29 ביוני, יום חמישי הבא. הוועדה התכנסה הבוקר לדון בבקשתו של אולמרט, המרצה את 27 חודשי המאסר שנגזרו עליו באגף 10 של כלא מעשיהו, לנכות שליש מעונשו.

אולמרט לוועדת השחרורים: "הפכו אותי לבוגד"; ההכרעה בחמישי הבא

במהלך הדיון אמר אולמרט בסערת רגשות ובעיניים דומעות: "הפכו אותי לבוגד, אני מדבר מדם לבי".

לאחר הדיון מסרו עורכי דינו: "יש לדחות מכל וכל, על הסף, את כל ניסיונות ההשפעה החיצוניים והבלתי ראויים שהופעלו על הוועדה בימים האחרונים במטרה להטות דעת חבריה, וחבל שכך נעשה. מעל לכל אנו דוחים בשאט נפש את הטענה משוללת היסוד לפיה מר אולמרט עמד באיזשהו מעשה שעשה לפגוע בביטחון המדינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מניסיון אישי של מתלונן. לפרקליטות …אני מאמין יותרלאולמרט ולא
לפרקליטות !!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture