צילום: קובי גדעון/ לע"מ

במשרד ראש הממשלה: ישיבת מיוחדת לזכרו של השר דוד אזולאי ז"ל • צפו

יממה לאחר שנפטר השר לשירותי דת, דוד אזולאי, הממשלה התכנסה הערב לישיבת אבל מיוחדת לזכרו במשרד ראש הממשלה • נתניהו: "הוא שאף תמיד להימנע ממחלוקות, הוא ביקש לגשר, להגיע לעמק השווה, אבל כשהיה דבר שמאוד היה חשוב לו ושלא הושגה לגביו הסכמה, הוא לא נרתע ממאבק. הוא היה מתפלא ברוח קרב"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הממשלה התכנסה הערב לישיבת אבל מיוחדת לזכרו של חבר הממשלה השר דוד אזולאי ז״ל במשרד ראש הממשלה בירושלים. במהלך הישיבה ספד לשר, ראש הממשלה נתניהו שאמר: "הוא היה שליח ציבור אמיתי. אוהב אדם, מאיר פנים, לב קשוב לצרכי הזולת והציבור, איש אמת וחסד, בולט בצניעותו".

ברוך דיין האמת: השר לשירותי דת דוד אזולאי ז"ל; ההלוויה הלילה בי-ם


"כששמעתי על פטירתו של יקירנו, דוד אזולאי, עבר בי עצב עמוק מאוד. גיליתי שכולם שותפים לו, לא מן השפה אל החוץ, אלא עמוק בלב, משום שלדוד אזולאי הייתה אישיות מיוחדת, שקטה מאוד אבל חודרת עמוק. ח"כ, שר, כל התארים הפורמליים הללו, לא ממצים את האישיות שלו ואת הדמות שלו. הוא היה שליח ציבור אמיתי. אוהב אדם, מאיר פנים, לב קשוב לצרכי הזולת והציבור, איש אמת וחסד, בולט בצניעותו", אמר נתניהו.

"הוא תמיד היה מחובר לשורשים שלו. הוא נולד במרוקו, עלה בגיל 9 לארץ ובעצם פילס את דרכו בעשר אצבעותיו", הוסיף נתניהו. "הוא התחנך על תורת ישראל ונתן כבוד לגדולי ישראל. לפני שהוא היה בכנסת הוא היה איש חינוך. איש חינוך שכבש את לב התלמידים בלב שלו וגם הדביק אותם בדברים הללו. באהבת ישראל, בהידברות. הוא היה איש של הידברות וכבוד הדדי. את זה הוא הביא גם לכנסת וגם בממשלה, אותן תכונות בדיוק.

על שמו רשומים חוקים מאוד חשובים שמטרתם להיטיב עם הזולת, להיטיב עם החלש. הוא טיפל בזכויות אחרים, בצרכי משפחות נזקקות, בעזרה לילדים נכים, טיפול במפוני גוש קטיף, סייע רבות לעולים מאתיופיה. כשר הדתות הוא ראה את משימתו, והוא נהג בה בחרדת קודש – להנגיש שירותי דת לציבור הרחב, לא רק לציבור הדתי, אלא לכלל ישראל.

דוד ישב פה בישיבות ואני הסתכלתי עליו, היה מעניין מאוד להסתכל עליו. לא הרבה לדבר, אבל כשהיה מדבר זה תמיד היה ענייני ותמציתי. הוא נהג לפי הכלל, כלל זהב – אמור מעט ועשה הרבה. תמיד הייתי מסתכל, אם היה לו משהו להגיד הייתי מקשיב לו, משום שתמיד הוא נגע באיזשהו נקודה, לא הרבה, אבל פגע.

הוא שאף תמיד להימנע ממחלוקות, הוא ביקש לגשר, להגיע לעמק השווה. אבל כשהיה דבר שמאוד היה חשוב לו, ושלא הושגה לגביו הסכמה, הוא לא נרתע ממאבק. הוא היה מתפלא ברוח קרב. אני מאוד הערכתי את זה, אני לא יכול להגיד שבכל המקרים הסכמתי איתו, ברבים מהמקרים, אבל בחלק לא, אבל תמיד ידעתי שהוא מדבר מהמיית ליבו, והערכתי את יושרו, ואת העובדה שהוא היה איש עקרונות אמיתי. זה הכל היה תוכו כדברו. שום דבר לא היה מזויף, הכל היה אמיתי.

הוא שאב את כוחו ממשפחתו. אני יודע שהוא תמיד התפנה לשוחח עם אמו, נדמה לי, כמעט כל יום, עם רעייתו פנינה, עם ילדיו. הוא היה גאה כשהבן ינון נכנס לכנסת, לא היה גאה ממנו, ולפיד השליחות נמסר מדור לדור, ועל כך נאמר: "והשיב לב אבות על בנים, ולב בנים על אבותם".

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי סופד לשר דוד אזולאי:

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture