מרצה באוניברסיטה העברית: "מדינת ישראל דומה לגרמניה הנאצית"

ד"ר עופר כסיף, מרצה במחלקה למדעי המדינה באוניברסיטה העברית, הוקלט משווה בין ישראל לנאצים ימ"ש. מנכ"ל אם תרצו: "זהו מעשה חמור יותר מהכחשת שואה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ד"ר עופר כסיף, מרצה במחלקה למדעי המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים הוקלט משווה את ממשלת ישראל למשטר בגרמניה הנאצית.

בהקלטה מהרצאתו שפורסמה הערב (חמישי) על ידי תנועת "אם תרצו", אומר ד"ר כסיף כי "בהדרגה יוצרים פה אוכלוסיות מודרות שנתפסות כבלתי לגיטימיות, ככאלה שמותר לפגוע בהן פיזית. זה דומה לגרמניה של תחילת שנות ה-30', מי שלא רוצה להכיר בדמיון הזה זו בעיה".

כשהסטודנטים בכיתה החלו להתרעם על דבריו הוא הסביר כי "חוקים כמו חוק הלאום שמאפשר להגיד לערבים ספציפית 'אתם לא יכולים לגור ביישובים מסוימים', זה לא דומה למה שהיה בתקופת גרמניה שאסרו על יהודים לגור בשכונות מסוימות? מי שרוצה להתייחס לכך כמניפולציה צר לי על כך".

ד"ר כסיף התייחס לחוק ההסדרה ואמר כי "הוא מאפשר לאוכלוסייה יהודית להשתלט על אדמות בבעלות פלסטינים ולהפוך אותן לשלה, זה בדיוק מה שנעשה בגרמניה בשנות ה-30 כשהיה מותר לזרוק יהודים מהבתים שלהם וליישב בהם גרמנים".

על חוק העמותות אמר ד"ר כסיף כי "זה שמעבירים חוק כמו חוק העמותות שמטרתו להגביל ארגוני זכויות אדם, זה לא דומה להגבלה של ארגונים שהיו ביקורתיים כלפי המשטר בגרמניה?".

מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג, התייחס לדברים ואמר כי "התופעה בה מרצים באקדמיה הישראלית משווים חדשות לבקרים בין המשטר הנאצי הנוראי למדינת ישראל היא לא רק גניבת דעת מסטודנטים וקידום תעמולה אנטי ישראלית אלא מעשה חמור יותר מהכחשת שואה. חלק מאנשי האקדמיה מרוממים כאן את המשטר הנוראי ביותר שהאנושות ידעה מעודה ומשווים אותה בהבל פה למדינה דמוקרטית מתוקנת".

לטענת פלג זה מראה על נחיצותו של הקוד האתי באקדמיה שחיבר פרופסור אסא כשר, ועורר סערה רבה.

"המציאות מוכיחה שזעקת המרצים בשבועות האחרונים היא זעקת הקוזק הנגזל שכן הסטודנטים הם אלה שנרדפים. ציבור הסטודנטים הם אלה שהחופש האקדמי שלהם נפגע והם אלה שמפחדים לציין בכיתה שהם גאים במדינת ישראל ובחיילי צה"ל, כאשר המרצה עוסק בהשוואת המדינה לנאצים. אנחנו קוראים לשר החינוך נפתלי בנט לא להתפשר ולא להתקפל תחת הלחצים מצד גורמי השמאל הקיצוני באקדמיה".

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "דבריו של ד"ר כסיף נאמרו במהלך שיעור בנושא המהווה במה אקדמית ראויה לבחינת סוגיות מסוג זה ואין בהם כל עברה על החוק. צר לאוניברסיטה כי יש סטודנטים בודדים אשר בוחרים להקליט מרצה בשיעור, במקום לנהל דיון ושיח פתוח על עובדות ועמדות ובוחרים לצאת לתקשורת כאשר דברים אלו אינם תואמים את עמדותיהם. האקדמיה היא בדיוק המקום לנהל דיונים מעמיקים וחופשיים, זאת מהותה וכל דרך אחרת פוגעת במרקם זה ומסכנת את עקרונות הדמוקרטיה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ילד שאינו מבין מה זה נאצי , וצועק לשוטרים מתפרעים נאצים ,שילך לאקדמיה וינהל דיונים מעמיקים וחופשיים אולי אז זה לא יהיה לגיטימי.

אם אנחנו מתנהגים אכן כנאצים לשיטתו ,מזמן הוא כבר לא היה חי….

במיישארים שומעים את זה כל יום…

למר כסיף היקר
"בהדרגה יוצרים פה אוכלוסיות מודרות שנתפסות כבלתי לגיטימיות, ככאלה שמותר לפגוע בהן פיזית". אני מכיר רק 2 אוכלוסיות כאלו בישראל – החרדים והמתנחלים.
"חוקים כמו חוק הלאום שמאפשר להגיד לערבים ספציפית 'אתם לא יכולים לגור ביישובים מסוימים", זה לא דומה למה שהיה בתקופת גרמניה שאסרו על יהודים לגור בשכונות מסוימות?" – אה, ויהודי יכול לגור היום בכל מקום שהוא רוצה. נכון? גם באום אל-פאחם, גם ברהט, גם בקלקיליה וגם בבאקה אל גרביה… נכון?
"חוק ההסדרה מאפשר לאוכלוסייה יהודית להשתלט על אדמות בבעלות פלסטינים ולהפוך אותן לשלה, זה בדיוק מה שנעשה בגרמניה בשנות ה-30 כשהיה מותר לזרוק יהודים מהבתים שלהם וליישב בהם גרמנים". זה גם בדיוק מה שנעשה בגוש קטיף לפני 12 שנים, כשזרקתם לרחוב 10,000 יהודים ונתתם את הישובים שלהם לערבים.
"זה שמעבירים חוק כמו חוק העמותות שמטרתו להגביל ארגוני זכויות אדם"… – חוק העמותות לא בא להגביל ארגוני זכויות אדם אלא ארגונים דיפלומטיים שבעקיפין מסייעים לטרור (ולפעמים אף ישירות)
אבל התגובה של האוניברסיטה חמורה עוד יותר מהטימטום והרשעות של המרצה

תגובת האוניברסיטה: סתימת הפה למרצה מערערת את יסודות ה"דמוקראטיה".
בשנת 1999 בא רב אנטי ציוני להעביר שיעור בקמפוס האוניברסיטה העיברית. סטודנטים ממרצ שעתיים סתמו לו את הפה ולא נתנו לו לדבר.
אנשי מרצ והאיליטה, ימ"ש, הם אלופים בלהאשים את החרדים/דתיים/מזרחים/ימנים באנטי דמוקראטיה, בזמן שהם דיקטטורים וצבועים (שרוב העם, כולל החילונים, מיתנגד לדעות הכוזבות שלהם)
את הרב כהנא ע"ה, פסלו בשנות ה-80 מלרוץ לכנסת, בטענה שהוא מסית נגד ערבים, בזמן שעד היום חכי"ם ערבים ימ"ש מהללים מחבלי חמאס, וממשיכים לקבל משכורת שמנה על חשבון העם. יהודי שצועק "מוות לערבים" (לא מוצדק) נעצר על הסתה, בזמן שערבי שצועק מוות ליהודים ממשיך להסית, על העיקרון של חופש הביטוי. כתב בעיתון הארץ (דר שטירמר) כותב שדתיים לאומיים יותר גרועים מחיזבאללה ימ"ש (עפר לפיו) וממשיך ליכתוב את דיברי הבלע שלו. בן אדם שקורא למיזרחים " מנשקי מזוזות וקמעות" נחשב לאומן (למרות שכל העם ,למעט האיליטות, ניסלד דברי ההבל שלו)
זאת לא דמוקראטיה, זאת דמו-מאפיה.

תשובתך ראויה ואינטלקטואלית!

גם לומר לשוטר נצי זה שיעור באקדמיה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture