גנץ נכנס למשרד המשפטים: "לא אתן לנאשם בפלילים לגעת במערכת המשפט"

שר המשפטים הנכנס ביקר במשרד המשפטים ואמר: "אני שמח להיות כאן היום, ויותר מכך אני מרגיש את החשיבות הימצאותי כאן. אחת מהסיבות המרכזיות שהובלתי להקמת ממשלת האחדות הייתה היכולת להתמודד עם משבר הקורונה על כל המשמעויות הבריאותיות, הכלכלית והחברתיות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר הביטחון ושר המשפטים הנכנס בני גנץ, סיים כעת סדרת פגישות ראשונה במשרד המשפטים., במסגרת זו ערך גנץ פגישות עם היועץ המשפטי לממשלה, עם מ"מ מנכ"לית המשרד וקיים שיחת פתיחה עם הצוות הבכיר במשרד המשפטים.

בין היתר אמר גנץ: "אני שמח להיות כאן היום, ויותר מכך אני מרגיש את החשיבות הימצאותי כאן. אחת מהסיבות המרכזיות שהובלתי להקמת ממשלת האחדות הייתה היכולת להתמודד עם משבר הקורונה על כל המשמעויות הבריאותיות, הכלכלית והחברתיות שלו, ולעשות את זה תוך שמירה על הדמוקרטיה ומערכת המשפט בישראל, כמערכת אולי בין החשובות שקובעת את החוסן הדמוקרטי של מדינת ישראל".

"רצינו לשמור על השומרים ולכן היה לי כל כך חשוב להחזיק במשרד הזה במהלך החודשים שחלפו. צר לי שאבי ניסנקורן נאלץ לסיים את תפקידו, אני חושב שנעשתה כאן עבודה טובה לאורך התקופה האחרונה ובתוכה טיפול בנושאים מרכזיים כגון זכויות הקהילה הגאה, רפורמה בנהלי האכיפה של חוק קמיניץ, תפקוד המחלקה לחקירת שוטרים, מינויי שופטים שלא נדונו זמן רב זמן רב ובסך הכל נעשו כאן דברים טובים וחשובים".

הוא הוסיף: "אני רואה קשר ברור ובלתי ניתן לניתוק בין החוסן הביטחוני שלנו לבין החוסן המשפטי שלנו בהיעדר מילים אחרות. רק במדינה שיש לה צבא חזק ונכון לעמוד מול כל איום- ניתן להגן על האזרחים מאויבינו. רק במדינה שיסודות הדמוקרטיה שלה איתנים ועצמאיים- אפשר להגן על האזרחים מהשלטון, משררת השלטון וממה שמתבקש מכך. בלי מערכת משפט חזקה- מדינת ישראל חלשה, אזרחי ישראל פגיעים והדמוקרטיה רעועה".

"אני יודע שזה לא תמיד נוח ואני אומר לכם שאני רוצה לעשות את כל מה שקשור בממשלה שאפשר לעשות אותם מבחינה חוקית, דברים שאי אפשר לעשות מבחינה חוקית – אני לא רוצה לעשות אותם מבחינה ממשלית ומנהיגותית. גם כרמטכ"ל, הייתה פרקליטות צבאית, בסופו של דבר אתה לא רוצה לעשות דברים שאינם חוקיים. עליונות החוק מבחינתי היא דבר מאוד חשוב".

שר המשפטים הוסיף: "הגם כשאני רואה בסופו של דבר את החשיבות בפתיחות, בהסתכלות ביקורתית עצמית, בקשב למה שהציבור, המדינה והממשלה צריכים- עדיין זה צריך להיעשות במסגרת החוק ולאורו. זה מה שהופך אותנו לדמוקרטיה, עצם הגבלת כוחנו". ז'בוטינסקי, שאמר:
"דעה מוטעית היא זו האומרת שממשלה הנשענת על רוב פירושה ממשלה דמוקרטית… דמוקרטיה פירושה חופש. גם שלטון הנתמך על ידי רוב יכול לשלול את החופש. ובמקום שאין ערובות לחופש הפרט – שם אין דמוקרטיה״. אתם שנמצאים פה, אתם הערובות האלו".

"לא אסכים שאף אחד יפגע במערכת המשפט, ובטח לא אוכל להסכים שמי שמעורב בכתבי אישום ונאשם בפלילים – יעסוק בנושאים המשפטיים, והוא חייב להשאיר עצמו מחוץ לעניינים אלו. כולם שווים בפני החוק.
לא אתן לנאשם בפלילים לגעת במערכת המשפט, לא אתן למטאפורות של D-9 על בתי המשפט לקבל מקום".

"אני נכנס בכל הכוח במגבלות הזמן שעומד לרשותי, אנחנו נדאג לעבוד בצורה שוטפת בסדר יום תקין שבו אוכל לטפל באיוש המשרות הבכירות ובראשן לקדם את נושא מינוי המפכ"ל ומינוי נציבת שב"ס- אלו שתי מערכות שאמונות על שמירת החוק במדינת ישראל, וחשוב שיעמדו בראשן אנשים באופן מסודר ומהר ככל האפשר. בנוסף אקדם את סוגיית מינוי פרקליט המדינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קודם כל ולפני הדיבורים שלך הסבר לאן הלך הכסף של המימד החמישי
דבר נוסף החוב של המפלגה שלך לכנסת עבור הבחירות – כהלוואה
עומד על 25 מליון ש"ח
ובמידה והמפלגה לא תעבור את אחוז החסימה
החוב אבוד
אז בוא תוותר על 10 מליון שלקחת כהלוואה שבוע שעבר עבור מימון בחירות
כדי שהאזרחים יפסידו מתוך ה25 מליון שח רק 15 מליון ברגע שהמפלגה לא תעבור את אחוז החסימה . וכאן הבן שואל האם בנק פרטי היה נותן על סמך תחזיות אלו הלוואה למפלגה של גנץ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture