אחרי פסק הדין: הקרב של ש

Yonatan Sindel/Flash90

אחרי פסק הדין: הקרב שדרעי יוכל להיכנס למליאת הכנסת ותשובת היועמ"שית

שבוע אחרי שהתפטר חברי ש"ס דורשו שיו"ר מפלגתם ייכנס לישיבות כ"חלק מצוות הסיעה" אך יו"ר הכנסת לוי סירב בתוקף: "לא אתן יד אם רוצים לעשות בדיחה מהחלטת בית המשפט" • יועמ"שית הכנסת החליטה: "רק אם הסיעה תעסיק אותו בשכר"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

אחרי התפטרות מהכנסת וגזר הדין שניתן היום (שלישי) בבית המשפט השלום אשר קיבל את הסדר הטיעון, יו"ר ש"ס אריה דרעי דרש מיושב ראש הכנסת מיקי לוי להמשיך ולהגיע למליאת הכנסת. אחרי שיו"ר הכנסת הבהיר שלא יאפשר זאת, בסביבתו של דרעי פנו ליועצת המשפטית לכנסת בעניין שהשיבה כי דרעי יוכל להיכנס למליאה רק אם יועסק בשכר על ידי סיעת ש"ס.

לפי הדיווח של מיכאל שמש ב'כאן חדשות', בש"ס רצו שדרעי יהיה חלק מצוות הסיעה, מבלי שיהיה מועסק על ידה. הח"כים מש"ס דרשו לאפשר לדרעי להיכנס כחלק מ"צוות הסיעה". לאחר סירובו של לוי, הם הבטיחו לערער על החלטתו ולפנות ליועצת המשפטית שכאמור השיבה שהדבר יתאפשר רק במקרה שדרעי יקבל שכר מש"ס.

הדרישות של ש"ס והתנגדות לוי הגיע עד לכדי שיחת צעקות בלשכת יו"ר הכנסת מיקי לוי שמסר: "אם רוצים לעשות בדיחה מהחלטת בית המשפט, לא אתן לזה יד". גורם בכנסת תקף את דרעי ואמר לערוץ: "אנחנו מרגישים כמו במשחק שוטרים וגנבים. כל הזמן בש״ס מחפשים פרצות שימוססו בפועל את ההתפטרות של דרעי במסגרת הסדר הטיעון, ויאפשרו לו להיות בפועל ח"כ עם לשכה ועם גישה למליאה – ואנחנו עומדים בפרץ".

בתוך כך, פרקליטו של אריה דרעי, עו"ד נבות תל-צור, הביע סיפוק רב ובירך על פסק הדין ואמר כי בית המשפט לא רק אישר את הסדר הטיעון, אלא ציין שמדובר בעבירות דיווח ברף חומרה נמוך, שנעברו באופן פאסיבי ללא כוונת מרמה וללא זדון.

"בית המשפט עמד על עינוי הדין החריף שנגרם לדרעי עקב הימשכות החקירה, כאשר החשדות החמורים שיוחסו לו בתחילת החקירה, הופרכו ובסופו של דבר, הוא הואשם רק בעבירות דיווח", הוסיף עו"ד נבות תל-צור והדגיש כי "ראוייה במיוחד לציון נטילת האחריות המלאה על ידי דרעי, כמסר מובהק של כיבוד החוק וכתרומה של ממש לחיזוק אמון הציבור בשלטון החוק".

כזכור, בית משפט השלום בירושלים אישר הבוקר את הסדר הטיעון בין יו"ר ש"ס אריה דרעי לפרקליטות, וגזר עליו מאסר על תנאי וקנס על סך 180 אלף שקל. גזר הדין הועבר בשידור חי. מדובר בשידור ישיר ראשון של פסק דין פלילי שייערך בבית משפט השלום. עד כה נערך פיילוט של שידורים ישירים מבית משפט העליון בלבד.

השופט שמואל הרבסט הסביר מדוע קיבל את הסדר הטיעון: "העבירות של הנאשם פסיביות. הוא לא היה אקטיבי בקרימינליות". השופט הוסיף: "לנאשם יש עבר פלילי, והוא נדון אז לשלוש שנות מאסר. זו נקודה שצריך לשקול". מהצד השני הדגיש השופט כי "הפרשייה הזאת התמשכה במשך שבע שנים. כשאדם נחקר תקופה ארוכה מאוד יש תחושה לא נעימה שמלווה אותו בכל יום. הנאשם התפטר מכנסת ישראל. מדובר באדם שעומד בראש מפלגה גדולה ושהוא מגיל צעיר בשליחות ציבורית. זה דבר שצריך לקחת אותו בחשבון".

"אחרי ששקלנו את כל הדברים הללו, אני חושב שאפשר לקבוע שהנאשם נמצא בחלקו התחתון של מתחתם העונש. לכן העונש שהוצג על ידי הצדדים ראוי ומאוזן", והוא אישר כאמור את הסדר הטיעון.

מפרקליטות מיסוי וכלכלה נמסר לאחר הדיון: "גזר הדין שניתן היום, המאשר את ההסדר שנחתם בין הצדדים וקבע שהוא ראוי, מעביר מסר לכל אזרח בדבר חשיבות שמירת החוק והקפדה על דיווח אמת לרשויות המס. זאת, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בנבחר ציבור שמצופה ממנו להוות דוגמא עבור הציבור הנושא אליו את עיניו. גזר הדין מאותת לציבור ולנבחריו כי החוק שוויוני ומחייב את כולם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture