מתקפת הטרור בספרד: "המחבלים תכננו לבצע פיגוע עם מכלי גז"

להערכת הרשויות המקומיות, יש קשר בין אירועי הטרור שאירעו תוך שעות ספורות בברצלונה ובעיירה קמברילס. החשוד המרכזי: מוסא אוכאביר בן ה-17, שטרם נעצר. אחיו סיפר למשטרה: "הוא גנב את תעודת הזהות שלי" • דאעש לקח אחריות לפיגוע הרצחני

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

העולם המערבי תחת מתקפת טרור של האיסלאם הקיצוני. הממשל בקטלוניה סבור כי שתי מתקפות הטרור שאירעו בטווח של שעות ספורות בספרד, בברצלונה ובעיירת החוף קמברליס, קשורות זו לזו. "יש קשר בין הפיגועים", אמר שר הפנים הקטלוני, חואקין פורן, שהוסיף כי עדיין מתנהל מצוד אחר הנהג אשר נהג ברכב שדרס ורצח 13 בני אדם בשדרות לה רמבלה, ופצע 100 נוספים. כמו כן, במשטרה המקומית קושרים בין שני האירועים לפיצוץ שאירע ביום חמישי לפנות בוקר בדירה בעיירה אלקנאר, הממוקמת כ-200 ק"מ מברצלונה, שבה נהרג אדם אחד.

סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה מקור משפטי בספרד שטען כי הרשויות שחוקרות את מתקפת הטרור בברצלונה מאמינות כי תא של שמונה אנשים היה מעורב בפיגועים. עוד נטען כי מבצעי הפיגועים תכננו מתקפה באמצעות מכלי גז בישול (בוטאן). "העדיפות כרגע היא לאתר את זהותם של האנשים, להוכיח ולהראות את היחסים בין כל החשודים – אלה ששכרו את הרכב המסחרי ואלה שהצליחו להימלט".

מצבם של 15 פצועים מברצלונה עדיין מוגדר קשה מאוד. הרשויות בספרד מסרו כי בפיגוע נפצעו אזרחים מ-24 מדינות שונות. בין ההרוגים ישנם שלושה אזרחים גרמנים ואזרח בלגי. כמו כן, הבוקר הודיע משרד החוץ הצרפתי כי 26 מהפצועים הם אזרחי המדינה ו-11 מהם נתונים במצב קשה.

"מדובר במתקפה ג'יהאדיסטית וכל ספרד מזדהה עם הקורבנות ומשפחותיהם. הטרוריסטים לעולם לא ינצחו את עמנו המאוחד, שבחר בחופש ולא בברבריות", אמר ראש ממשלת ספרד מריאנו רחוי לאחר המתקפה. גורם בכיר במשטרת ברצלונה הוסיף כי "מדובר בוודאות במתקפת טרור שנועדה להרוג כמה שיותר אנשים".

דאעש לקח אחריות לפיגוע הרצחני בברצלונה. בשעות שלאחר הפיגוע הפיץ ארגון הטרור הסוני תעמולה שנועדה לעודד את אנשיו לבצע פיגועים נוספים. באחד האיורים שהופץ ברשתות החברתיות נכתב: "לדרוס אותם ללא רחמים".


(בוידאו: חילופי האש בין המחבלים לשוטרים בקמברילס)

בקמברילס, המרוחקת כ-120 ק"מ מברצלונה, נורו הלילה למוות חמישה מחבלים שדרסו עוברים ושבים בטיילת המקומית. שבעה בני אדם, בהם שוטר, נפצעו. מצבו של אחד מהם מוגדר קשה מאוד. "המחבלים נהגו ברכב אאודי A3 ודרסו מספר אנשים לפני שנתקלו בכוחות המשטרה, ואז החלו היריות", אמר גורם ברשות המקומית בקמברליס. מהמשטרה נמסר כי המחבלים לבשו חגורות נפץ, אך בהמשך הבהירו הרשויות כי הן היו מזויפות.

לאחר הפיגוע בברצלונה עצרה המשטרה שני בני אדם במקומות שונים במדינה בחשד למעורבות בפיגוע, בהם חשוד יליד מרוקו בן 28, דריס אוכאביר, שעל שמו נשכר הרכב הדורס – ותמונתו הופצה מוקדם יותר כדי להביא למעצרו. העצור השני הוא אזרח ספרד שנולד בעיר הספרדית מלייה שבצפון יבשת אפריקה. במקביל עצרה הבוקר המשטרה הקטלונית אדם נוסף בעיירה ריפול בחשד למעורבות בפיגועים בברצלונה ובקמברליס.

יחד עם זאת, מקורות במשטרה הקטלונית טענו כי דריס הסגיר את עצמו לתחנת המשטרה בעיירה ריפול, ושם טען כי אחיו, מוסא בן ה-17, המתגורר בברצלונה, גנב את תעודת הזהות שלו – שנמצאה ברכב הדורס מאוחר יותר. האח הצעיר טרם אותר על ידי המשטרה. בעיתון "אל מונדו" נטען כי המשטרה מתמקדת בחיפושים אחר האח הצעיר מוסא, שנמלט מזירת הפיגוע בריצה כשהוא חובש כובע.

בוידאו: הפאניקה והמנוסה מיד לאחר הפיגוע

בעיתון המקומי "אל-פריודיקו דה קטלוניה", דווח אתמול כי כבר לפני חודשיים התריע ה-CIA בפני משטרת קטלוניה על כוונה להוציא לפועל פיגוע בשדרות הרמבלס בברצלונה. גורם משפטי המעורה בחקירה עדכן כי בתא הטרור שביצע את הפיגועים היו שמונה מחבלים, שתכננו מתקפה באמצעות מכלי גז.

זהו אירוע שלישי בתוך יממה בחבל קטלוניה. בלילה שבין רביעי לחמישי אירע פיצוץ בבית בעיירה אלקנר, שבו נהרג אדם. מחקירה ראשונית של משטרת ספרד, עולה כי הפיצוץ הוא ככל הנראה תוצאה של הכנת חומרי נפץ לטובת ביצוע פיגוע שהשתבשה. גורם משטרתי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי דרי הבית באלקנר הכינו בו מטעני חבלה. 12 שעות מאוחר יותר, אירע פיגוע הדריסה בשדרות הראמבלס, שבו נהרגו 13 בני אדם ונפצעו כמאה. סמוך לשעה 1:00 בלילה, ארע פיגוע הדריסה בקמבריס. על פי המשטרה, כל האירועים קשורים אלו באלו.

כאמור, ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אמש אחריות על הפיגוע, שבו נהרגו 13 איש ונפצעו עוד מאה. לפי הארגון הקיצוני, מדובר בנקמה בקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית, שלה מסייעת ספרד. לפי הודעת הארגון, שפורסמה בסוכנות הידיעות שלו אעמאק, "זאת תגובה לקריאות לפגוע במדינות הקואליציה הבינלאומית". בדאעש מעודדים את תומכיהם לבצע פיגועים במדינות אירופה, ובגיליונות של מגזין הארגון מוזכרים כלי רכב ככלי נשק יעיל, "אף יותר מחיילים".

לאחר שלקח אחריות על מתקפת הטרור הרצחנית אמש בברצלונה, דאעש ממשיך לפרסם תעמולה שבה הוא קורא לנאמניו להמשיך ולבצע פיגועים בערים מרכזיות באירופה. באיור שהפיץ דאעש ברשתות החברתיות נראה צמיג נוטף דם ומתחתיו הכיתוב: "לדרוס אותם ללא רחמים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לחדר המצב של משרד החוץ ו-5 ישראלים מוגדרים מנותקי קשר. "ישראל מגנה בתוקף את פיגוע הטרור בברצלונה", אמר. "בשם אזרחי ישראל אני שולח תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. הטרור מכה בכל מקום, ועל העולם התרבותי להילחם בו יחד כדי להביס אותו".

בוידאו: נתניהו בחדר המצב של משרד החוץ

העובדה שהפיגוע התרחש בסמוך למסעדת 'מכבי' הכשרה, עוררה גל שמועות שדיברו על כך שהוא כוון נגד יהודים. רבי מאיר בר חן, רבה הראשי של ברצלונה, מסר כי ככל הנראה לא מדובר בפיגוע שכוון נגד יהודים וכי מפקד משטרת ברצלונה אמר לו שאם יתברר שיש נפגעים יהודים הוא יודיע לו מיידית.

"הטרור הוא טרור נגד כל אדם שנברא בצלם. ליבנו עם הנפגעים ואנו מאחלים להם רפואה שלמה ומהירה", אמר הרב והוסיף כי "הקהילה היהודית סומכת על שירותי הביטחון הספרדים שעושים הכל כדי לאבטח את מוסדות הקהילה". צפו

ראש הסגל בבית הלבן ריינס פריבוס אמר כי הנשיא דונלד טראמפ מעודכן בפרטי המתקפה ושר החוץ רקס טילרסון אמר כי וושינגטון מציעה את עזרתה למדריד. "ארצות הברית מגנה את מתקפת הטרור בברצלונה, ספרד, ואנחנו נעשה כל שאנחנו יכולים כדי לעזור", כתב טראמפ בטוויטר. מנהיגים נוספים ברחבי העולם גינו את הפיגוע, בהם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, נשיא צרפת עמנואל מקרון ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני מציע לספרד לחלק את ספרד ל 2 חלק לספרדים, והחלק השני לערבים. וכן את ברצלונה.
ואם הם רוצים "תיווך" יהיה עוד כמה "טראמפים" ו"אבו מאזנים" שיסכימו לתווך…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture