Oren Ben Hakoon/POOL

הליכוד במתקפה על כחול לבן: "מסכנים את חייהם של אזרחי ישראל"

לאחר שסיכלו את הפסקת הלימודים בכיתות ה-י, בליכוד תקפו: "כחול לבן חייבים להפסיק עם המשחקים הפוליטיים ולהצטרף לראש הממשלה במאמץ לסגר יחד עם מבצע חיסונים ענק". כחול לבן: "נתניהו ממשיך להשתמש בקורונה לצרכיו הפוליטיים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מפלגת הליכוד יוצאת הערב במתקפה חריפה נגד כול לבן זאת לאחר שיו"ר וועדת חינוך ח"כ רם שפע, בשליחותו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ, סיכל את הפסקת הלימודים בכיתות ה-י: "כחול לבן מסכנים את חייהם של אזרחי ישראל בכך שהם משבשים את הסגר מסיבות פוליטיות כדי להאריך את הסגר במהלך הבחירות, בזמן שהתחלואה עולה דרמטית והמוטציה מתפשטת בישראל", לשון ההודעה.

עוד הוסיפו בליכוד כי "זה יביא עוד מתים ויאריך את הזמן בו העסקים סגורים. כחול לבן חייבים להפסיק עם המשחקים הפוליטיים ולהצטרף לראש הממשלה נתניהו במאמץ לסגר הדוק ומהיר יחד עם מבצע חיסונים ענק שיביא את ישראל להיות אחת המדינות הראשונות בעולם שיוצאות מהקורונה ופותחות את הכלכלה".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "בכל מדינות העולם מערכת החינוך פועלת גם בסגר. נתניהו, שמנע טיפול במוקדי הדבקה והעלאת הקנסות משיקולים פוליטיים צרים, ממשיך להשתמש בקורונה לצרכיו הפוליטיים. לא נקבל הטפות מוסר ממי שמביא מאות אלפי משפחות לפת לחם ולא העביר תקציב רק כדי להימלט מהדין ולפגוע במערכת המשפט".

מוקדם יותר היום התייחס שר הבריאות יולי אדלשטיין לכניסת הסגר לתוקף ואמר כי "ראיתי את מבצע החיסונים כאן בהלל יפה, את האנשים המסורים שמחסנים את הבאים אליהם. המבצע הזה נמשך בכל רחבי הארץ. בזכות המאמצים הגדולים של האחים והאחיות, אנחנו מקום 1 בעולם במבצע החיסונים".

"במקביל אנחנו נכנסים לסגר. זה דורש אחריות אישית מכל אחת ואחד מאיתנו. לצערי לא כל אחד נוהג באחריות. ראינו זאת היום בוועדת החינוך של הכנסת, בהחלטה האומללה לחדש את הלימודים בכל הכיתות – דבר שוודאי יאריך את הסגר. אבל אני סומך עליכם, אזרחי ישראל. אם כולנו ננהג באחריות נראה את האור הגדול בסוף המגיפה", דברי אדלשטיין.

עוד תקף אדלשטיין ואמר כי "בזמן שבכחול לבן נוהגים בפופוליזם ובחוסר אחריות על חשבון בריאות הציבור, אנחנו עובדים קשה ומובילים את ישראל למקום הראשון בעולם בטבלת החיסונים והדאגה לבריאות הציבור". נתניהו הצטרף לדברי אשלשטיין והוסיף: "גאווה לאומית, ישראל אלופת העולם בחיסונים".

כזכור, ועדת החינוך לא אישרה את הסעיף בתקנות הקורונה, על פיו תלמידי ה' עד י' ילמדו בלמידה מקוונת בסגר השלישי. בהתאם לכך, שכבות אלה ימשיכו ללמוד במתכונת הנוכחית תחת מגבלות הקורונה. שבעה חברי כנסת הצביעו נגד נוסח התקנה כפי שהוצע על ידי הממשלה. ב'כאן חדשות' דווח כי יושב ראש הוועדה, חבר הכנסת רם שפע מכחול לבן, שוחח לפני ההצבעה עם יו"ר מפלגתו בני גנץ וזה ביקש ממנו לבטל את החלטת הממשלה ולפתוח את כל מוסדות הלימודים בכל שכבות הגיל.

כיתות יא' וכיתות יב' ילמדו בסגר השלישי גם הם רק באזורי תחלואה נמוכה לפי נתוני מתווה הרמזור. שכבות גיל אלה יוכלו להמשיך לקיים פעילות בשטח פתוח על פי המתכונת הנוכחית. עוד נקבע כי לא תהיה אפשרות לפעילות של תנועות נוער (תתאפשר רק פעילות מקוונת), הלימודים במוסדות להכשרה מקצועית ובמוסדות לבגירים לא יתקיימו בתקופת הסגר. בנוסף, לא ניתן יהיה לקיים טיולים בית ספריים.

יו"ר ועדת החינוך ח"כ רם שפע אמר בפתח הדיון כי "בסוף השבוע האחרון הממשלה קיבלה החלטה על סגר שלישי ואחת המשמעויות שלו היא סגירה מסוימת של מערכת החינוך. ועדת החינוך הציגה בחודשים האחרונים קו מאוד ברור על פיו אם נגיע לסגר שלישי מערכת החינוך צריכה להשאר פתוחה".

"אני שמח שמשרד החינוך והממשלה הבינו שלפחות את הגנים ישאירו, אבל מבחינתי זה ממש לא מספק ואין שום סיבה שילדי ה' עד י' יישארו בבית לתקופה של חודש לפחות. השורה התחתונה של הישיבה הבוקר ברורה – אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים לקבל מענה חינוכי לה' עד י'". ח"כ שפע סיפר שקיבל שיחות הפחדה מגופים מסוימים לבל יגרום לפתיחת מערכת החינוך. לדבריו, הילדים שנמצאים בבית מול הזום במשך יום שלם משלמים מחיר כבד מדי ואין סיבה לכך.

אריה מור, סמנכ"ל ומנהל אגף בכיר חירום וביטחון במשרד החינוך בדיון: "כפי שתיארנו, עיקר העלייה בתחלואה היא בישיבות ובפנימיות במגזר החרדי. יש התייצבות במגזר הכללי בשבועיים האחרונים, זוהי תמונת המצב. 528 גני ילדים סגורים בגלל תחלואה נקודתית; רוב הגנים עם חולה אחד, ועוד 21 גנים עם שני חולים ומעלה. עיקר האירועים החריגים הם במגזר החרדי בישיבות – חלקם במוסדות חינוך מפוקחים וחלקם במוסדות חינוך לא מפוקחים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture