ועדת השרים דחתה את ההצעה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת

ההצעה, שביקשה לאפשר לרשויות המקומיות להפעיל תחבורה ציבורית בשבת ע"פ שיקול דעתן, נדחתה ע"י רוב השרים - זאת בשל ההתנגדות של הסיעות החרדיות והדתיות ליוזמה ובשל התחייבות הליכוד בהסכם הקואליציוני "לשמור על הסטטוס-קוו בנושאי דת ומדינה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום את הצעת החוק של ח"כ יעל גרמן לפיה רשויות מקומיות יוכלו להחליט אם ברצונן להפעיל קווי תחבורה ציבורית בשבת.

רוב השרים הצביעו נגד היוזמה – בהתאם לעמדת המפלגות הדתיות והחרדיות ובהתאם להסכם הקואליציוני הקובע מפורשות כי הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה לא יפגע.

ח"כ גרמן הגיבה – כצפוי – באכזבה והבטיחה להעלות את ההצעה להצבעה שוב ושוב.

מוקדם יותר דיווחנו כי יושב ראש ש"ס, אריה דרעי, הודיע כי על רקע הכרסום המתמשך בסטטוס קוו בכל הקשור לנושא התחבורה הציבורית בשבת, במיוחד על רקע הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ללא תשלום ע"י עיריית הרצליה, יכנס מחר פגישה דחופה עם ראשי המפלגות המרכיבות את סיעת יהדות התורה, יעקב ליצמן ומשה גפני, וידון עימם בדרכים בהם ניתן למנוע את הפגיעה והסחף המתמשכים בכל הקשור לפגיעה בציביון השבת בישראל.

השר דרעי קובל על כך כי הרצליה היא עיר עשירה ואיתנה שאינה מקבלת מענקים ממשרד הפנים, והביע חשש כי הפירצה, תתרחב לערים נוספים כמו תל אביב ועוד והתחייב לעשות הכל כדי לעצור את התופעה בין אם בהחלטות ממשלה או אפילו בחקיקה, לדברי דרעי, "נושא השבת הוא נושא שחייבים לטפל בו ברמה הגבוהה ביותר – להביא לממשלה, להביא לחקיקה, להתמודד מול רשויות, לנהל מאבק ציבורי. אסור לעבור על זה לסדר היום, אם זה יצליח בהרצליה ויעבור בשקט, זה יהיה בכל מקום אחר, רשות מקומית שעושה בחינם את ההסעות הללו, אין ספק שהיא פורצת רצה חמורה באופי השבת, בנראות של השבת, בציבוריות של השבת ואנחנו נתנגד. זו אינה בעיה מקומית של הרצליה, אלא בעיה שיכולה להשליך על כל הארץ".

דרעי התייחס בחומרה לעובדה שדווקא בתקופתו של שר התחבורה ישראל כץ נוספו אלפי נסיעות בתחבורה הציבורית בשבת: "יש איזו תחושה לפעמים שלשבת אין אבא, כאילו כביכול זה נושא שנשאר בצד ולנושאים אחרים מקדישים יותר, אין ספק שהשבת היא הראי של מדינת ישראל ושלנו כיהודים, לצערי הרב, לאט-לאט אנחנו מאבדים אותה, בציבור הדתי ובשכונות החרדיות השבת נראית, אבל בכלל הציבור אי-אפשר להסכים לכזה דבר. היום זה מתחיל באוטובוסים, מחר בחנויות ואחר כך במסחר. אחר כך יהיה לנו ניסיון אדיר שאפילו יהודים מסורתיים שהם שומרי שבת לא יוכלו לעמוד בניסיון הזה ויהיו חייבים לפתוח חנויות".

דרעי התייחס גם לתופעת חילולי השבת ברכבת ישראל בתקופת כהונתו כשר הכלכלה וציין כי "כשר כלכלה, הספקתי לנסות למנוע את העבודות בשבת ברכבת, עתרו נגדי לבג"ץ, בינתיים עברתי למשרד הפנים, זה לא פשוט, יש כאן לחץ גדול לפרוץ עוד קצת ועוד קצת, מדברים על כביכול כפייה דתית, אבל בפועל זה בדיוק להיפך, הם אלו שפורצים כל הזמן בסטטוס קוו עוד ועוד, נושא השבת מורכב ומסובך מאוד, מול הרשויות המקומיות, מול משרדי הממשלה, מול הקניונים וכל הדברים הללו, אני חושב שהשבת מספיק חשובה שחייבים נהיה לנהל מאבק אמיתי בשבילה, ביחד עם הרבנים וביחד עם הציבור".

יו"ר ש"ס גם קשר בין המצב הביטחוני לשמירת השבת ואמר: "ארץ ישראל היא ארץ מיוחדת, אם שומרים על התורה יהיה שלום, וחרב לא תעבור בארצכם, זו החובה שלנו כיהודים תורניים שבארץ ישראל תישמר התורה, שתהיה יותר תורה וקדושה".

דרעי אמר את הדברים במסגרת ראיון שהעניק לעיתונאי בני רבינוביץ' ב"קול חי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture