Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו: "ישראל לא צריכה בחירות, היא צריכה תקציב וכמה שיותר מהר" • צפו

רה"מ התייחס בישיבת הסיעה למשבר הקואליציוני, והתעקש שיש להעביר תקציב חד שנתי: "אם נעשה זאת במהרה, נוכל להעביר כסף למשק". נתניהו הדגיש את חשיבות המשמעת הקואליציונית ונזף בח"כים בליכוד. "אי אפשר ששרים וחברי כנסת יעשו דין לעצמם"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) במהלך ישיבת הסיעה לאתגרי משבר הקורונה וכן לסוגיית התקציב ולאפשרות של מערכת בחירות נוספת. ""נוכח האתגרים, כמו הביטחון והקורונה, בזמן הזה אין סיבה ללכת לבחירות. ישראל לא צריכה בחירות, היא צריכה תקציב וכמה שיותר מהר", אמר נתניהו.

נתניהו הוסיף: "כל הכלכלנים אומרים זאת. אם נעביר תקציב נוכל להעביר את שנת הלימודים בספטמבר כמו שעובד עליו שר החינוך. אם נעביר תקציב עכשיו נוכל להגשים את התוכנית של שר האוצר להזרים עוד כסף לאזרחי ישראל, לעצמאים, לבעלי עסקים, לתמרץ תעסוקה. לכן, נעביר את התקציב ונמשיך לעבוד יחד למען אזרחי ישראל".

נתניהו התייחס לנתוני התחלואה בנגיף הקורונה, ואמר: "אנחנו נלחמים במגיפה יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין. מינינו בשבוע שעבר את פרופסור רוני גמזו לפרויקטור הלאומי. פרופסור גמזו יציג מחר תוכנית סדורה למאבק בקורונה. בתוך אי הוודאות של הקורונה, יש דבר אחד בטוח. אם כולם יקפידו ללבוש מסכות, לשמור על מרחק ולמנוע התקהלויות – אנחנו מנצחים את הקורונה".

"יש הרבה מחקרים בעניין הזה, היום אנחנו כבר יודעים. במדינות שהקפידו על עטיית מסכות בקרב מעל 80% מהציבור- המגפה נעלמת כליל. אין סיבה שלא נגיע לשם ועוד יותר מזה. עשינו את זה בגל הראשון בהצלחה גדולה, עשינו את זה גם בגל השני. זה תלוי בכל אחד ואחד מכם, זה תלוי בנו כמנהיגים ובדוגמה שאנחנו מעבירים לציבור", דברי נתניהו.

בהקשר זה, נתניהו אמר כי קיים צורך מהותי בקיום המשמעת הקואליציונית, בין השאר על רקע התמיכה בחוק נגד ההלכה בשבוע שעבר. "יש מקום לדיון, אבל מרגע שהתקבלה החלטת קואליציה – צריך לכבד אותה", אמר נתניהו, תוך שהסמיך את ידיו של יו"ר הקואליציה מיקי זוהר לפעול בנושא. "אי אפשר ששרים וח"כים יעשו דין לעצמם. אני אומר את זה לשותפים שלנו, אבל אני אומר את זה גם לנו – בתוך הבית".

בחלק הסגור של ישיבת הסיעה נזף נתניהו בחברי הליכוד ואמר כי "אני פה עשרות שנים, רק פעם אחת הצבעתי נגד עמדת הממשלה. הרבה פעמים הצבעתי נגד דברים שהאמנתי בהם. בפעם אחת שהצבעתי נגד הממשלה אמרתי לחברי הליכוד: 'אתם רשאים לסלק אותי מהתנועה כי עשיתי דבר מצפוני שאני יכול לעשות פעם בעשרות שנים'. תבינו, אי אפשר לנהל את הדברים ככה. אנחנו בתוך קרב קשה מאוד. הקלות הבלתי נסבלת שחברי כנסת מפרים החלטות קואליציה – אי אפשר לעבוד ככה. אם אין משילות המדינה חשופה לגמרי. אני מבקש מכולם ליישר קו מיידית".

לפני נתניהו דיבר יושב ראש הכנסת יריב לוין שאמר כי "ימים אלו אינם פשוטים לכולנו, ולכן דווקא עכשיו נדרשות מאיתנו נחישות ואחריות, כדי למנוע מגורמים קיצונים את ניצול המצב לרעה לשם יצירת אנרכיה. ראינו איך ההתרחשויות מנוצלות לביזוי סמלי המדינה, לאיומים קשים ברצח ולהסתה חסרת תקדים כלפי ראש הממשלה ובני משפחתו, להתפרעויות אלימות, למקרים של תקיפת המפגינים עצמם על ידי קיצונים ולהתקהלויות המתעלמות במכוון מהוראות משרד הבריאות, הוראות שנועדו למנוע התפרצות רחבה עוד יותר של הקורונה".

"לצערי, דווקא כאשר אנו זקוקים לנחישות מצד רשויות אכיפת החוק, אנו נתקלים בהיעדר תגובה של ממש מצדן ובכלל זה מצד היועץ המשפטי לממשלה. ראוי היה שרשויות התביעה ינהגו כפי שנוהגים השוטרים בשטח, שהינם היחידים שעומדים בנחישות אל מול ההפגנות האלימות. ההסתה החמורה לרצח ראש הממשלה מחייבת תגובה נחרצת, וביזוי סמל המנורה אל מול הכנסת אסור שייעטף בסיסמאות ריקות על חופש הביטוי כביכול".

"האכיפה הבררנית זוקפת שוב את ראשה המכוער, והפעם זה על חשבון הבריאות והבטחון האישי של כל אחת ואחד מאתנו. נגיף השנאה והאלימות מסוכן לא פחות מנגיף הקורונה. על כן, זוהי שעת מבחן לכל רשויות אכיפת החוק. עליהן להפסיק את החידלון ולפעול בעוצמה כדי להגן על כלל אזרחי ישראל", דברי יו"ר הכנסת בישיבת סיעת הליכוד

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture