FLASH90

אשכנזי: "שינוי השיח מסיפוח לשלום ונורמליזציה פתח חלון הזדמנויות" • צפו

שר החוץ בסקירה בוועדת חוץ וביטחון: "משרד החוץ הוא גוף המקצועי שצריך לתכלל את מדיניות החוץ של מדינת ישראל ופעילות ישראל בזירה הבינ"ל. הוא הסמכות המקצועית העליונה בתחום מדיניות החוץ, וזוהי אחריותו להיות הגוף המתאם, המוביל והמתכלל את הפעילות הבינלאומית"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ צבי האוזר, שומעת כעת את סקירתו של שר החוץ, ח"כ גבי אשכנזי, אליו התלוו גם מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, סמנכ"ל דיפלומטיה ציבורית, נעם כץ, וראש מטה השר, חיים רגב. דברי הפתיחה של יו"ר הוועדה ושל שר החוץ היו פתוחים לסיקור תקשורתי.

יו"ר הוועדה אמר: "שמח לפתוח את ישיבת הוועדה ולארח את שר החוץ גבי אשכנזי. כבר התארחנו, הוועדה בראשותי, אצלך במשרד החוץ, ואתה לא 'עולה חדש' כאן – היית גם יו"ר הוועדה, גם הופעת כאן כמנכ"ל משרד ביטחון ולא מעט כרמטכ"ל ואתה מכיר את החדר היטב, והפעם אתה פה בכובע של שר החוץ".

"נפל בחלקך להיות שר החוץ בתקופה מכוננת ביחסי החוץ של מדינת ישראל. אם הייתי נותן שתי תקופות משנות מצב ביחסי החוץ, אז הראשונה היא גל של חידושי היחסים בין ישראל למדינות שלאחר נפילת ברית המועצות – רוסיה, סין עוד לא מעט מדינות, ואני מקווה שאנו בראשיתו של גל נוסף".

"לקח עשור מהאביב הערבי, והנה אנחנו רואים פעמי משיח, יגיד מי שיגיד בתפיסה אמונית. הסכמים עם האמירויות, בחריין, סודן ומקווה שעוד מדינות בדרך ואנו נדבר על זה היום".

"מקווה שהסנונית הזו שמבשרת את השלום תביא אחריה עוד שתי סנוניות: הראשונה, סנונית של חזרת שגרירויות לירושלים והכרה של יותר ויותר מדינות בירושלים כבירת ישראל".

"ולאחריה, אני מקווה שמשרד החוץ יוביל מגמה של סנונית נוספת של הכרה של מדינות בריבונות ישראל ברמת הגולן. כל אדם הגון מבין שאין יותר שום היתכנות לירידה ישראלית מרמת הגולן. אלה עובדות מוצקות והגיעה העת שגם העולם יכיר באותם שינויים במזרח התיכון, בעקבות קריסת המערכות סביבנו כאן, והעובדה שישראל יושבת על רמת הגולן ותישאר שם לנצח".

"במקביל, משרד החוץ מאותגר בתקופתך במשבר הקורונה, שמייצר אתגר גדול איך לנהל דיפלומטיה בצורה כזו. דיפלומטיה מתבססת הרבה מאוד על קשר בין אישי ואנו כעת מחויבים ריחוק חברתי. לכן אנו מחויבים בפיתוח כלים לדיפלומטיה מרחוק ומאוד נשמח לשמוע את הדברים".

שר החוץ אשכנזי אמר: "אני שמח על ההזדמנות להופיע בוועדת החוץ והביטחון, באמת מרגיש כאן בבית, ולהציג את תמונת המצב המדינית ופעילות משרד החוץ בשנה האחרונה".

"אני מברך על השיח שיש למשרד עם הוועדה, ואנו מגבירים את המפגשים ביחס לעבר, ואני שמח שזה נכנס לדפוס פעילות. אנחנו מופיעים כאן יותר. לוועדת חוץ וביטחון יש תפקיד מרכזי גם לסייע למשרד מעבר ללבקר אותו".

"חשוב לי להציג בפניכם את המדיניות אותה התוויתי למשרד עם כניסתי לתפקיד לפני חצי שנה בדיוק, המטרות והיעדים, ובדגש, השינויים, התמורות וההישגים המדיניים, כל זאת כשברקע התפרצות נגיף הקורונה ששינה את פני העולם והביא עימו אתגרים והזדמנויות מדיניות, שינוי השיח הכלל-איזורי משיח של סיפוח לשיח של שלום ונורמליזציה, שפתח חלון הזדמנויות להידוק וכינון יחסים דיפלומטיים עם מדינות נוספות והזדמנויות כלכליות ושיתופי פעולה נוספים בתחומים חוצי-משרדים".

"משרד החוץ הוא גוף המקצועי שצריך לתכלל את מדיניות החוץ של מדינת ישראל ופעילות ישראל בזירה הבינ"ל. הוא הסמכות המקצועית העליונה בתחום מדיניות החוץ, וזוהי אחריותו להיות הגוף המתאם, המוביל והמתכלל את הפעילות הבינלאומית", דברי אשכנזי.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture