Yaakov Naumi/Flash90

הדרת נשים? אלימות ומניעת חלוקת שתיה לנשים בהילולת הרשב"י במירון

בחצר המערה קיימת מחיצה, ונראה כביכול מדובר בעולמות שונים: בעזרת הגברים רוקדים, עומדים, אוכלים ושותים - אך בעזרת הנשים, אסור לחלק אפילו שתיה, והשוטרים מפנים, לעיתים תוך שימוש באלימות, כל אישה שתתעכב לנוח רק לשניה. מדוע?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מאות אלפים השתתפו במהלך היממה האחרונה בהילולת הרשב"י במירון, התפללו בציון הקדוש, רקדו בחצר המערה, אכלו ושתו במתחמי ההכנסות אורחים ושבו לביתם בשלום. אך בעוד הגברים נהנים מאוכל ושתיה בחצר המערה, בעזרת הנשים, מנעו השוטרים חלוקת שתיה. בעוד הגברים רוקדים בחצר, בעזרת הנשים אסור להתעכב גם לא לשניה. פנינו למשטרת ישראל בבקשת תגובה, ולמרות שצירפנו להם קטע וידאו המוכיח את תלונות הנשים כפי שהתקבלו במערכת האתר במהלך היממה האחרונה, בחרו במשטרה לטעון כי "טענות אלו חסרות כל ביסוס". התגובה המליאה בהמשך הכתבה.

תיעוד שצולם כבר בערב ההילולא, ביום רביעי בשעות הצהרים, ממחיש את גודל האבסורד. בתיעוד מלמעלה ניתן לראות גם את הצד של הגברים במערה וגם את החלק של הנשים. בעזרת הגברים, ניתן לראות כמה עשרות בני אדם עומדים ומתפללים בנחת, וכאילו מדובר ביקום מקביל, בעזרת הנשים, באותה רחבה אך עם מחיצה דקה המפרידה ביניהם, ניתן לראות כיצד הרחבה ריקה, רק 3 נשים נמצאות בה. אחת מהן מבקשת להתיישב לרגע באחת הפינות ובמהירות שיא מזנקות לעברה שוטרות המונעות ממנה להתיישב ומוציאות את כל הנשים החוצה. מטעמי צניעות אנו מנועים מלפרסם כאן את התיעוד המקומם.

את הדוחק והצפיפות במירון, מכיר כל מי שהשתתף אי פעם בהילולת הרשב"י במקום בל"ג בעומר. השתיה הקרה המחולקים על ידי אנשי החסד, מצילים ומחיים את האנשים פשוטו כמשמעו, השנה, בעיקר בשעות היום, כאשר השמש קפחה על ראשי המתפללים והחוגגים. אך בעוד בעזרת הגברים חילקו גם שתיה וגם אוכל לרוקדים, בעזרת הנשים מנעה המשטרה לחלק אפילו לא מעט מים, בנימוקים שונים ומשונים, תוך סיכון ברור של חיי הנשים במקום.

בנוסף, למרות העליה השנה באחוז השוטרות ששמרו על הסדר בעזרת הנשים, עדיין נצפו השנה גם שוטרים, גברים, שנכנסו לתוך עזרת הנשים, בחצר המערה ובתוך הציון, שם גם נגעו בנשות ישראל שבאו להתפלל ודחפו אותן החוצה בהתאם להוראות שקיבלו, כי אסור לנשים להתעכב במקום גם לא לרגע קט.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לJDN: "שוטרי ושוטרות משטרת ישראל פועלים במסירות מדי שנה בהילולת הרשב"י ועוסקים במשימות שעיקרן הכוונת תנועה, שמירת הסדר הציבורי ואבטחת ביטחונם ושלומם של ציבור המבקרים. אכן, מתחם הנשים בקבר הרשב"י צר מלהכיל את כמות הנשים, הפעוטות ועגלות התינוקות ועל כן קיים דוחק, אולם בשנתיים האחרונות הוכפלה כמות השוטרות במתחם והוכנסו תשתיות לצמצום העומס במטרה לשמור על בטיחות המבקרות.

"אלפי שוטרים עבדו אתמול לאורך כל הלילה שעות ארוכות במשימה לשמור על ביטחון החוגגים, הכוונת תנועה ושמירה על הסדר הציבורי. השוטרים ראויים לכל הערכה על עבודתם החשובה מסביב לשעון. טענות אלו חסרות כל ביסוס וראויות להוקעה. שוטרי משטרת ישראל ימשיכו לפעול במסירות ובמקצועיות במטרה לשמור על בטיחותם ושלומם של המבקרים והמבקרות באירוע".

ל"ג בעומר במירון: דרישה לשביל גישה לנשים בלבד והסדרת הכניסה לציון

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
30 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צודק כל מילה, תודה רבה לכם JDN, ותקווותנו כי תעקבו אחר הנושא עד למיצוי בלי להתפשר. ואמרתם: כה לחי!!

לדעתי הענייה, על נשים חרדיות להדיר רגלן מחצר הציון. נוצרה במקום פריצות נוראה, ששורשה בחוסר הבנה של נשים חרדיות, שאין לנשים להידחק במקומות הומים. "כל כבודה בת מלך פנימה".

נשים יקרות! אין לכן מה להצטער שלא זכיתן להכנס למתחם הקבר, מתחם זה אין לו שום משמעות, זהו מבנה שהוקם לפני כמאה שנה ואינו משקף כלום לגבי מיקום הציון המקורי!

אין זה בסדר מצד המשטרה כמובן אבל זה גם כנראה משמייא. אין זה שייך לעשות תערובת בלג בעומר ועל אף שיש הפרדה. מדובר בדוחק גדול ואי אפשר להימנע מבעיות חמורות של פריצות למרות המאמצים הכנים, זה פשוט בלתי אפשרי! ומה שמעולם לא היתה מסורת כזאת לנשים לעלות לציון בלג בעומר. הן יכולות להגיע כל שאר השנה. זה כל כך ברור אבל היום גם אצלנו מתחיל להיות פוליטלי קורקט ומפחדים להגיד דברים כל כך פשוטים והגיונים משום טענה "מה יגידו הפוסט החרדיות השכילות והמחשילות?!" שיקפצו!

מדוע לא מפרסמים בשום אתר שהוא על הפשע שנעשה בעזרת נשים בסביבות השעה 8 בערב כשהשוטרים השפריצו גז מדמיעה והנשים ברחו החוצה אחת על השניה והרבה נשים וילדים נפצעו? הגז הגיע גם לעזרת גברים שנסו על נפשם.עד היכן מגיעה השנאה שלהם אל החרדים?

קרובות משפחה שלי שהיו שם לא סיפרו כאלה דברים,
נראה לי שתפסיקו לפרסם כל איזה משהו שנשמע ממנו שהמשטרה נגדנו איזה טענה זאת שהמשטרה תדפוק דווקא את הנשים נשמע מטופש וחסר כל בסיסי די עם הנחיתות הזאת נמאס!!!!

טעות בכינוי שלך…
אם כבר – אז רשב"ית.
למדי כתיב נכון, ואח"כ תערערי על מיקום הציון הנכון (תרתי משמע).

מאיפה השטיות האלו רשבי"ת??? הציון הזה האר"י הקדוש היה מגיע אליו, ויש תיעודים של לפני יותר ממאה שנה…
ולגופו של עניין, המלצה שלי לאסוף את כל התלונות האלו ולהגיש תביעה ייצוגית, יש לאתר JDN גם ביטוח וגם עורכי דין….. בקשה למדו את המשטרה פעם אחת ולתמיד לא להשתמש באלימות יתר נגד החרדים….

אני הייתי עד במוצאי ל"ג בעומר, למה שהתרחש בעזרת הנשים, השוטרים הפעילו כוח בלתי סביר עת ריססו בגז פלפל נשים צדקניות שכל חטאן היתה שרצו להתפלל על הציון הקדוש, במקום נוצרה מהומה רבתית, למטה במושב מירון פגשנו מפקד משטרה שסיפרנו לו כל זה המפקד הצטחק ואמר בצחוק מתגלגל: גז פלפל זה חמור מאד.
בושה

לרשבי"ת,
מאיפה נשאב הזלזול הזה?
א'- המבנה הוקם לפני כ-400 שנה על פי קבלה, ויש לו המון משמעות!!!
אם צריך להקריב את החיים בשביל להיכנס לתוכו ביום ל"ג בעומר זאת שאלה בפני עצמה.

אבל להם מותר להתנהג באלימות נוראה מולינו.
עצרתי לרגע וקבלתי גז פלפל!!!!

מדוע אין דיווחים על אלימות השוטרים בשימוש בגז מדמיע בחצר!!!

עצוב כמה שזה נכון.
אי אפשר להתעכב אפילו שניה מיד גוררים החוצה בפראות.
אין מקומות מסודרים, אין כלום- אפליה במיטבה.

עד שלא שיהיה אזור סטרילי לנשים כמו שיש לגברים הבעיה לעולם לא תיפטר
ואני גם מצטרף לאיש הזקן

שלום וברכה,
אני שמחה ש JDN, מעלים את הנושא החשוב הזה,
גם אני הייתי בל"ג בעומר השנה בקבר רשב"י והאמת שרגשתי די מושפלת מההתנהלות שמשטרה במקום מכמה סיבות:
1. כאשר עמדתי בין הגדרות המובילות את הנשים לציון, במו אוזני שמעתי חיילת אומרת לחייל "אז מה, השנה לא משתמשים בגז פלפל?" ובאומרה זאת, היא לקחה ממנו את גז הפלפל שהחזיק והוסיפה "תאמין לי, הייתי נכנסת לקבר ומרססת את כולן"
2. כאשר הלכתי בין שתי הגדרות המובילות את נשים לציון, עלה לי בראש שוב ושוב סרטון שראיתי על בהמות המובלות לשחיטה וההשוואה למצבי כעת. אני מבינה את הצורך בהשלטת סדר, אך בצורה כזו זה מבזה ומשפיל ומעלה אסוסיאציות מאד לא נעימות.
3. אופן התייחסות השוטרות והשוטרים היה מאד לא מכבד ומלווה כל הזמן בצעקות "קדימה! קדימה! להתקדם! לא לעצור!" שספק הזכיר את אותם מובילי הבהמות לשחיטה…
4. בקבר עצמו לא הייתה אפשרות כלל לגשת לקברים, הן משום שהיינו כלואות בין שתי גדרות צרים מברזל ובנוסף הגדילו לעשות וחסמו את הקברים בגדרות גבוהים ובלוחות, שלא נעלה על דעתנו לנסת לגשת לקבר.

האמת שבתחילה הרגשתי כעס כלפי ההתנהלות של המשטרה ובמיוחד מדבריה של אותה חיילת בקשר לגז הפלפל, אך כמו שכתב פה אחד המגיבים ניחמתי את עצמי בזה שאנו בגלות ולצערינו אנו בגלות בין יהודים שלעיתים מתייחסים אלינו בזלזול ובבוז כמו עמים אחרים, וד"ל…

תודה על הטיפול בנושא.

לא יפה!
עד שהכל ברוך השם מוצלח והכל עבד בצורה המוצלחת ביותר ללא שום קריסה,
אז פתאום נזכרו בבעיה מוזרה שרוצים אוכל בתוך המערה….
כאילו שחסר בחוץ אוכל.
בוא נלמד להודות להשם ולהוכיר טובה לכל המסייעים הרבים שעבדו במסירות למען הצלחת ההילו"ק.

כל מילה נכונה.
אנחנו היינו השנה והשוטרות שהיו בתוך המערה לאורך כל המסלול הצר , דחפו והשתמשו בכח וצעקות ואפילו חטפו לי מהיד את הסידור שהתפללתי בו-מכיוון שהתעכבתי מס' שניות…
הרגשנו כמו עדר של כבשים ,ממש בזיון!!!
לא מובן למה אצל הגברים זה אחרת???

נראה לי שהכתבה הזו חוטאת לאמת
שמעתי מכמה וכמה נשים שהשנה שהיה מעולה, אני אישית הייתי שנה שעברה וסוף סוף הצלחתי להיכנס למתחם הקבר, אחרי שכל השנים שהייתי הצלחתי רק פעם אחת כי אני לא טיפוס דחפן וגם כשהייתי בפנים, בקושי היה אפשר לנשום ק"ו לא להצליח להתפלל!!!
ושנה שעברה היה לי פשוט תענוג, נכון שהיה צריך ללכת ולא לעצור אבל היה אויר היה חמצן!!! היה ישוב הדעת יותר מתמיד.
חבל ליצור שנאה ומרירות
רבי שמעון בר יוחאי התנא האלוקי זכותו תגן עלינו

זה הכול בגלל המחלוקות בתוכינו לכן החילוניים בזים לנו ושונאים אותנו, יש שוטרים שמצידם הם היו רוצים גם גז חרדל ולא רק פלפל

אצל הגברים לימדו את המשטרה לקח!
עצרו את התזמורת, הפסיקו את ההילולא, והודיעו לשוטרים שאם הם לא מתעופפים מהשטח יעשו בהם שפטים… זו שפה שגם משטרת ישראל מכירה. רק בין הנשים, שמה הם גבורים. בוז.

הגדרות שעושים בתוך הציון הן לטובת המתפללות. קודם כל, אם לא היו גדרות, נשים היו נמחצות ולא יכולות לצאת מהציון כי הנהירה היתה רק לכיוון הציון ולא היה אפשר לצאת החוצה. תחשבו על זה! חוץ מזה, יש שם באמת כזה דוחס ואין, פשוט אין אפשרות לעמוד אפילו לא דקה. צריך להתקדם בתוך הגדרות ולהתפלל תוך כדי ולשמוח שזכיתן בכלל להכנס למערה.

הייתי בתוך המערה באזור 8:00 בבוקר, לפתע נכנסו עשרות יסמי"ם והשפריצו גז מדמיע בתוך המערה, אנשים ברחו לחצר ונפלו אחד על השני, במו עיני ראיתי ילד שוכב מתחת ל'ערימה' של אנשים שנפלו עקב הגז והבהלה, ניסיתי לחלץ את הילד משך כ-10 דק' אבל לא הי'ה באפשרותי.
למה אין מי שזועק על זה, ועוד יותר מכך עיין תגובות קודמות (מסויימות) שמזכירות את מכחישי השואה, בטענה ש'הם' ביקרו במירון ו'הם' לא ראו בעי'ה, אז מבחינתם הכל בסדר.
עד מתי המשטרה תתערב ותשבית לנו את שמחת הרשב"י מה להם ולנו, מי קרא להם???

יכול להיות שאלו שעובדי מדינה וכל בעלי המדים למיניהם שמוכחים מבחוץ כיהודים הם נפשות של נאצים שגזירה משמיים נגזירה עליהם שיכנסו בתוך גופים בעולם הזה יולדו כיהודים וכמובן זה העונש שלהם שימשיכו להיות רשעים וילכו בחוקות גויים. וכנראה באמת הדבר שאין להם נשמה יהודית רק נפש בהמית. וניתן להבחין בכך בלי בעיה. חלק מהחרדים קוראים להם ערב רב.

הטענה שמעלה זו בשם 'מה זה משנה' היא טענה חמורה. היא היתה צריכה לקחת את פרטיה של אותה חיילת אכזרית ולהתלונן עליה, אך גם עכשיו אסור לעבור על כך לסדר היום. זה מאוד מרגיז לשמוע שאנו נתונים לחסדי אנשים שאמורים להגן עלינו, אך בפועל יש ביניהם אנשים אכזרים שנהנים להתעלל באנשים חסרי ישע [כמובן שזה כנראה מיעוט, אך צריך למצות עמם את הדין], והם עוד חיים על חשבון המסים שאנו משלמים.

לאורי שטען שאין מסורות שנשים מגיעות לציון בל"ג בעומר
דע לך שלפני למעלה ממאה שנה בית הדין של העיר צפת גזרו שנשים לא תגענה לציון הרשב"י למשך שלושה ימים לפני ההילולא ועד שלשה ימים אחריה.
הכרוז של הבית דין היה חסיד ברסלב רבי ישראל קרדונר.
באותה שנה כל הדיינים שחתמו על התקנה – לא גמרו את שנתם, וכל ילדיו של רבי ישראל קרדונר נפטרו בזה אחר זה.
המסקנה הייתה שיש קפידא של רשב"י על מי שמונע מנשים להגיע להילולא שלו

לצערי, נתקלתי בדיוק במקרה הזה לקראת סוף יום ההילולא, אנשים שנפלו והפילו אחרים במנוסתם כנראה מה'גז', אנשים נותרו ללא כובעים כיפות ונעלים, זה היה ממש מחזה מצער ומצמרר, ואחרי שאנשים טובים הצליחו לעזור ולסייע לנופלים, הגיעה קבוצת יס"מ, שפשוט העיפו בברוטליות גסה כל מי שנקרה בדרכם, לא יודע אם זה בגלל שהרגישו איבוד שליטה, או ששמחו על ההזדמנות להפיג את שיעמומם ויצר הכוחניות, או שסתם הם התבלבלו וחשבו שזו הפגנה.
יש לציין שבעקבות כך גם הציבור, בעיקר צעירים לא מחונכים, צעקו קריאות גנאי, וזרקו חפצים, מה שהתסיס את האווירה לחינם. לדעתי זה מגונה לא פחות.
כמובן שמיד פניתי לצד אחר כדי לעשות מה שבאמת היה צריך לעשות באותו יום. אבל חשבון נפש נצרך, לטובת השנים הבאות..
לדעתי הקצרה, יש לבטל את הריקודים בחצר המערה, זה התאים לשנים שבהם היו שם מאות איש, לא כיום בלעה"ר שישנם אלפים רבים בחצר, זה ממש סכנת נפשות ללא שום צורך, זה היה מנהג יפה כל עוד זה התאפשר. וכדאי לוותר גם על 'חזקות' למיניהם, ולו בשביל למנוע צער של יהודי אחד.
דבר שני הסדרנים צריכים להיות 'משלנו', כאלה שיש להם רגישות לאנשים שהתאמצו כלכך כדי להשתתף בהילולת רשב"י ולשפוך את ליבם במקום הקדוש הזה. ושיודעים להבחין בין השתוקקות דקדושה, לבין הפגנה בכניסה לעיר.
הוא ימליץ טוב בעדינו אדונינו בר יוחאי

בואו ונסדר את עצמנו!
יש סרטון מהאירוע, וגם עדי ראיה (אמתיים), שם רואים חייל אחד שמשפריץ (או שהשפריץ) גז מדמיע דרך חור במחיצה לכיוון העזרת גברים (אחרי שזרקו חפצים לכיוון העזרת נשים אחרי ששמעו צעקות ולא הבינו מה קורה שם)
והאירוע הזה חמור מאוד, ואפשר לומר שהסתיים בנס רק עם כמה (?) פצועים קל או בינוני!
זה היה יכול להסתיים הרבה יותר גרוע!
לפרטי השוטר הזה צריכים להגיע דחוף, ולעשות נגדו תלונה חמורה במח"ש, כי אדם כזה פעל או מהחלטות שגויות ביותר, או אפילו יותר גרוע: משנאה.
לגבי מצב הסדר במערה, בעזרת נשים המצב שם חמור מאוד מבחינת הגודל, ואחרי שנים רבות של טענות כלפי המשטרה שנשים מתעלפות שם אחד אחרי השניה,
(מי לא זוכר את המנגינה: "הצלה בי די ווייבער ,הצלה בי די ווייבער")
ואחרי הרבה שנים של "הפקת לקחים" של אחרי ל"ג בעומר, היגיעו למסקנה שצריכים לעשות שם סרט נע של המתפללות שרוצות להתפלל על הציון.
כמובן שאף אחד ואחת לא אוהבים לשמוע על תתעכב ותמשיך וכו' אבל אם זה המצב הרי שאין ברירה

כל עוד הציבור החרדי ימשיך להתעלם ולשתוק מול האלימות הזוועתית של המשטרה לאורך כל ה-6 שנים האחרונות בהפגנות שונות למען היהדות, שלא יתפלא כשהאלימות המטורפת הזאת בסוף מופנית כלפיו.

ומלכות הרשעה מהרה תעקר ותשבר ותכלם ותכניעם במהרה בימינו יהי רצון שתחרב מדינת ישראל בב"א

יש אנשים שכן רוצים לרקוד בחצר בכל אופן. זה הילולא בעלת מסורת של שנים ולא ניתן לבטל אותה. אם קשה לך ובא לך לוותר על הריקודים בחצר מצידך, את לא חייב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture