טראמפ: "איראן נסתה להשתלט על המזרח התיכון, זה לא יקרה"

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב הזהיר את מדינות אירופה מעשיית עסקים עם איראן: "חברות אירופאיות שיסחרו עם איראן עשויות להיענש". מזכיר המדינה האמריקני: "אני מקווה שנוכל לגבש הסכם שמגן על העולם מהתנהגותה הרעה של איראן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס להסכם הגרעין ממנו פרש בשבוע וצייץ הערב בחשבון הטוויטר שלו כי "תזכרו את ההתנהגות הרעה של איראן עם ההסכם. הם ניסו להשתלט על המזרח התיכון בכל אמצעי אפשרי. עכשיו, זה לא יקרה", כתב טראמפ.

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון בולטון, הזהיר היום (ראשון) כי וושינגטון עשויה להטיל סנקציות על חברות אירופיות שסוחרות עם איראן, אחרי שההחלטה של הנשיא דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין עוררה התנגדות רבה באירופה. במקביל, יתר המדינות החתומות על ההסכם מבצרות את נחישותן לשמור על העסקה שנחתמה ב-2015.

מדינות וחברות אירופיות עלולות לעמוד בפני סנקציות אמריקאיות אם ימשיכו לעשות עסקים עם איראן, כך אמר היום היועץ לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ, ג'ון בולטון. לדבריו, חלק מהכשל בהסכם הגרעין נגדו יצא הנשיא טראמפ, זה שהוא משך את אירופה וארצות הברית לנהל עם איראן יחסים כלכליים שימנעו מהן להאשים את טהרן בהפרת ההסכם. "למה עסק כלשהו, בעלי מניות בחברה כלשהי, ירצו לעשות עסקים עם המממנת העיקרית של הטרור הבינלאומי?", תהה היועץ בראיון לרשת ABC.

בולטון אמר עוד, כי ההשלכות של סנקציות אמריקאיות הולכות הרבה מעבר לסחורות שמונעות על ידי חברות אמריקאיות. "בגלל שבמדינות וחברות רבות משתמשים בטכנולוגיה אמריקאית תחת רישיון, ההשפעה של הסנקציות תהיה הרבה יותר רחבה", הוא הוסיף.

בולטון התייחס גם לאפשרות שארצות הברית תנסה לשנות את המשטר ברפובליקה האסלאמית, ואמר כי "זו לא מדיניות הממשל". בראיון ל-CNN, הוא ציין כי המצב הכלכלי באיראן רעוע, ולכן ההשפעה של הסנקציות "יכולה להיות דרמטית".

ג'ון בולטון

מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, אמר בפוקס ניוז שהפרישה מההסכם לא מכוונת נגד האירופים, אבל לא פסל שארצות הברית תטיל סנקציות על ישויות שממשיכות לעשות עסקים עם איראן. "אני מקווה שבתקופה הקרובה נגיע להסכם שבאמת עובד ומגן על העולם מפני ההתנהגות הרעה של איראן", אמר פומפאו.

בנאום הפרישה מהסכם הגרעין אמר הנשיא טראמפ כי ”כל מדינה שתעזור לאיראן להשיג נשק גרעיני, תהיה גם נתונה לסנקציות חריפות מצד ארצות הברית“.

עד כה, הבהירו יתר המדינות החתומות – בריטניה, צרפת, גרמניה, סין, רוסיה ואיראן – כי הן נשארות בהסכם, שנועד להגביל את תכנית הגרעין של טהראן בתמורה להקלת הסנקציות. ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי שוחחה היום עם נשיא איראן חסן רוחאני על ההסכם ועל סוגיות נוספות, נמסר מלשכתה של מיי, וגרמניה אמרה כי היא תשקיע מאמצים בחודשים הקרובים, עד לחידוש הסנקציות באוגוסט, כדי לשכנע את ארצות הברית לשנות את דעתה.

פרישתה של ארצות הברית ממהסכם עם איראן גרמה לזעם בקרב בעלות בריתה של ארצות הברית באירופה. בנוסף לכך, המהלך ערער את הביטחון באספקת הנפט העולמית והעלה חשש מפני התלקחות סכסוך חדש במזרח התיכון. מאז ההחלטה, ישראל ואיראן התכתשו ביניהן בסדרת תקריות בגבול עם סוריה ובתוכה.

הלילה נמסר מארמון האליזה כי הנשיא עמנואל מקרון שוחח עם טראמפ והביע בפניו את החשש שלו מפני המצב באזור.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש כאן משהוא, ישראל קיבלה ביטחון עצמי מופרז והיא מרגישה סוג של מעצמה שפתאום כולם מוקירים ומעריכים, הרי הכל כ"כ לא צפוי והכל יכול להתהפך, בא נקווה שאנחנו בסוג של התרוממות שימשיך ויעלה וגם בפן הרוחני, גם עכשיו יש פה סוג של רוחניות כשאיראן אויביה של ישראל הקוראת להשמדתה גברים נשים וטף, נמצאת בפינה חבוטה ומסכנה, וזהו רק בזכות המלך שבמרומים שהוא זה שגלגל את המצב שישראל תוכל מעל דרך הטבע לגנוב חצי טון מסמכים משם והוא זה שסובב את האיראנים לזרוק כמה קפצונים ולא יותר מזה ובזמן הכי לא מתאים, ובינתיים בתגובה הם כמעט חוסלו שם כולם, והוא זה שסובב את העולם והכתיר כנשיא ארה"ב את טראמף שכ"כ לא היה צפוי שיזכה, ועל ידו ישראל מתרוממת לה, מה שקורה כאן זה סוג של והשיב לו גמולו על ראשו ואותו ואת בניו תלו על העץ, ממש נס טאטע נס, צריך להיות עיוור לא לראות את הניסים הגלויים שמתרוצצים לנו מתחת לשטיח, שה' יעזור ויעלה בידינו אם לא בזכותנו אז בזכות אבותינו להחזיק במצב הזה עוד זמן רב ונעלה מעלה מעלה עד ביאת גואל בקרוב ממש

אני לא מבין למה לא מביאים באתר את החדשות המסעירות:
"אירן מאיימת על האירופאים לחשוף שחיתויות שביצעו בדרך להסכם הגרעין עם יפרשו מההסכם"
קרי ואובמה עוד ישבו בכלא האמריקאי באחריות!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture