צילום אילוסטרציה: פלאש 90

"הרבה גשרים בארץ לא מתוחזקים; אסונות נוספים הם ענין של זמן"

הכתובת היתה על הגשר? דו"ח מבקר המדינה התריע בעבר על מצב התחזוקה הרעוע של הגשרים בארץ. מהנדס עיריית ת"א לשעבר בסקירה מדאיגה: "אין לי ענין להלחיץ אנשים, אבל רק בנס זה לא נגמר בעשרות הרוגים. מצב הגשרים - קטסטרופה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נסיבות קריסת גשר רמת אלחנן אמש עוד יחקרו בהרחבה, אך כבר כעת ניתן לומר שנושא תחזוקת הגשרים בישראל לקה תמיד בחסר.

דו"ח מבקר המדינה שפורסם ב-2011 הצביע באופן מפורש על כך שהתחזוקת נופלת בין הרשויות והמשרדים השונים, שבוחרים להתנער מכך כל אחד בתורו. מאז, מיותר לציין, לא נעשה דבר בענין.

ישראל גודוביץ', מהנדס העיר תל אביב לשעבר, העניק אמש ראיון לאתר NRG והציג תמונת מצב מדאיגה במיוחד בנוגע למצב הגשרים בארץ. "האינסטינקט הראשוני שלי הוא לא להגיד כלום…למה לי להלחיץ את הציבור? מה ייצא לי מזה שאנשים לא ישנו טוב בלילה? הרי לא יתקנו את הגשרים בישראל", הוא אמר.

בהמשך הוא הרחיב: "אני די בטוח שב-40 שנות קיומו של הגשר הזה לא בדקו אותו בטיחותית. הרי הוא מחבר בין גבעת שמואל לבני ברק, ונמצא גם באחריות משרד התחבורה ועוד רשויות. ככה נוצרת מציאות שהאחריות נופלת בין כמה וכמה גורמים ואף אחד לא בודק אלא סומך על האחר. אני לא אומר זאת דווקא על הגשר הזה ספציפית, אלא על כל הגשרים במרחב גוש דן. מבנים מפוארים עומדים במשך שנים, ואין שום רשות שהאחריות הברורה שלה היא רק תחזוקה, או רק בדיקה של מה שקורה עם המבנים המפוארים והמורכבים האלו. בכלל בארץ אין תרבות של תחזוקה. אומרים 'הגשר עומד אז הכול בסדר הוא ימשיך לעמוד'. רק שמבנים הם דבר שמצריך תחזוק".

לטענתו, "על שר התחבורה, ישראל כץ, להקים רשות לאומית שתבדוק את הגשרים והמחלפים בישראל. הרי הערים השונות רק מאפשרות לשים את הבסיסים לגשרים. הכבישים הם באחריות משרד התחבורה. אני לא רוצה לדמיין מה יקרה אם ייפול גשר באיילון. תאר לך שמשאית תתנגש בגשר שם, או בגשר אסטרטגי אחר במרכז.

עוד מדברי גודוביץ' בראיון: "צריך רשות לאומית שתעשה את זה. ישראל כץ יכול להיבחן האם הוא לוקח אחריות על המצב או בורח. הרי מה קרה בגשר המכבייה? גם שם הגשר היה באחריות בני ברק, רמת גן ותל אביב, ובטח עוד רשויות. אני לא רוצה לגרום לציבור לא לישון בלילה, אבל על פי היכרותי את המצב בכל אזור המרכז, יש ממה לחשוש"…הבעיה הכי גדולה בארץ היא שלא בודקים מבנים. בונים ובונים ובונים, אבל לא בודקים ולא משמרים וזו סכנה גדולה מאד".

בוידאו: כוחות החילוץ מרימים את הגשר שמחץ את המשאית, אמש

דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture