שִׁירַיִם מסיים שבוע: האדמורי״ם שהפגינו אחדות והשפעת בארצות הברית

כמידי שבוע יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאחורי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: המתקפה הבזויה נגד הרב הראשי והאדמו״ר שכבש את החסידים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

את השבוע המורכב והקשה פותח ׳שיריים׳ בבשורות מעודדות על מצבו הבריאותי של כ״ק האדמו״ר מבאבוב שהולך ומשתפר זאת לאחר שהוא ועוד עשרות חסידים נדבקו בזן האומיקרון של נגיף הקורונה במהלך שמחת הנישואין הגדולה בחצר הקודש שנערכה בשבוע שעבר בבית המדרש הגדול של החסידות בבורו פארק שבארצות הברית. ׳שיריים׳ אף יודע לומר כי חצי מניו יורק החרדית סובלים משפעת חורף קשה הכוללת חום, שיעול וחולשה כללית. אז אם עד היום חשבנו שזה איזה נגיף מוזר שמתפשט בעולם הישיבות אזי מהיום ניתן לקבוע בוודאות שמדובר בשפעת חורף רצינית שמדביקה את כולם בזה אחר זה. אבל אל תדאגו, עשרה ימים וזה מאחוריכם. רק בריאות.

ומכאן להמשך הנייעס שעשו את השבוע החולף. ׳שיריים׳ שמתגורר במודיעין עילית כיתת השבוע את רגליו עד קריית גת הרחוקה וזאת בכדי לחזות במחזה אחדות יוצא דופן שכמותו כמעט ולא נראה בחצרות הקודש. היה זה בשמחת הברית לבנו הרך הנימול של כ״ק האדמו״ר ממיאלען. בברית השתתפו אחיו בראשות אחיו הגדול הרבי מקרעטשניף קרית גת ומי שכובד בסנדקאות היה הדוד הצדיק מרחובות כ״ק האדמו״ר מקרעטשניף שליט״א. ׳שיריים׳ נהנה לראות כיצד בשמחת הברית יושבים ארבעת האחים האדמורי״ם זה לצד זה באחדות שכמעט ולא רואים כיום. מזל טוב חסידים.

׳שיריים׳ זעם השבוע עד עמקי נשמתו שעה שהוא שמע את הרוסי ממולדובא איווט ליברמן מתבטא בחוצפה ועזות מצח כנגד הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו שמעמיד את הרבנות כולה בקרן אורה. ׳שיריים׳ זעם מאוד והחליט שלא לשתוק על ביזוי כבוד התורה שנרמס בצורה חסרת תקדים על ידי ממשלת הכיפות המחוררות. כך או כך, הרב הראשי זכה לביקור מיוחד במעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט״א אשר חיזקו אל מול המתקפות הנוראיות של אנשי ממשלת השמד.

הזעם גבר שבעתיים שעה שהממשלה הציונית וברוח המפקד גרמה למשטרה להוציא צו מחוצף האוסר את קיום הילולת הענק לזכרו של סידנא באבא סאלי זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל אמן. ׳שיריים׳ שדיווח על מכתבו החריף של בנו האדמו״ר רבי ברוך אבוחצירא שליט״א ידע כבר אז כי לבסוף ההילולא תאושר כי אסור להתחיל עם הבאבא סאלי. מה שבטוח שמאות אלפים יגיעו במהלך השבוע הקרוב לציון קודשו בנתיבות, יקרעו שערי שמים, ידליקו נרות ויזכו לשפע עצום של ישועות לא לפני שילגמו כוסות עראק שלמים לזכרו של מאור ענינו הקדוש.

׳שיריים׳ שלא פיספס השבוע את שמחות השבע ברכות לבנו של הרבי מספינקא קיבל היישר למכשירו עשרות תיעודים מרגשים מהשמחה הגדולה. התיעוד שכבש את ליבו היה הריקוד המיוחד של הסב הרבי מקרעטשניף עם החתן כשמאחורה עומד הרבי מספינקא ושם את ידיו על כתפי בנו החתן. יתן השם ויהיה בניין עדי עד לתפארת החסידות הכבודה.




האדמו״ר מספינקא ירושלים שהמריא במהלך השבוע האחרון לארצות הברית האדומה נכנס לביקור מיוחד במעונו של הרבי מסקאליע אשר זוכה לביקורים רבים של אדמו״רים במעונו במהלך החודשים האחרונים וכפי שכבר נחשף ב׳שירים׳ בשעתו. האדמורי״ם שוחחו זמן ממושך בהיסטוריה חסידית ובמצב הקורונה בעולם.

אחד מיתומי אסון הר מירון נכנס השבוע למעונו של רשכבה״ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט״א אשר העניק לו בחביבות סוכריה על מקל. ׳שיריים׳ הבחין במשהו חריג כאשר מרן שר התורה לא הסתפק בסוכרייה אחת והוא העניק חו עוד ועוד לו ולאחיו שהתייתמו מאביהם הצדיק באסון הנורא שהתרחש בל״ג בעומר האחרון במעלה הר מירון סמוך ונראה לציון התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע״א.

האדמו״ר מזוויעהל שהגיע במהלך השבוע האחרון לעיר צפת נכנס לביקור מיוחד במעונו של המשפיע רבי מנדל מאסקאוויטש – ניצול מירון בעצמו וזאת בכדי לעקוב מקרוב אחר תנופת בניית המקווה טהרה שהולך ונבנה בבנייני מוסדות ״אזמרה״ בצפת העומד בראשותו של המשפיע שחוצה מגזרים ועדות. ׳שיריים׳ רק מקווה שהמקווה יהיה מוכן בהקדם בכדי שהוא יוכל להגיע למקום ולערוך גם הוא סיור מיוחד.

רגע לפני סיום ׳שיריים׳ חייב להתנצל על המדור המקוצר אך בעקבות שיבושי קליטה קשים תיעודים רבים שהגיעו לידיו במהלך השבוע האחרון נעלמו כלא היו במהלך היממה האחרונה. כך או כך, הוא מאחל לכל בית ישראל בכל מקומות מושבותיהם אפרילכען שבת ושנדע אך ורק בשורות טובות ישועות ונחמות במהרה בימינו אמן.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture