שִׁירַיִם מסכם את אירועי השבוע: חתונת צאצאי האדמורי"ם וההילולא בנתיבות

כמידי שבוע יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאחורי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: הקורונה שהגיעה לגבעת הישיבה בבני ברק והרבי שנצפה בשדה התעופה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

המדור השבועי שמופיע כאן מידי יום חמישי בחמישי גורר הדים נרחבים מהעולם כולו. ׳שיריים׳ שביקר במהלך השבוע האחרון במספר מקומות ברחבי העולם שמע כל העת עד כמה אנשים נהנים לקרוא את המדור הנחשק במגזר החרדי תוך כדי אכילת הצ'ולנט שי חיל שישי, בבחינת טעמיה חיים זכו. כך או כך, השבוע האחרון עבר על ׳שיריים׳ עם חסדים גדולים שהרעיף עליו השם יתברך.

ליבו של ׳שיריים׳ החסיר פעימה השבוע כאשר הוא שמע על כך שראש ישיבת סלבודקה מרן הגאון רבי דוב לנדו שליט״א ורעייתו הרבנית נדבקו בנגיף הקורונה. הוא אף ידע לחשוף כי ראש הישיבה ורעייתו ערכו את הבדיקה בעקבות שיעול מתמשך. ׳שיריים׳ מצטרף לתפילות של המוני בית ישראל ומעתיר לרפואתם השלימה כאשר בעקבות כך שהם התחסנו מצבם אכן טוב מלבד חולשה מינימלית.

רגע לפני שהוא חשף לציבור את דבר הידבקותו של ראש הישיבה הוא קיבל לידיו תיעוד מיוחד של ראש הישיבה כשהוא שקוע על תלמודו בסלון ביתו כאשר הוא מצליח ללמוד בשקט ללא הפרעות זאת בזכות הבידוד שנכפה עליו באמצע יום בהיר.

חתונת האדמורי״ם שעשתה את השבוע האחרון הייתה שמחת החתונה בקרב צאצאי בית קרעטשניף, אונגוואר וקוסוב. ׳שיריים׳ שנבצר ממנו להשתתף בשמחה הגדולה שנערכה בבני ברק ראה כיצד בזה אחר זה האדמורי״ם רוקדים עד כלות הכוחות בכדי לקיים המצווה ולשמח חתן וכלה. דוד קשת התותח היה שם בכדי לתעד.


והמוני החסידים קיפצו ופיזזו לקול שירתו של זמר העל ר׳ ארהל׳ה סמאט אשר הקפיץ אותם לקול שירת ״ויציל נפשותינו מן השעות הרעות״, ניגון עתיק ומיוחד המושר בחצר הקודש נדבורנה בעתות עת רצון. שיריים נהנה לראות את הזמר כשהוא מגיע עם בגדי שבת כיאה והראי לחתונה של אדמו״רים.

וההילולא הגדולה של השבוע האחרון הייתה למאור ענינו סידנא באבא סאלי זיע״א. כמידי שנה בשנה הגיעו אלפים למקום אשר היה סגור ומסוגר בעקבות הוראת המשטרה והממשלה המעניינת שעומדת על גבם. כפי שכבר הבטיח ׳שיריים׳ אף אחד לא הצליח לגעת ולו כמלוא נימה במקום המקודש אשר רבים מגיעים למקום ושואבים מלוא חופניים ישועות גדולות. ׳שיריים׳ ראה במעמד ההילולא את הרה״צ רבי משה אבוחצירא שליט״א נכדו של בעל ההילולא כשהוא מחלק ברכות וישועות בעידנא דעת רצון.

מי שעוד הגיע לציון המקודש בנתיבות היה הראשון לציון ורבה של ירושלים מרן הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט״א אשר אף התראיין למקורבו ומקורבם של גדולי ישראל הרב יהודה חזן שהוביל שידור מרתק במיוחד לאתר ״הידברות״. הראשון לציון אמר כי יש לקרוע שערי שמים שיתבטלו כל הגזירות הקשות שהממשלה רוצה להעביר נגד שומרי הדת והמסורת בארצנו הקדושה.

הרה״צ רבי דב אשרי שליט״א מחשובי הרבנים בפלטבוש שבארצות הברית נצפה השבוע כשהוא כותב אות בספר התורה שנכתב לע״נ הנגיד רבי נפתלי אלימלך פלדמן ז״ל שהסתלק לבית עולמו לאחר שחלה בנגיף הקורונה.

הרב גלעד משה רב מועצה אזורית שפיר נצפה השבוע כשהוא יושב לצד הרב משה הבלין רב הערים קרית גת ושדרות בעצרת הספד לזקן רבני תוניס הגה"צ רבי דן מרדכי הכהן זצ"ל שנפטר לפני תקופה קצרה. ׳שיריים׳ שמע כיצד הרבנים משוחחים בהתפעלות על גודלו ועומק עיונו של הרב המנוח שזכר את כל תלמודו באופן מעורר השראה והתפעלות.


׳שיריים׳ התרגש עד עמקי נשמתו במהלך השבוע האחרון כאשר הוא ראה חזית אחידה נגד ממשלת השמד ושר הדתות מתן כהנא אשר פועל ללא הרף להריסת חומות הדת. בכינוס מיוחד בו נטלו חלק הרבנים הראשיים הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו השתתף גם הרב חיים דרוקמן אשר תקף את הממשלה המסוכנת שעושה הכל בכדי לפרוץ את החומות המסוגרות של שמירת ההלכה, הגיור והכשרות.

האדמו"ר מדושינסקיא שליט"א קיבל היום במעונו משלחת של יד לאחים, שבאה להציג בפניו את המאבקים להצלת נפשות העומדים על הפרק, ולקבל את ברכתו.

האדמו"ר מלעלוב ירושלים אשר הגיע לביקור מיוחד בארצות הברית נצפה הערב כשהוא עוזב את נתב"ג בדרכו חזרה למעונו כאחד האדם ממש בליווי אחד מגבאיו הקרובים.

רגע לפני סיום ׳שיריים׳ מאחל לרבבות קוראיו בריאות שלמה וטובה וזאת בצל התפשטות האומיקרון. בנוסף, הוא משגר ברכת אפרילכען שבת לכל היהודים בכל מקומות מושבותיהם. שבת שלום יהודים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
2 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מרתק כרגייל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture