Olivier Fitoussi/Flash90

בנט עקץ – נתניהו השיב: "הממשלה מכילה והישראלים אוכלים אותה"

מושב החורף של הכנסת נפתח בישיבת מליאה סוערת • בנט: "רואים תוצאות לעשייתנו" • נתניהו: "במקום להתנפל על חמינאי - בנט תקף את אלרועי" • חברי הכנסת מהאופוזיציה הוצאו מהאולם לאחר שהפריעו לנאום רה"מ

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מושב החורף של הכנסת נפתח היום (שני) בישיבת מליאה סוערת במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג. כבר בפתיחת דבריו נשמעו לעברו קריאות ביניים רבות מחברי הליכוד כאשר רבים מהם נקראו לסדר שלוש פעמים והוצאו מהאולם בהם גלית דיסטל, דוד אמסלם, קטי שטרית, מאי גולן, שלמה קרעי.

"הממשלה הזו הושבעה לפני 113 ימים, ימים מלאי עבודה", אמר רה"מ בנט, "המדינה סבלה משנתיים של חוסר מעש, מהגרעין האיראני ועד לפקקים בכבישים". בשלב זה, אטבריאן כינתה אותו "שקרן" וחבר סיעתה, ח"כ דוד אמסלם, הורחק מאולם המליאה. "בזמן שאנחנו היינו עסוקים בארבע מערכות בחירות ומגיפה אחת. שלושה חודשים וחצי עברו מאז השבעת הממשלה – אנחנו רואים תוצאות. המקומות נותרו פתוחים על אף נבואות הזעם".

בנט התייחס לסוגיית התקציב. "התקציב יעבור בקריאה ראשונה ויעבור בקריאה שנייה ושלישית בקרוב בעזרת השם", אמר רה"מ. "אני רוצה לברך את ידידי שר האוצר ליברמן על ההישג הזה ואת כל חברי הממשלה". בה בעת, ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אמר לרה"מ ש"השתגע" – והורחק. "התחלנו בשעה טובה לטפל בצורה מערכתית באלימות במגזר הערבי. מה שהוזנח במשך שנים, הפך לאקס-טריטוריה של מדינת ישראל".

לדבריו, "אנחנו מטפלים גם באתגר מחירי הדיור שהוביל למצב שצעירים לא יכולים לרכוש דירה. אנחנו נבנה עוד יותר בשנים הבאות. נקדיש תשומת לב לרמת הגולן, כדי להגדיל את ההתיישבות בה. אנחנו סוללים את הדרך לעסקים הקטנים. הגירעון מצטמצם והאבטלה יורדת. אלו העובדות. מדינת ישראל חזקה והכיוון הוא טוב".

על יחסי החוץ של מדינת ישראל, רה"מ הוסיף: "אנחנו מחזקים את מעמדה של ישראל בעולם, דרך וושינגטון, ברלין, קהיר ומרוקו. הקשרים עם הבית הלבן ועם הקונגרס חמים על אף מי שמנסה לאתגר אותם. היחסים עם מצרים וירדן מתחממים לאחר תקופה של בלבול מיותר. מתקנים את מה שצריך ושומרים על מה שטוב, כמו הסכמי אברהם שאנחנו מעמיקים. ראש הממשלה לפיד חזר מבחריין לאחר שהתקבל בכבוד גם במרוקו. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל תגיע בשבוע הבא לביקור חשוב".

בנוגע לאיראן, בנט אמר כי "יש לנו אויבים שלא נחים לרגע, איראן ממשיכה לנסות לפגוע במדינת ישראל ובאזרחיה, גם בפעולה שסוכלה בקפריסין. אנחנו פועלים בזירות רבות סביב השעון. אנחנו פועלים גם להבטחת עליונותו של צה"ל, לא במילים אלא בהשקעה עצומה של משאבים מתקציב המדינה. העליונות הצבאית והחוסן הלאומי תלויים גם בערבות ההדדית בינינו והמחוייבות המוחלטת למי שאנו שולחים לקרב. אנחנו לא שוכחים אותם אף פעם".

רה"מ הפתיע בהתייחסות למבצע של המוסד הנוגע לבדיקת מה עלה בגורלו של רון ארד שהחל לפני כחודש. "אני מבקש לעדכן אתכם – בחודש שעבר יצאו נשות ואנשי המוסד למבצע שתכליתו להשיג מידע חדש על מקום הימצאו של רון ארד", המשיך בנט. "זה כל מה שאפשר להגיד עכשיו. עשינו עוד מאמץ כדי לבדוק מה עלה בגורלו של רון. אני רוצה להודות ללוחמי המוסד בשמי ובשם תמי ארד על המסירות, על המחוייבות, ועל אחוות הלוחמים לאחר כל כך הרבה שנים. אני מבקש להודות גם לצה"ל ולשב"כ על שיתוף הפעולה יוצא מן הכלל במבצע הזה. אנחנו צריך להתגאות בשיתוף הפעולה. פידיון שבויים הוא ערך יהודי מהמקודשים ביותר לעם ישראל".

בנוגע למאבק בקורונה, בנט ציין כי "סגר היא האופציה האחרונה. כל נפטר כואב כי לכל אזרח ישראלי יש כיצד להתגונן. הבאנו מחו"ל את כל סוגי החיסונים, ואני קורא מכל צידי הכנסת – כולם צריכים להירתם לשכנע את כולם להתחסן. זה לא עניין של קואליציה או אופוזיציה, כולם צריכים להירתם". רה"מ עקץ את קודמו בתפקיד בנימין נתניהו: "הפעם אנחנו לא סוגרים את המפקדות. הפעם אנחנו לא משאירים את נתב"ג פרוץ. 100% מהנכנסים לישראל נבדקים, הכל נשאר פעיל".

בנוגע לחברי הממשלה, הוא ציין: "הממשלה יציבה והתקציב יעבור. אנחנו רוצים להישאר ארבע שנים. אף אחד מאיתנו לא נדרש לאפסן את האידיאולוגיה, אך מכולם נדרש לרסן את ההתנהלות. זו לא חוכמה לדבר גבוהה על 'אחדות' אלא להתעמת עם זה. אני גאה ושמח שאנחנו נאלצים להתמודד עם דעות שונות בעם וזה מסתדר. כשתוצאות הממשלה יבואו – גם הרעשים כאן ייפסקו. ישראל בדרך טובה".

אחריו עלה לבימת הכנסת יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, תוך שיו"ר הכנסת מיקי לוי סירב לאפשר לח"כים שהורחקו מאולם המליאה במהלך נאום בנט לשוב אליה. "את מאה הימים הראשונים של הממשלה ניתן לסכם כך – הממשלה מכילה, התקשורת מאכילה – ואזרחי ישראל אוכלים אותה", אמר נתניהו. "פשוט מפקירים אנשים למותם, אך בכדורגל אומרים 'הטבלה לא משקרת'".

לדבריו, "בנט הביא שינוי נורא. הבאנו לכם מדינה עם כמעט אפס מתים ביום. אצלכם נפטרו 1392 איש, עם חיסונים! הבאנו מיליוני חיסונים ודאגנו למלאי חיסונים ארוך-טווח. הזמנו ושילמנו, והם היו ארוזים. הפצרתי בבנט ובהורוביץ להטיס את החיסונים. לא הצענו שתעשו סגר אלא תביאו את החיסונים, שיחסכו את מותם של יותר מאלף איש. פועלים בהססנות, בשאננות משוועת".

על תוכנית הגרעין האיראנית, יו"ר האופוזיציה אמר כי "גם אותה הם מכילים. הסכם הגרעין הופך את איראן בהכשר בינלאומי למדינת סף שתוכל לפתח ארסנל גרעיני שיאפשר פצצות אטום. זה הסכם שמעמיד בסכנה את עתידנו, ולכן לא הסכמתי לקבל את ההסכם ונאבקתי בו בכל פורום ובכל תוקף. מעל כל במה. ולא רק זה, הוריתי על אינספור פעולות סיכול נגד הסכם הגרעין. קבעתי שלא אתאם עם האמריקנים כל פעולה. אלמלא מאמצינו המדיניים והמבצעיים, לאיראן כבר מזמן היה ארסנל גרעיני. בנט ולפיד, כבר בשבוע הראשון של הממשלה, התחייבו שלא לבצע שום פעולה צבאית נגד הגרעין האיראני מבלי לתאם מראש עם ארה"ב".

נתניהו הוסיף: "איך אמר בנט 'אתם השתגעתם?!' עם מדיניות כזו של 'אין הפתעות' – איך תתקפו באיראן? בנט, לפני שבוע נאמת באו"ם. כדי לצאת מידי חובה אמרת כמה מילים שבלוניות. במקום לתקוף את הסכם ממשלת הריפוי תקפה את גורמי הרפואה. במקום להתעמת עם חמינאי – התנפלת על שרון אלרואי. זה נורא לומר, אתם מקבלים את הסכם הגרעין כמילה מוגמרת. מאיראן ועד עזה רואים שהממשלה מכילה. כשמכילים את הטרור – מקבלים את הטרור. אין יוזמה, אין מחץ – יש יח"צ. הממשלה מציגה תפריט של לוקשים. מהדורות החדשות הפכו למדור ליטוף לממשלה. פתאום המילה 'מחדל' נעלמה. בדיקות עובדות בשידור חי נעלמו, יש רק פרגון – 'בנט הציל תוכי'".

ראש האופוזיציה ציין כי "הממשלה מטילה מיסוי על נטפליקס בגלל שככה הרייטינג של ערוצים התעמולה לא יירד. בשעה שהממשלה מכילה והתקשורת מאכילה, אזרחי ישראל יודעים היטב שהם אוכלים אותה". בה בעת, ‏נתניהו אמר לבנט: "מנסור עבאס לא הרשה לך ללכת לאום אל פאחם". יו"ר רע"מ השיב: "אבו יאיר, זה לא נכון", כאשר בנט צחקק. "הבעיה היא לא הירושה שהשארנו לכם", אמר נתניהו לממשלה. "אלא הירושה שתותירו לנו. שמענו כבר על ההבנה של רה"מ החליפי על תופעת האנטישמיות. אני רוצה לצטט את הפנינה האחרונה של לפיד – 'זוהי ממשלה נורמלית. של אנשים נורמלים, שבאו מהמקום הנכון'. איזו התנשאות, איזו רדידות. איפה המקום של לפיד? ברמת אביב, ברעננה? האם מי שלא מהיכן שמגיע יאיר לפיד אינם נכונים? ראש ממשלה עם שישה מנדטים זה נורמלי?".

יו"ר האופוזיציה סיכם כי "גוש הימין ימשיך לפעול להפעיל להפיל את ממשלת השעטנז. לממשלה אין דרך ואין מנהיגות. אנחנו נפיל אתכם ונחזיר את מדינת ישראל מבירא עמיקתא לאיגרא רמא".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי הוא נואם בחסד, במקום להביא את דבריו ככתבם וכלשונם – סרסתם את הנאום

ביבי המלך מתגעגעים אליך רוצים שתחזור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture