Moshe Shai/FLASH90

פרשת הצוללות: צו איסור פרסום פרטי חקירת עד המדינה

המשטרה הוציאה צו איסור פרסום בפרשת 3000, שלפיו אין לחשוף כל פרט מפרטי חקירתו של עד המדינה מיקי גנור כולל פעולות חקירה עתידיות שיתבצעו בעקבות עדותו. השופטת: "רבו הפרסומים באופן שיכול לפגוע בהמשך החקירה באופן ממשי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית משפט השלום בראשון לציון הוציא היום (שלישי) צו איסור פרסום על כל פרטי חקירת פרשת הצוללות, המכונה תיק 3000, הנחקרת ביחידת להב 433 של המשטרה. הצו חל על כל פרט מפרטי החקירה וכן על עדותו של עד המדינה מיקי גנור, שהחלה למעשה בשבוע שעבר.

על פי הצו, שתוקפו עד ל-17 בספטמבר, אין לפרסם "כל פרט מפרטי החקירה הנוגעת, קשורה או עולה מעדותו של עד המדינה בפרשה, מיקי גנור, או מההליכים שקדמו לחתימת הסכם עד המדינה". הצו כולל גם פעולות חקירה הנגזרות מעדותו של גנור עד כה, מעדויות שהוא עתיד למסור בהמשך וכן מעדויותיהם של נחקרים נוספים.

את הצו הוציאה, לבקשת המשטרה, שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, עינת רון שאמרה כי "למרבה הצער אכן רבו הפרסומים באמצעי תקשורת שונים בפרשה זו באופן שיש בו כדי לפגוע בהמשכה של החקירה באופן ממשי. על כן אני מורה על איסור פרסום". המשטרה ביקשה להוציא את צו איסור הפרסום מבית המשפט באמצע חקירתו של גנור, שחתם על הסכם עד מדינה לפני כשבועיים ובמסגרתו הוא ירצה שנת מאסר בפועל וישלם קנס בסכום של 10 מיליון שקלים.

גנור, נציג מספנת טיסנקרופ הגרמנית בישראל ועד המדינה בתיק, נמצא כבר שבוע במתחם ההדרכה של המשטרה בבית שמש וממשיך במסירת עדותו, שכוללת בעיקר פרטים על החשודים בפרשה. גורמים במערכת אכיפת החוק מעריכים כי חקירת הפרשה תימשך עוד שבועות ארוכים כיוון שנדרש זמן רב על מנת לאמת את הדברים שסיפר גנור לחוקריו. עוד הוסיפו אותם גורמים כי בנוגע לחלק מהטענות שהשמיע גנור יש צורך בביצוע חיקור דין של אנשים בחו"ל.

עד כה התמקד גנור בעדותו בשני החשודים המרכזיים: עו"ד דוד שמרון ומפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום. לטענת גנור, צ'ייני קיבל ממנו סכום כסף גדול בגין עבודות שהיו תמורה לעזרה בקשר מול הקונצרן הגרמני, ואילו שמרון קיבל ממנו אחוזים גבוהים כדי לקדם את החלטה לרכוש את הצוללות.

גורמים המעורים בחקירתו של גנור אמרו מוקדם יותר היום לוואלה! NEWS כי עדותו צפויה להביא לגל מעצרים בקרב קציני צבא מכהנים ובמילואים וכי תביא "לניקוי אורוות רציני". עוד אמרו הגורמים כי "אדם כזה, שכל חייו מעורב בעסקאות, אמור לספק הרבה מאוד מידע ולחשוף הרבה מאוד אנשים שקיבלו ממנו שוחד".

ההערכה היא כי גנור יאשר במסגרת החקירה את האופן שבו החליף בתפקיד נציג התאגיד בישראל את ישעיהו ברקת, רב-סרן במילואים בחיל הים שייצג את "טיסנקרופ" במשך 25 שנים. ברקת טען בעבר כי מנכ"ל התאגיד קיבל הבהרה מגורם ישראלי כי המדינה לא תזמין צוללות נוספות אם הוא יישאר בתפקיד, וכי הייתה התעקשות על מינויו של גנור.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture