צילום אילוסטרציה: פלאש 90

המדינה לבג"ץ: שליח ישראלי טס למדינה שנחתם עמה הסכם גירוש

המדינה הגישה את תשובתה לעתירה שהוגשה נגד תוכנית הגירוש ובה מתברר כי שליח מיוחד מישראל יצא הבוקר לאחת המדינות שעמן נחתם הסכם הגירוש. השליח אמור לחזור עם תשובות אם ההסכם עדיין בתוקף. ההכרעה מחר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המדינה הגישה תגובה לבג"ץ בנושא המסתננים והודיעה כי שליח מיוחד ישראלי יצא הבוקר לאחת המדינות שעמן נחתם הסכם הרחקה, ככל הנראה אוגנדה, והוא צפוי למסור תשובה בנושא הגירוש והאם ההסכם עמה עדיין בתוקף. בהתאם לעדכון מהשליח המיוחד, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יכריע האם להמשיך ולהחזיק את השוהים במתקן סהרונים.

"נוכח טענות שהועלו נגד המדינה השלישית השנייה לאחרונה, ולאור מיקוד ההרחקה במדינה זו בלבד כעת, נדרשה קבלת כמה עדכונים עובדתיים, לרבות מטעם השליח המיוחד למדינות השלישיות המופקד על הנושא", נכתב בתגובה. "בהתאם, יצא שליח זה הבוקר למדינה השלישית השנייה שבה מדובר והוא צפוי למסור תשובות ועדכונים בערבו של יום זה, ולכל המאוחר בבוקר יום חמישי".

מנדלבליט אמור למסור את הכרעתו עד מחר ב-12 בצהריים האם ישוחררו המסתננים שעדיין כלואים במתקן סהרונים. "אם היועמ"ש לא ישתכנע כי לפניו כל הדרוש להתחיל בהרחקה שלא מרצון למדינה השלישית השנייה, ישוחררו המוחזקים ממשמורת", נכתב בתגובה.

למעשה, המדינה ציינה בתגובתה לבג"ץ כי השליח מטעמה יצא למדינה השלישית כדי לבדוק אם אפשר לגרש אליה בכפייה מסתננים בהתאם להסכם שנחתם עמה אחרי קריסת ההסכם הראשון. השליח ימסור עדכון בערב ובהתאם לכך גם יוחלט מה לעשות עם המסתננים שכלואים בסהרונים. עתירה אחת בנושא הוגשה

מוקדם יותר, אוגנדה ורואנדה תקפו את ישראל, לאחר שרה"מ נתניהו טען כי שתי המדינות היו אמורות לקלוט את מבקשי המקלט בהסכם. שר החוץ הרואנדי, אוליביה נדוהונגיראה, אמר בריאיון ל-EastAfrican כי: "מעולם לא הייתה עסקה עם ישראל. כל מדינה צריכה להתמודד עם ענייניה הפנימיים מבלי לחפש שעירים לעזאזל". בהתייחסות לטענותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיהן המדינה השלישית "נכנעה ללחצים", אמר נדוהונגיראה כי "אנחנו לא יכולים 'למלא את הדרישות' או 'להיכנע ללחץ בינלאומי' בנוגע לעסקה שמעולם לא הייתה".

שר החוץ האוגנדי, הנרי אוקלו אורים, אמר מוקדם יותר לסוכנות הידיעות AP כי "אין לנו הסכם עם ישראל, רשמי או לא רשמי, שיאפשר לה לזרוק את הפליטים שלה פה". הוא הוסיף ואמר כי אם מבקשי מקלט יועברו מישראל, "נתעקש שחברות התעופה ישיבו אותם למדינה שממנה באו".

אחרי הזיגזג של נתניהו; מה יקרה עכשיו?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שוהים אפריקניים? אז מה! מה אתם כל כך מפחדים, על העתיד אתם מתפחדים? דעו לכם שהכל זמני בעולם הזה. מדינה ומשטר זה דבר זמני שחולף כלא היה,חיים של אדם הם זמניים, דור חולף דור בא. מה כל כך מפחיד? התשובה ועבודת השם ומי שיתן את הדין והגזירה אלה לא זמניים. הם קיימים לנצח נצחים. ועליהם צריך לפחד יותר. מה איכפת לי על אפריקניים בארץ ישראל? הרי המשיח עתיד להגיע בקרוב כך שכל המדינה הזאת והחיים החילוניים שלה הם דבר זמני שחולף מן העולם עם כל ההבל שבו וכל העמים שלא שייכים לעם ישראל הם דבר זמני וחולף. אבל עם ישראל הוא נצחי ואינו כלה לעולם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture