טראמפ הציג תוכנית כלכלית ותקף: קלינטון מענישה עובדים

המועמד הרפובליקני לנשיאות פרש את משנתו הכלכלית מתוך רצון לעצור את הסחף בסקרים לכיוונה של המתמודדת הדמוקרטית • "מצאנו כסף לקלוט פליטים - על חשבון משלם המסים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ חשף הערב את עיקרי המדיניות הכלכלית שלו במהלך אירוע בעיר דטרויט, מישיגן הנחשבת לאחת הערים שנפגעו בצורה המשמעותית ביותר בעקבות קריסת תעשיית הרכב בארצות הברית.

נאומו נקטע מספר פעמים בשל קריאות ביניים של מתנגדיו. בדבריו תקף את יריבו הדמוקרטית – המובילה נכון לעכשיו בסקרים – ואמר כי "המכנה המשותף של כל הרעיונות של קלינטון הוא שהיא מענישה אותך על עבודה ועשיית עסקים בארצות הברית". לדבריו, "כל פעולה שלה מכוונת לעסקים עם מדינות אחרות. הרטוריקה שלה נועדת לפלג אותנו ולהפריד בינינו. אנחנו רוצים לחזור למדיניות ששמה את העם האמריקני בראש סדר העדיפויות".

לדברי טראמפ, "בעיר דטרויט הסיפור שלנו מתחיל. היא הייתה פעם מושא הקנאה של העולם. היא עזרה להביא את ארצות הברית לקדמת הכלכלה העולמית. אולם עבור רבים בעיר הזאת, 'החלום האמריקני' מזמן נגוז". הוא טען כי האזרחים הוזנחו, "אבל מצאנו כסף ליישב מחדש פליטים, על חשבון משלם המסים".

"שיעור האבטלה בדטרויט הוא כפליים מהממוצע הארצי", הוסיף. "דטרויט היא בראש הרשימה של המקומות הכי מסוכנים מבחינת פשע. העיר היא דוגמה חיה ונושמת למדיניות הכלכלית הכושלת של יריבתי. היא תומכת במיסים גבוהים וברגולציה קיצונית". הוא הוסיף: "היא מועמדת של העבר. אנחנו עושים את הקמפיין של העתיד. אם לא נשנה מדיניות, לא נראה שינוי בתוצאות".

לטענת טראמפ, "לאופוזיציה שלנו נגמרו הרעיונות. כל מה שיש לקלינטון להציע זה עוד מאותו הדבר – עוד מסים, עוד הגבלות". הוא הוסיף כי עבור "כוח זר שמחפש להחליש את אמריקה – אין לך טוב יותר מהמדיניות הכלכלית של קלינטון. שום דבר לא ישמח את יריבותינו הזרות יותר ממסים שיפסיקו את העבודות שלנו. כל מדיניות שלה מטה את לוח המשחק לטובת מדינות אחרות, על חשבוננו".

"מסים הם אחד ההבדלים במרוץ הזה", קרא טראמפ. "המיסים שיש היום על עסקים יכולים להגיע ל-40%. במילים אחרות, אנחנו מענישים חברות שעושות כאן עסקים. אנחנו נוריד את מס התאגידים ל-15%. לפי התכנית של קלינטון הם יצטרכו לשלם עד פי שלושה מס מאשר לפי התכנית שלי".

הוא הוסיף כי "אף אחד לא ירוויח יותר מההצעות האלה מאשר בעלי הכנסה בינונית ונמוכה. אנחנו נפחית גם את עלות גידול הילדים, נפטור ממס מעונות יום, נבטל את המס שיש על ירושה של נכסים. אמריקנים משלמים מס כל חייהם, הם לא צריכים גם לשלם מס לאחר המוות. זה פשוט שגוי".

לדבריו, "אנחנו בתחרות, ואני רוצה שאמריקה תנצח. אחת הרפורמות החשובות היא רפורמה במסחר. כפי שברני סנדרס אמר, להילרי קלינטון יש בעיה בשיקול הדעת. הילרי קלינטון תמכה בהסכם הסחר NAFTA, היא תמכה בכניסה של סין לארגון הסחר העולמי, והיא תמכה באמנת הסחר הטרנס-פסיפית. לכן הודעתי שניסוג מהאמנה הזו. קלינטון לעולם לא תיסוג מה-TPP". הוא הבהיר: "האינטרס היחיד שלי הוא העם האמריקני".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture