צילום: פלאש 90

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי: ל"ג בעומר תשע"ח באתרא קדישא מירון • סיכום

לאחר מעלה מ-25 שעות של חגיגות ל"ג בעומר תשע"ח במירון, שלוו בשידור חי, דיווחים שותפים וגלריות, מסכם כתב JDN את היממה החל ממספר המשתתפים ועד לאלה שנזקקו לטיפול רפואי וגם הקריסה שלא הייתה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

אמש בשעה 20:30 ניתן האות כשכ"ק האדמו"ר מבויאן הדליק את ההדלקה המרכזית על גג הציון הקדוש וברחבי הישוב פרצה פרצה השמחה ללא גבולות. הערב, יותר מ-25 שעות לאחר מכן ננעלו החגיגות בהדלקה של כ"ק האדמו"ר מתולדות אהרן.

הערכות על כמות המשתתפים בהילולה הגדולה בעולם מגורמים רשמיים אין, ועל כן כל ההערכות הם על אחריותכם בלבד, אבל מאות אלפים בוודאי שהיו שם.

בשעה זו כבר ניתן לומר שמבצע מירון תשע"ח הוכתר בהצלחה ולא נראה מחר את הכותרת "קריסה" וכדו'. הדעות חלוקות האם הסיבה להצלחה היא שהשנה הגיעו פחות אנשים למירון בעקבות הגבלת המשטרה שאו שהייתה או שלא (או אולי היו כאילו שהעדיפו לצפות בשידור החי כאן בJDN מהבית הממוזג). או שמה השנה הייתה כמות המשתתפים כבשנים עברו אבל הגורמים הרלוונטיים עשו את עבודתם כנדרש (מגיע להם קרדיט על כך, אבל אם נתחיל למנות אותם לא נרצה את כל הצדדים).

גם השנה כבכל שנה היו כמה אנשים שנזקקו לטיפול רפואי בגלל חבלות כתוצאה מנפילות, פציעות, התייבשות, חתכים, ועקיצות. חלקם טופלו במקום על ידי הארגוני ההצלה השונים ושבו לשמוח וחלקם פונו לבית החולים זיו בצפת להמשך טיפול.

בארגון מד"א טיפלו בכ-434 ממשתתפי ההילולה השנתית במירון שסבלו מפגיעות קלות, בהן חבלות, כוויות קלות, התייבשויות,בעיות לב ובעיות רפואיות אחרות. באיחוד הצלה טיפלו בכ-468 מקרי חירום רפואיים (אל תשאלו האם חלק מאנשים שנזקקו לטיפול נעזרו על ידי מתנדבים משני הארגונים והם דווחו פעמיים, כי אף אחד לא יודע את התשובה).

כאמור חלק מאלה שנזקקו לטיפול רפואי פונו לבית החולים זיו בצפת שעדכן הערב כי בחדר המיון במרכז הרפואי זיו טופלו סך הכל 42 בני אדם שנזקקו לטיפול רפואי ופונו ע"י מד"א, כוחות ההצלה ובני משפחה. בין הפגיעות שטופלו: חבלות כתוצאה מנפילות, פציעות, התייבשות, חתכים, ועקיצות. כמו כן טופלו בבית החולים, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות שמצבם הוחמר עקב הטמפרטורות הגבוהות, האובך, תנאי השטח וללא תרופות מתאימות, שלא נמצאו ברשותם.

גם בארגון זק"א נטלו חלק במבצע המירוני ובתום פעילות שנמשכה 60 שעות ברציפות, שבהם פעלו כמוקד מרכזי לאיתור ילדים אבודים, חלוקת צמידים, חלוקת מים קרים, מוקד איתור נעדרים, אוהל השבת אבידה ומרכז הטענת סלולר.

80 מתנדבים של הארגון מכל רחבי הארץ פעלו במשמרות מסביב לשעון באיתור ילדים אובדים ונעדרים, בחלוקת עשרות אלפי בקבוקי מים, מוקד השבת אבידה ובהפעלת מתקני מים קרים ייחודיים בעלי 12 ברזיות שפוזרו ברחבי המתחם. סה"כ טפלו מתנדבי זק"א השנה ב-294 מקרים של איתור נעדרים, בהם גם מקרים חריגים של תינוקות שנאבדו, צוות מסור של מתנדבות שמרו על לילדים עם מממתקים וצעצועים.

השנה פתחו במוקד של זק"א גם אוהל השבת אבידה, שאליו הגיעו מאות חפצים יקירי ערך, עשרות זוגות תפילין, שטריימלעך, כרטיס אשראי וכרטיסי רב קו, תיקים וכו' המאבדים הגיעו לאוהל וקיבלו את החפצים שלהם לאחר זיהוי.

מהמשטרה נמסר הערב כי "כארבעת אלפים חמש מאות שוטרים ולוחמי משמר הגבול נערכו על מנת להבטיח את קיומם של האירועים ולאפשר להמוני המבקרים לקיים את חופש הפולחן ובמקביל לצמצם את הפגיעה בשגרת היום של תושבי האזור".

"משטרת ישראל באמצעות הסדרי תנועה מיוחדים שהותאמו למגבלת התשתיות הקיימת בצירי הגישה להר מירון ויכולתם לקלוט עשרות אלפי אנשים בו זמנית, נערכה בכוחות גדולים על מנת לשמור על הסדר הציבורי בקרב באי ההילולה ולשמור על ביטחונם ובטיחותם".

"אלפי מבקרים עדיין נמצאים על ההר, שוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול ימשיכו בפעילות מתוגברת לאבטחתם עד לעזיבתם בבטחה של כלל המבקרים את קבר הרשב"י".

וכך זה נראה אמש ממעוף הציפור. צילום: משטרת ישראל.

 

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
16 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה עם טענות לגז מדמיע שמישהו העלה, אני גם שמעתי על זה אחרי מעריב. הציבור ברובו מפנה אצבע מאשימה למשטרה.

החידוש הגדול השנה הוא השידור המוצלח ביותר כאן באתר!!! ממש היה חלק, צולמו הקטעים הטובים ומזויות הצילום הטובות ביותר!
כעת נבקש להעלות את הקטעים הנבחרים לאתר, שיהיה ניתן לצפות בהם גם במהלך השנה ולהתחזק מקודשת היום!
יישר כח גדול לJDN

מצטרף לאלימלך, בקשה שידור חוזר.

אכן יש"כ לאתר הנפלא השידור היה מדהים ונתן לנו ת'אפשרות להשתתף למרות שלא הייתה לנו אפשרות לנהיות שם בפועל חזקו ואמצו והמשיכו בכוחכם זה!!!

האמת שמגיע כפיים לברים מביאן וכל הצוות שלו

כבר מעל חודשיים שהוא מדבר עושה וחי מירון
מפעיל את כל הגורמים שצריך! ולא פיספס כלום

אלימלך צודק
תודה רבה לJDN

למה אתם מפחדים לספר על ריסוס גז פלפל ע"י שוטר בתוך חצר המערה שגרם כמעט למגה פיגוע ע"י בריחת ההמונים החוצה???? המשטרה שיחדה אותכם????

אכן יישר כח גדול לאתר JDN על השידור המוצלח במשך כל היום וגם על הכתבה לסיכום. (כולל אי חלוקת הקרדיטים)
נשמח לראות שידורים חוזרים מהדלקות מרכזיות.

היה גז מדמיע אבל יש למשטרה יח"צ בתקשרות החרדית ואין פה ומצפצף …
אח שלי קיבל זג מדמיע והיה שם הרבה פצעים

עמדתי עם ספר תהילים במדרגות שנמצאות במערה שמובילות לעלות לגג הציון – המדרגות הראשונות הרחבות שמחולק לשניים. עלייה וירידה – וכמו שאני עומד עומדים עוד מס' יהודים. שורה שלימה שעומדים על כל מדריגה אדם אחד שעומד בצד בכדי לנשום אויר ולהתפלל בנחת. פתאום אניי מרגיש צביתה ביד אני מסתובב אני רואה בחור עם כיפה קטנה עם פנים זעופות והוא צורח עלי 'רוצח זוז מפה ברגע זה. אתה מפריע לעלות במדריגות לקומה השניה ויש צפיפות בחצר. ואני אומר לו – אדוני בלי ידיים מה זה הצביתה שנתת לי בבקשה דיבורים מספיקים אני יהודי כמוך – ואז מיד הוא מעיף לי את הכובע והכיפה ללמטה זה עף לכיוון אלפי המתפללים. ואני מתחיל לצעוק עליו. ככה אתה מתנהג אתה לא מתבייש. ואז הוא מוריד לי את המשקפיים ואומר לי עוד שניה זה עף ואז ראיתי שאין עם מי לדבר…. – יש לציין שעד עכשיו אין לי את הכיפה . והכובע חזר אלי הרוס לגמרי מטונף בצורה שא"א ללכת עם זה . כי נפל על הריצפה… ככה ההוא התנהג לעוד עשרות של מתפללים. אחרי כמה דקות התחיל שם על המדרגות עוד בלגן עם מישהוא אחר מהמתפללים וההוא גיבש קבוצה שלימה נגד ה'סדרן העדין' אז הגיע חבירו שהוא גם סדרן ונתלה עם שתי ידיו על מוט ברזל שיש מעל המדרגות ואז הוא התחיל לבעוט עם שתי רגליו בצורה שאי אפשר לתאר על הכתב. אנשים שעמדו שם פשוט קיבלו פיצוצים בפנים בלי רחמים עף להם כיפות כובעים משקפיים ונפצעו ממש. כשבררתי מה האינטרס של הסדרנים האלו אז אמרו לי שהם עובדים אצל הרב בן ציון קופרשטוק מהילולא דרשב"י אבל קשה לי להאמין שזה ההוראות שקיבלו. ואם זה כן ההוראות וזה באמת ההתנהגות של הסדרנים – אוי לנו – יש לציין שאח"כ הגיע למקום עוד סדרן בשם שמואל מאיר הולצמן והוא כן היה בסדר שהרי מה שיכל לעשות עם דיבור הוא עשה והסביר לאנשים את הענין. וזה עבד פלאים. ולא התנהג בצורה אכזרית כמו הסדרנים האחרים שהתנהגו בבורטליות וברשעות ובזילזול במקום הקדוש וביום הקדוש.

בבקשה אם אפשר קטעי הסרטות שידור חוזר

אומרים שלא היה קריסה !!!
כי זה מאוד פשוט שרוב מעולם הישיבות (ספרדי , אשכנזי, לטאי, חסידי,) לא נסעו למירון בגלל הפריצות שיש שם אז ירד בכמות דרמטית כמות האנשים שנסעו כל השנים

ישר כח גדול לאתר JDN על השידור המוצלח במשך כל היום
נשמח לקבל עוד שידורים חיים כשרים כעין אלו

אם אפשרר לחלק את השידורים לדוגמא שיוכלו לראות רק את קרלין דהינו לחתוך כל הדלקה בנפרד ויבחר הצופה או שיש מקום אחר שאפשר לראות כך

מצטרף לבקשת מיילך ועוד

איך אפשר להגיד שהכל היה בסדר, כשהיו מאות שיצאו מוקדם מהבית והגיעו למירון אחרי השקיעה, ביניהם ילדי חלאקה שהגיעו עם כל השערות שלהם אחרי השקיעה כי המשטרה עיכבה אותם בדרך 'כדי למנוע קריסה', עיכבו 'אותם' כדי שיוכלו להגיד שבמירון הכל עבר בסדר, מה הרווחנו?
ואיך אפשר להגיד שהמשטרה הגיעה 'לעזור', 'לעשות סדר', לא צריך טובות, גז מדמיע למתפללים זה נקרא רצון לעזור, לאבטח???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture