By random exposure - Knesset, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=34790793

זה המתווה שנשאר: יום הולדת 73 לכנסת – גרסת האומיקרון

הכל כבר היה מוכן: מטס, תחרות בישול, שחזור היסטורי ועוד. אך בשל העלייה בגל התחלואה הכללית והתפשטות זן האומיקרון הנחה יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי לצמצם באופן משמעותי את האירועים והטקסים הרשמיים ליום הולדתה של הכנסת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היום, ט"ו בשבט, תציין הכנסת את יום הולדתה ה-73 בשנת ה-55 למשכן, במתווה מצומצם של אירועים במשכן הכנסת ובמרחב הווירטואלי, נוכח התגברות גל הקורונה.

אירועי היום יפתחו בסדרת סיורים מקוונים לתלמידי מערכת החינוך ולקהל הרחב, בהדרכת מדריכי מרכז המבקרים, אשר ימשכו ברצף עד לשעות הערב. כמו כן, יתקיים באולפן לשכת העיתונות הממשלתית שבכנסת, פאנל תקשורת בהנחיית חברת הכנסת אבתיסאם מראענה ומספר כתבים פרלמנטריים.

את המשך הבוקר ילוו אירועי "טוב משותף" – סדרת מפגשי שיח מרתקים של צמדי חברי כנסת משני צדי המתרס הפוליטי, בהנחייתו של של הכתב יניר קוזין.

אירוע השיא של הצהריים יפתח בשעה 14:30 בדמות תערוכה ייחודית שכותרתה: "מגוון דעות – כנסת אחת" שהוקמה בשיתוף עם המוזיאונים: מוזיאון רבין, מוזיאון בגין, מוזיאון דוד בן גוריון ומוזיאון ז'בוטינסקי ושבמסגרתה יוצגו לראשונה על קירות "הפרסה", ציטוטים היסטוריים מדברי מיסדי המדינה, שתכליתם יצירת אווירה מאחדת וממלכתית שתלווה את חברי הכנסת בטרם כניסתם לדיוני המליאה.

בשעה 16:00 בדיוק תקיים הכנסת את ישיבת המליאה המסורתית בה יישאו דברים: יו"ר הכנסת, ראש הממשלה, ראש הממשלה החליפי וראש האופוזיציה. נשיא המדינה יצחק הרצוג אשר אמור היה לשאת דברים באירוע חגיגי זה ייעדר השנה נוכח פטירתה של אימו הגברת אורה הרצוג ז"ל. נשיאת בית המשפט העליון, הגברת אסתר חיות, תכבד בנוכחותה את האירוע מיציע המכובדים.

את אירועי היום ינעלו סדרת שולחנות עגולים וירטואליים שיתקיימו בשיתוף הסוכנות היהודית ואשר יפגישו באופן מקוון שורת חברי כנסת עם מנהיגי קהילות יהודיות בתפוצות.

אבל התכנית המקורית הייתה מרשימה בהרבה. הכל כבר היה מוכן: מטס חגיגי של רבעיית מטוסי קרב בשמי הכנסת אליו הוזמנו 5 סמלי השלטון וכן הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר; קירות ענקיים ברחבת הכניסה למשכן שתוכננו להיות מוצבים כמצע עבור אומני רחוב ידועים שיעטרו 'גרפיטי בסימן אחדות'; תזמורת צה"ל שהוזמנה ללוות את משמר הכבוד של הכנסת; אירועי ראווה בהשתתפות כלבי משמר הכנסת; שחזורים היסטוריים של ועדות דרמטיות תוכנו לאכלס את חדרי הועדות ואפילו תחרויות בישול בין חברי כנסת בהנחיית שפים מוכרים נשארו רק על לוח התאומים; אלו הם רק חלק קטן מהאירועים שתוכננו ללוות את חגיגות ט"ו בשבט שיתקיימו השנה בכל זאת בסימן אחדות ותחת הסיסמא "מגוון דעות – כנסת אחת" אך בהקפים אחרים.

בשל העלייה בגל התחלואה הכללית והתפשטות זן האומיקרון הנחה יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי לצמצם באופן משמעותי את האירועים והטקסים הרשמיים. יו"ר הכנסת לוי: "האחריות חייבה נקיטת משנה זהירות ומעבר למתווה מוקטן ומוקפד של האירועים. באותה נשימה בחרנו שלא לוותר לגמרי על ציון יום חגה של הדמוקרטיה הישראלית ולהעביר ככל הניתן מסר של אחדות בין כל חלקי הבית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture