ללא

שִׁירַיִם מסכם שבוע: הרבי שחיתן את בת הזקונים והפתרון היצירתי של החסידים בטיסה

כמידי שבוע יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאחורי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: הרבי שכבש את לונדון החרדית והמשפיע הברסלבאי שהגביה את ספר התורה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

מאז שעות הערב המוקדמות מכשירו הכשר בהכשר וועדת הרבנים לענייני תקשורת של 'שיריים' לא מפסיק לרטוט, על הקו ניצבים להם עשרות מתוך רבבות קוראי המדור הנחשק במגזר החרדי אשר מקשים ותמהים מדוע בושש המדור מלהגיע. 'שיריים' לא רצה לחשוף את הסיבה האמתית, אך מתברר שלא ניתן לחמוק. היה זה לפני שעות ספורות כאשר חברי צוות האתר הפופולארי במגזר בו אתם שוהים כעת התכנסו לישיבת צוות חגיגית לכבוד חודש אדר הראשון, הישיבה נערכה ב"בובעס אנד ביר" בבית שמש שם הבעלים פינקו בכל המטעמים, כטוב ליבו של 'שיריים' בבירה הוא מילא את בטנו בצולנע'ט, בשר משובח וקישקע שלא מהעולם הזה ובסוף הוא אף טעם מהגעל'ע מה שגרם לו לכהות חושים של ממש, 'שיריים' שהיה כמעט שיכור משובע נאלץ לנוח קמעא בטרם הוא יפנה לכתיבת המדור, וזה אם תרצו סיבת איחורו של המדור הנחשק.

ולאחר ההקדמה הארוכה הזו 'שיריים' אץ רץ להביא לכם את כל הנייעס הכי מעניינים שעשו את השבוע החולף. תחילה היה זה ביקורו ההיסטורי של כ"ק האדמו"ר מבאבוב 45 אשר הגיע לבקר בקרב עדת חסידיו בלונדון הבירה. 'שיריים' שלא נכח במקום קיבל תיעוד מיוחד של הרבי יוצא ממעונו של הרה"צ רבי יחזקאל הכהן שלאף שליט"א אב״ד ביאלאווע שם התאכסן הרבי בימים אלה.

ורק במהלך היממה האחרונה נחרד 'שיריים' לשמוע את הבשורות מלונדון על דבר חולשתו של הרבי מויז'ניץ לונדון אשר בעקבות כך ייאלץ לעבור סדרת טיפולים מורכבים וקשים במהלך החודשים האחרונים. 'שיריים' מצטרף להמוני המתפללים וגם הוא מאחל ברכת רפואה שלימה כהרף עין לרבי שליט"א אשר נחשב לאחד ממנהיגי קהילות החרדים בלונדון.

שמחה ענקית נערכה במהלך השבוע האחרון. היה זה שמחת החתונה לבת הזקונים של כ"ק האדמו"ר מבוהוש. 'שיריים' שלא יכל לפספס אירוע שכזה מיהר לאולם ה"אווניו" בקריית שדה התעופה שם הוא נעמד בחלקת האחמי"ם בואכה הצלמים. במעמד החופה המרטיט הוא ראה את אדמור"י בית רוז'ין עומדים בסמוך לרבי כאשר מן הצד השני עומד הסב מצד החתן כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף ירושלים. 'שיריים' שהיה עסוק בלנגב את דמעותיו מהחופה המרטיטה ביקש משוקי לרר הגדול מכולם לתעד את הרגעים המיוחדים.

הרבי מטאהש אשר הגיע לביקור בזק בארץ הקודש נצפה כשהוא עורך טיש מיוחד בבית אחד מנגידי החסידות בשכונת ממילא בירושלים. 'שיריים' שמאוד רצה להגיע לראות את הרבי אשר ידוע בכוח ברכותיו המיוחדות פספס את המעמד ברגע האחרון זאת לאחר פקקי ענק אי שם בכניסה לעיר הקודש והמקדש. כך או כך, חסידים רבים אשר שמעו על הגעתו של הרבי מיהרו לתפוס ולהביט בזיו פניו של הרבי שגר הרחק אי שם בקנדה.


הרה"צ רבי אהרון מרדכי רוקח אשר כבש את לונדון הבירה נצפה בבית אחד מחסידי אביו הרבי מבעלזא כשהוא משוחח עמם על פעולותיה הברוכות של מוסדות החסידות. 'שיריים' אף יודע לחשוף כי בנו של הרבי ביקר במוסדות החסידות במקום זאת לאחר שהוא הוכתר על ידי אביו לשמש כמנהלה הבלעדי של כל מוסדות בית בעלזא בעולם כולו.

רגע מרגש נרשם במהלך השבוע האחרון באחד ממעדי הכנסת ספר תורה. היה זה כאשר המשפיע האגדי לבית ברסלב הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר ערך הגבהה לאחר מעמד כתיבת האותיות. רבים ממשתתפי המעמד סיפרו כי הם זכו לראות את המשפיע לאחר תקופה ארוכה שלא הגיעו למקום.

הרבי מסאטמאר שתקף השבוע בחריפות רבה את אותם סמינרים שמדברים אודות הצבא והשירות הלאומי הנצפה אי שם בארצות הברית צועד לאיטו לאחר תפילת שחרית במקום מנוחה. הרבי שכידוע עומד בראשות חצר ענקית בארצות הברית יוצא מפעם לפעם למנוחות קצרות שם הוא יושב ולומד מבוקר ועד ערב באין מפריע.

תיעוד מדהים ומעניין כאחד הגיע לידיו של 'שיריים' מטיסתם של מספר חסידי ויז'ניץ לארצות הברית זאת לקראת שמחת החתונה בחצר הקודש. 'שיריים' הבחין כי הם שמו את תמונתו של הרבי על המסכים שלפניהם בכדי שחלילה לא יצפו במסך הטמא.

'שיריים' גם מפרסם כאן את תמונתו של הרבי מקרלין אשר הגיע השבוע באורח חריג ביותר לכינוס הרבנים והדיינים נגד ממשלת השמד ושר הדתות מתן כהנא שעושה הכל בכדי להרוס את הרבנות והכשרות. 'שיריים' מקווה שדווקא בחודשי אדר נזכה לראות במפלתן של רשעים.

שמחת תורה ויום כיפור שימשו בערבוביה במעמד הכנסת ספר תורה ביארצייט במלאות שנתיים לפטירת אדמו"ר מקליוולנד זצוק"ל, תחילה נערכו ריקודים לכבודה של תורה בבית הכנסת, ולאחר מכן בסעודת ההילולא פרץ האדמו"ר מקליוולנד שליט"א בבכי במהלך המשא המרכזי וסחף איתו את הציבור לגעגועים עזים לאדמו"ר זצוק"ל שכונה בפי כל אוהבם של כל ישראל. 'שיריים' מגיש תיעוד מהבכי ומהריקודים הסוחפים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture