משה יעלון: "אתמודד על ההנהגה בבחירות הקרובות"

שר הביטחון לשעבר אומר היום כי החליט לשוב לחיים הפוליטיים כבר בבחירות הקרובות • "אין איום קיומי על ישראל, ההנהגה צריכה להפסיק להפחיד משואה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
"תחזור למטוס בצלאל": מתקפה חסרת תקדים בבריטניה נגד סמוטריץ'
"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו

בנאום שנשא בכנס הרצליה אמר שר הביטחון לשעבר משה יעלון: "בהודעתי ביום ההתפטרות הבהרתי שאשוב לחיים הציבוריים. על כוונתי להתמודד על ההנהגה בישראל בבחירות הבאות". הוא אמר כי "מן הראוי שההנהגה במדינת ישראל תחדל מלהפחיד את האזרחים, תפסיק להעניק להם תחושה שאנחנו עומדים מול שואה שנייה".

"אם יש משהו המדיר שינה מעיניי וגורם לי להיות חרד לעתידה של ישראל, אלו לא משאיות הנשק שעושות דרכן מלבנון", אמר יעלון, "אם יש משהו המדיר שינה מעיני אלו הם הסדקים הנפערים בחברה הישראלית, הכרסום השיטתי בחיים".

"מדינת ישראל ואזרחי ישראל", אמר, "ראויים להנהגה ממלכתית שתחדל לפעול בציניות ותזגזג חדשות לבקרים. אנו ראויים למנהיגות שאינה נוקטת בשיטות הנלוזות של הפרד ומשול. בלתי נסבל בעני שההנהגה בישראל של 2016 עסוקה בליבוי יצרים, שיסוי, הפחדה והפרדה בין יהודים וערבים, בין ימין ושמאל ובין עדות שונות. כל זה כדי לשרוד בשלטון ולהרוויח עוד חודש או עוד שנה".

"אנו זקוקים למנהיגות ממלכתית שאינה מאפשרת הרמת יד על שופטי ישראל ובית המשפט העליון. אפשר להתווכח ולחלוק על אקטיביזם שיפוטי אך להיאבק בחורמה בכל ניסיון לפגיעה בשלטון החוק. אנו זקוקים למנהיגות שאינה חותרת לשעבד את התקשורת לטובת צרכיה ההישרדותיים".

לדבריו, "אנו נמצאים כיום בצומת היסטורי. צומת שבו על כל אחד לשאול את עצמו מבאיזו מדינה הוא רוצה לחיות ובאיזו מדינה הוא רוצה שילדיו ונכדיו יגדלו. דומה כי בתקופה האחרונה נשברים שיאים של כיעור, ציניות ואופורטוניזם. אסור לנו לוותר, להרים ידיים או לומר לעצמנו שמישהו אחר יטפל בזה. לכן אני מתכוון להציג חלופה להנהגה הנוכחית כי אין לנו ארץ אחרת".

יעלון הוסיף: "אני יכול לומר היום באופן נחרץ כי בעת הזו ובעתיד הנראה לעין אין איום קיומי על מדינת ישראל". הוא אמר בנאומו כי ישראל צריכה לדעת להגן על עצמה בעצמה, "טרם הגענו אל המנוחה והנחלה. במזרח התיכון אין לדעת מה יוליד יום ומי יחליט לנסות ולאתגר אותנו. אירועי השבוע החולף אף מוכיחים שהמלחמה בטרור והג'יהד האיסלאמי היא מלחמה חובקת עולם".

"ישנם כיום ארגונים וקבוצות של הג'יהאד העולמי החמושים לא רק בנשק אלא גם בכסף. מעל כולם בולטים חיזבאללה וחמאס. הארגונים הללו מכנים עצמם ליום פקודה, שואפים להתחמש בנשק איכותי. מלחמה מול אחד הארגונים הללו או מול שניהם במקביל תהיה קשה ותגבה מאיתנו קורבנות בעורף ובחזית. לכן עלינו לדאוג שבכל מלחמה הם יוכו באופן כזה שיגרום להם לחשוב האם שווה להם לתקוף אותנו בעתיד, בדיוק כמו שהם עושים עכשיו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture