בריטניה: מועצת העיר לסטר מחרימה תוצרת ישראלית

מועצת העיר הבריטית הצביעה על החרמת כל המוצרים הישראליים, זאת בניגוד למדיניות מפלגת הלייבור • חבר ההנהלה הלאומית של מפלגת הלייבור: "אני מאוכזב לראות רשות מקומית מתערבת בנושא שנוי במחלוקת בצורה שאינה מסייעת לפתור את הסכסוך המורכב" • חשש כי העיר הנמצאת בראש רשימת ריכוזי המוסלמים בבריטניה עשויה לגרור אחריה רשויות נוספות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מועצת העיר לסטר, הנשלטת על ידי מפלגת האופוזיציה העיקרית של בריטניה, הלייבור (שמחזיקה 51 מושבים מתוך 55 המושבים במועצה), הנהיגה חרם על כלל המוצרים הישראליים, למרות שמנהיג מפלגת הלייבור, אד מיליבנד, אמר כי הוא ומפלגתו יתנגדו לכל חרם.

לסטר היא העיר ה- 10 בגודלה בבריטניה והיא ממוקמת במרכז אנגליה ובעלת אוכלוסייה של 330,000, מהם כ- 93,000 מהגרים מדור ראשון או שני מהודו, פקיסטן ובנגלדש. כ- 61,000 איש, 19% מאוכלוסיית העיר, הם מוסלמים, עובדה ההופכת את העיר לריכוז המוסלמים ה-11 בגודלו בבריטניה.

קרא עוד:

[postim]

הקהילה היהודית המידלדלת בעיר מנתה – במפקד האוכלוסין האחרון שנערך בשנת 2012- רק 295 איש, המייצגים 0.1% מכלל האוכלוסייה.

ההחלטה הקוראת לחרם על מוצרים ישראליים הוצעה על ידי חבר המועצה מוחמד דאוד ועברה במועצת העיר ב -13 בנובמבר. במבוא להחלטה נכתב כי לסטר "ידועה בסובלנות, גיוון, אחדות ובעמדתה האיתנה נגד כל צורה של אפליה", דבר "המאפשר לקהילות שונות לחיות יחדיו." דאוד הוסיף, מתוך הצדקה להחלטה, שהיה חשוב ש"כאשר יש דיכוי ועוולות, מועצת העיר לסטר נוקטת עמדה כדי לתמוך בקהילות החוות אי-שוויון כזה, וכאן מקרה זה הוא המצוקה של העם הפלסטיני. "

המועצה הסכימה להכיר "בזכותה של מדינת ישראל להתקיים בשלום וחופשי מפלישה", אך המשיכה לגנות את ממשלת ישראל "על הכיבוש הבלתי חוקי המתמשך שלה במזרח ירושלים והגדה המערבית של פלסטין; על המצור המתמשך על עזה; ועל הניכוס בלתי חוקי של קרקעות בגדה המערבית ובניית התנחלויות". חברי המועצה, שהביעו צער על שממשלת ישראל "ממשיכה להתעלם ולהפר את החוק הבינלאומי, החלטות האו"ם ואמנת ג'נבה, וממשיכה עם כיבוש השטחים הפלסטיניים", החליטו "ככל ששיקולים משפטיים מאפשרים, להחרים כל תוצרת שמקורה בהתנחלויות ישראליות הבלתי חוקיות בגדה המערבית עד שישראל תציית לחוק הבינלאומי ותיסוג מהשטחים הפלסטיניים הכבושים. "

כל זה עבר לנוכח ההצהרה החוזרת ונשנית לעתים קרובות, אך לעתים רחוקות מתפרסמת, של מיליבנד, שעל פי דובר המפלגה "הבהיר כי מפלגת הלייבור אינה תומכת בחרמות, הם לא התשובה והם לא יתקדמו את נושא השלום או יעזרו למשא ומתן ודיאלוג ".

הג'רוזלם פוסט שפרסם את הפרשה, מדווח בנוסף, כי החלטה בעלת נוסח דומה תעמוד להצבעה של מועצה עירונית נוספת, של העיר דאדלי ליד בירמינגהם, ושבעידוד ההצבעה הלא מחייבת של הפרלמנט שנערכה לאחרונה וקיבלה בחיוב הכרה במדינה הפלסטינית, יתכן שמועצות מקומיות אחרות ינהגו בעקבותיהם.

לוק אקרהארסט, מנהל "We believe in Israel", ארגון התמיכה בישראל הגדול בבריטניה, חבר מועצה לשעבר מטעם מפלגת הלייבור וחבר ההנהלה הלאומית של מפלגת הלייבור, סיפר לעיתון כי הוא מופתע ומאוכזב לראות רשות מקומית מבצעת "התערבות שנויה במחלוקת שאינה מסייעת בסכסוך בינלאומי מורכב. "

הוא הוסיף כי הוא קיווה שמועצת העיר לסטר תכבד את לכידות הקהילה המקומית ותבין שמחוות מסוגה של ההחלטה הזו "מפלגות". אם זאת, מתוך ניסיונו בשלטון מקומי, אקרהארסט הדגיש את החוקים לגבי רכש של סחורות ושירותים, שפירושן "שמועצות לא יכולות להפלות באופן חוקי נגד חברות עם קשרים ישראליים."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture